Zajmujemy jedno z ostatnich miejsc w UE pod względem troski o ludzi starszych, co negatywnie odbija się na naszej gospodarce – ocenił w piątek na konferencji „Fizjoterapia dla zdrowia” w Warszawie prof. Bolesław Samoliński z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
- Tradycyjne państwo opiekuńcze ma tez swoje wady, m. in hamowanie rozwoju oraz hodowanie „postawy wyuczonej bezradności”, charakterystycznej dla „homo sovieticus” - powiedział podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy wicepremier Piotr Gliński. Tradycyjnemu przeciwstawił nowoczesne państwo opiekuńcze.
– Coś, co było dość oczywiste w wielu krajach, czyli współpraca między przemysłem obronnym albo wprzęgnięcie przemysłu obronnego do gospodarki, nie było tak oczywiste u nas". – Wraz z nowym kierownictwem MON budujemy konkretne plany, w jaki sposób przemysł obronny miałby być częścią reindustrializacji – wskazał wicepremier Mateusz Morawiecki w Kielcach.
Związkowcy z Solidarności obawiają się, że celem Komisji Nadzoru Finansowego, która na początku sierpnia weszła do SKOK Jaworzno, może być nie restrukturyzacja kasy, lecz doprowadzenie do jej upadłości oraz przejęcia aktywów przez banki.
W Unii Europejskiej poszczególne państwa gwarantują wypłacanie emerytur swoim obywatelom, oraz kształtują ustawodawstwo w tym zakresie. Dotyczy to także wieku emerytalnego. W krajach wspólnoty w różnym wieku przechodzi się na emeryturę. Najkrócej, bo do pięćdziesiątego ósmego roku życia pracują kobiety na Słowacji. Mężczyźni pracują najkrócej na Łotwie, Węgrzech, Malcie i Słowacji. W tych krajach można przejść na pełną emeryturę w wieku sześćdziesięciu dwóch lat.
Wprowadzenie wolnych niedziel w Polsce nie będzie czymś nadzwyczajnym. Wręcz przeciwnie. Wolna niedziela jest zasadą obowiązującą w niemal wszystkich państwach zachodniej Europy. Wyjątek stanowią Irlandia i Portugalia.
Rządy niemal zawsze wydawały i wydają więcej pieniędzy niż gromadzą. W ten sposób tworzą deficyt budżetowy. Istnieje kilka sposobów pokrywania deficytu budżetowego. Większość z nich wymyślono dawno, dawno temu.
"PKP SA, PKP Cargo SA oraz Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) – twórca kampanii obywatelskiej Tiry na tory – chcą rozwijać transport intermodalny na polskim rynku.” To początek komunikatu prasowego, który wysłaliśmy do mediów po spotkaniu 28 sierpnia w siedzibie INSPRO w Łodzi. Celem narady było ustalenie wspólnego planu działań wspierających transport intermodalny w Polsce