UOKiK wszczął postępowanie przeciwko czterem największym operatorom telekomunikacyjnym
Prezes UOKiK Marek Niechciał zwraca uwagę, że w Polsce pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta.
– W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta – zaznacza.
UOKiK wskazuje, że jeżeli konsument doładuje konto kwotą 25 zł, to może wykonywać połączenia przez 25 dni. Wskazano, iż jeśli nie wykupi ponownego doładowania, niewykorzystane środki przepadają następnego dnia po upływie okresu, w którym mógł wykonywać połączenia.
Zdaniem Urzędu takie działania mogą utrudniać konsumentom skorzystanie z prawa do zmiany dostawcy usług.
IK