Dlaczego wiceminister środowiska z Zielonych jeździ dwudziestoletnim samochodem spalinowym? [WIDEO]

Wiceminister klimatu i środowiska, szefowa Zielonych Urszula Zielińska znalazła się w ogniu pytań na antenie Radia Plus. – Pani minister, z tego, co widziałem w oświadczeniu majątkowym, jest Pani raczej majętną osobą. Dlaczego Pani nie jeździ elektrycznym samochodem, tylko 20-letnim volkswagenem? – zapytał redaktor Jacek Prusinowski. – Dlatego że mieszkam w bloku i nie mam pod blokiem ładowarki. Proste – odparła.
Urszula Zielińska
Urszula Zielińska / gov.pl

Dziennikarz prowadzący rozmowę postanowił jednak nie odpuszczać i kontynuował zadawanie pytań. 

Czytaj także: Poczta wstrzymała znaczek z cichociemnym. Czerwińska ujawnia nam kuriozalne tłumaczenia rzecznika

Zielińska w ogniu pytań 

– Pod blokiem nie ma pani ładowarki… w pobliżu nie ma ładowarki? To taka wygodna jest pani? Dla klimatu nie mogłaby pani podjechać, naładować gdzie indziej? Serio? – kontynuował dziennikarz. 

– Myślałam o tym, żeby z drugiego piętra kabel poprowadzić, ale wydaje mi się, że to jest wciąż… potrzebujemy więcej infrastruktury dla takich osób jak ja, które mieszkają w małym bloku w śródmieściu Warszawy. A poza tym mam dosyć dobry transport publiczny – brnęła dalej Urszula Zielińska.

Dziennikarz nie ustępował i dopytywał, dlaczego w takim razie nie może przerzucić się na hybrydę. – Hybryda nie jest tak… – zaczęła odpowiadać i wróciła do dalszego zachwalania komunikacji miejskiej, chociaż sama jeździ spalinowym samochodem. – Mamy autobusy. Im więcej autobusów i tramwajów, tym lepiej, im mniej samochodów, tym lepiej – mówiła. 

Czytaj także: Paweł Kukiz ośmiesza komisję do spraw tzw. wyborów kopertowych podczas przesłuchania [WIDEO]

Kontekst: Działania Zielińskiej

Chociaż wiceminister z Zielonych sama jeździ dwudziestoletnim samochodem spalinowym, to w ostatnim czasie mocno znana stała się z powodu swojego poparcia dla drastycznych ograniczeń klimatycznych. 

Przypominamy, że Komisja Europejska opublikowała mapę drogową w stronę kolejnego celu klimatycznego wspólnoty, a Naukowa Rada Doradcza UE ds. Zmian Klimatu zaleciła redukcję emisji o 90–95 procent do 2040 r. w porównaniu z poziomami z 1990 r.

Pomysły te poparła wiceminister klimatu i środowiska Urszula Zielińska z partii Zieloni, która przybywając na nieformalne spotkanie ministrów środowiska UE w Brukseli, stwierdziła, że Unia „musi absolutnie przyjąć ambitne cele i musimy przyjąć cel redukcji emisji o 90 procent”.

Dopytywana o to, czy jej deklaracja oznacza, że Polska popiera 90-procentowy cel, odparła: – Podchodzimy do tego ostrożnie i bardzo konstruktywnie. Zrobimy wszystko, aby osiągnąć ten cel, jeśli zostanie on uzgodniony.

 

 


 

POLECANE
Islam wchodzi na europejską scenę polityczną – ostrzega Jacek Saryusz Wolski z ostatniej chwili
Islam wchodzi na europejską scenę polityczną – ostrzega Jacek Saryusz Wolski

Demografia robi swoje. Podczas gdy europejskie kobiety ustawiają się w kolejkach do klinik aborcyjnych, muzułmanki ustawiają się w kolejkach po zasiłek na dziecko.

Ogromny pożar na targowisku w St. Petersburgu. Świadkowie słyszeli eksplozję z ostatniej chwili
Ogromny pożar na targowisku w St. Petersburgu. Świadkowie słyszeli eksplozję

Na Prawobrzeżnym Rynku w Petersburgu doszło do groźnego pożaru, który w godzinach szczytu sparaliżował ruch w jednej z najbardziej zatłoczonych części miasta. Ogień rozprzestrzenił się błyskawicznie, a na miejscu pracowały dziesiątki ratowników.

Islandia piątym krajem, który bojkotuje Eurowizję z ostatniej chwili
Islandia piątym krajem, który bojkotuje Eurowizję

Islandia dołączyła do Hiszpanii, Irlandii, Słowenii i Holandii, które oświadczyły, że zbojkotują Konkurs Piosenki Eurowizji 2026.

Dług publiczny rośnie w coraz większym tempie. Najnowsze dane Ministerstwa Finansów Wiadomości
Dług publiczny rośnie w coraz większym tempie. Najnowsze dane Ministerstwa Finansów

Państwowy dług publiczny nadal rośnie i po III kwartale 2025 r. osiągnął rekordowy poziom. Najnowsze dane Ministerstwa Finansów i Gospodarki pokazują, że tempo zadłużania państwa przyspiesza zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rocznym.

Nawet 150 sklepów znanej sieci zniknie z rynku. 3000 pracowników straci pracę z ostatniej chwili
Nawet 150 sklepów znanej sieci zniknie z rynku. 3000 pracowników straci pracę

Grupa Eurocash ogłosiła nową strategię na lata 2026–2027, która przewiduje radykalne cięcia w strukturach spółki. W efekcie z mapy Polski może zniknąć nawet 150 sklepów Delikatesy Centrum, a pracę straci około 3000 osób. Firma zapowiada głęboką transformację – odchodząc od prowadzenia sklepów własnych i stawiając na model franczyzowy.

Balázs Orbán: Masowa migracja jest największym zagrożeniem dla Europy gorące
Balázs Orbán: Masowa migracja jest największym zagrożeniem dla Europy

Główny strateg Węgier ostrzegł, że Europa jest „uwięziona” w masowej migracji i niemożliwej do wygrania wojnie zastępczej na Ukrainie, ponieważ jej przywódcy służą Brukseli i ideologii liberalnej, a nie interesom własnych narodów. W rozmowie z GB News dodał, że tylko kraje chcące przeciwstawić się UE w kwestiach granic, polityki rodzinnej i wojny mogą uniknąć upadku cywilizacji.

Informacje ws. rozszerzonej wersji Strategii Bezpieczeństwa Narodowego USA. Biały Dom wydał oświadczenie z ostatniej chwili
Informacje ws. rozszerzonej wersji Strategii Bezpieczeństwa Narodowego USA. Biały Dom wydał oświadczenie

– Doniesienia o dłuższej, wewnętrznej wersji Strategii Bezpieczeństwa Narodowego USA to fake news – powiedziała PAP Anna Kelly, zastępczyni rzecznik Białego Domu. Według doniesień Defense One tajna wersja dokumentu miała mówić m.in. o odciąganiu Polski i innych państw od Unii Europejskiej.

Berlin przeciw Bożemu Narodzeniu. Próbują odinstalować chrześcijaństwo Wiadomości
Berlin przeciw Bożemu Narodzeniu. "Próbują odinstalować chrześcijaństwo"

Berlin przygotowuje wycieczkę pod hasłem ''Dekolonizacja Bożego Narodzenia''. Zwiedzający przejdą z przewodnikiem po ogrodzie bożonarodzeniowym w kościele Friedenskirche Charlottenburg, by zobaczyć ''kolonialne i dyskryminujące obrazy'' w historii świąt. Projekt finansuje Departament Kultury i Spójności Społecznej Senatu Berlina. Absurd tego przedsięwzięcia krytykują nawet muzułmanie. 

Cel klimatyczny na rok 2040: porozumienie w sprawie redukcji emisji o 90% w prawie klimatycznym UE z ostatniej chwili
Cel klimatyczny na rok 2040: porozumienie w sprawie redukcji emisji o 90% w prawie klimatycznym UE

Od 2036 r. pięć punktów procentowych redukcji emisji może pochodzić z międzynarodowych kredytów węglowych

Niemcy najbardziej obawiają się prawicowego ekstremizmu tylko u nas
Niemcy najbardziej obawiają się prawicowego ekstremizmu

Niemcy coraz mocniej obawiają się prawicowego ekstremizmu — wynika z nowych badań, na które zwraca uwagę ekspert ds. Niemiec Aleksandra Fedorska. Dane pokazują nieoczekiwany zwrot opinii publicznej, w którym lęk przed ekstremizmem ma przewyższać obawy związane z migracją.

REKLAMA

Dlaczego wiceminister środowiska z Zielonych jeździ dwudziestoletnim samochodem spalinowym? [WIDEO]

Wiceminister klimatu i środowiska, szefowa Zielonych Urszula Zielińska znalazła się w ogniu pytań na antenie Radia Plus. – Pani minister, z tego, co widziałem w oświadczeniu majątkowym, jest Pani raczej majętną osobą. Dlaczego Pani nie jeździ elektrycznym samochodem, tylko 20-letnim volkswagenem? – zapytał redaktor Jacek Prusinowski. – Dlatego że mieszkam w bloku i nie mam pod blokiem ładowarki. Proste – odparła.
Urszula Zielińska
Urszula Zielińska / gov.pl

Dziennikarz prowadzący rozmowę postanowił jednak nie odpuszczać i kontynuował zadawanie pytań. 

Czytaj także: Poczta wstrzymała znaczek z cichociemnym. Czerwińska ujawnia nam kuriozalne tłumaczenia rzecznika

Zielińska w ogniu pytań 

– Pod blokiem nie ma pani ładowarki… w pobliżu nie ma ładowarki? To taka wygodna jest pani? Dla klimatu nie mogłaby pani podjechać, naładować gdzie indziej? Serio? – kontynuował dziennikarz. 

– Myślałam o tym, żeby z drugiego piętra kabel poprowadzić, ale wydaje mi się, że to jest wciąż… potrzebujemy więcej infrastruktury dla takich osób jak ja, które mieszkają w małym bloku w śródmieściu Warszawy. A poza tym mam dosyć dobry transport publiczny – brnęła dalej Urszula Zielińska.

Dziennikarz nie ustępował i dopytywał, dlaczego w takim razie nie może przerzucić się na hybrydę. – Hybryda nie jest tak… – zaczęła odpowiadać i wróciła do dalszego zachwalania komunikacji miejskiej, chociaż sama jeździ spalinowym samochodem. – Mamy autobusy. Im więcej autobusów i tramwajów, tym lepiej, im mniej samochodów, tym lepiej – mówiła. 

Czytaj także: Paweł Kukiz ośmiesza komisję do spraw tzw. wyborów kopertowych podczas przesłuchania [WIDEO]

Kontekst: Działania Zielińskiej

Chociaż wiceminister z Zielonych sama jeździ dwudziestoletnim samochodem spalinowym, to w ostatnim czasie mocno znana stała się z powodu swojego poparcia dla drastycznych ograniczeń klimatycznych. 

Przypominamy, że Komisja Europejska opublikowała mapę drogową w stronę kolejnego celu klimatycznego wspólnoty, a Naukowa Rada Doradcza UE ds. Zmian Klimatu zaleciła redukcję emisji o 90–95 procent do 2040 r. w porównaniu z poziomami z 1990 r.

Pomysły te poparła wiceminister klimatu i środowiska Urszula Zielińska z partii Zieloni, która przybywając na nieformalne spotkanie ministrów środowiska UE w Brukseli, stwierdziła, że Unia „musi absolutnie przyjąć ambitne cele i musimy przyjąć cel redukcji emisji o 90 procent”.

Dopytywana o to, czy jej deklaracja oznacza, że Polska popiera 90-procentowy cel, odparła: – Podchodzimy do tego ostrożnie i bardzo konstruktywnie. Zrobimy wszystko, aby osiągnąć ten cel, jeśli zostanie on uzgodniony.

 

 



 

Polecane