Polacy oszaleli na punkcie tego produktu. Czym jest Wojanek i dlaczego robi furorę w sklepach?

Po sukcesie lodów Ekipy przyszedł czas na nowy viralowy hit. Tym razem serca dzieci i młodzieży podbił kolorowy napój Wojanek, sygnowany przez popularnego youtubera Wojana. Produkt stał się tak pożądany, że w wielu sklepach po prostu go brakuje, a sprzedawcy wywieszają o tym informacje na szyldach.
Sklep spożywczy, zdjęcie poglądowe Polacy oszaleli na punkcie tego produktu. Czym jest Wojanek i dlaczego robi furorę w sklepach?
Sklep spożywczy, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć:

  • Wojanek to nowy napój sygnowany przez youtubera Wojana, dostępny wyłącznie w Żabce i oferowany w dwóch owocowych smakach.
  • Produkt stał się viralowym hitem wśród dzieci i młodzieży, znikając z półek tak szybko, że sklepy informują o jego braku.
  • Popularność napoju przypomina szał na lody Ekipy, które kilka lat temu wywołały podobne emocje i kolejki.
  • Wojanek to przykład siły "influencer marketingu", który realnie wpływa na wybory konsumenckie młodego pokolenia.

 

Nowy napój wielkim hitem

Wojanek to napój dostępny w dwóch owocowych smakach – truskawka-malina i pomarańcza-brzoskwinia. Trafił na półki sieci sklepów Żabki zaledwie kilka dni temu, a już jest bardzo trudno dostępny. Przystępna dostępność cenowa, połączona z popularnością twórcy, sprawiła, że napój momentalnie stał się hitem.

 

Sklepy nie nadążają z dostawami

Zainteresowanie Wojankiem jest tak duże, że sprzedawcy wywieszają kartki z informacją „Wojanków brak”. Taki komunikat pojawił się m.in. w jednej z warszawskich Żabek, o czym informuje "Wirtualna Polska". O niedoborze produktu pisały również lokalne portale – np. w Ostrowie Mazowieckim, gdzie napój zniknął praktycznie natychmiast po dostawie.

Niektórzy porównują sytuację do szału na lody Ekipy sprzed kilku lat – również one stały się kultowe, a ich opakowania osiągały zawrotne ceny na portalach aukcyjnych.

 

Viralowy marketing w praktyce

Wojan, twórca znany przede wszystkim młodszej publiczności z dynamicznych filmików na YouTube, umiejętnie wykorzystał swoją popularność. Dzięki silnej promocji w mediach społecznościowych i szybkiemu rozprzestrzenianiu się informacji wśród dzieci i nastolatków, napój zaczął znakomicie się sprzedawać. To przykład na to, jak siła internetu i influencerów przekłada się bezpośrednio na sprzedaż fizycznych produktów.

 

Czy Wojanek powtórzy sukces lodów Ekipy?

Cztery lata temu lody Ekipy, powstały we współpracy z marką Koral, biły rekordy sprzedaży, a ich opakowania osiągały absurdalne ceny – nawet 250 tysięcy zł za papierek. Czy Wojanek pójdzie tą samą drogą? Już dziś niektórzy zbierają butelki jako pamiątki, licząc na to, że w przyszłości mogą być warte duże pieniądze.


 

POLECANE
Nie żyje 37-letni pięściarz. Zmarł po przegranej walce Wiadomości
Nie żyje 37-letni pięściarz. Zmarł po przegranej walce

Z USA napłynęły wstrząsające wiadomości. 37-letni bokser Pedro Antonio „Tony” Rodriguez został znaleziony martwy w swoim hotelowym pokoju, zaledwie kilka godzin po przegranej walce. Wystąpił na gali bokserskiej w Phoenix, w amerykańskim stanie Arizona, gdzie jego przeciwnikiem był Phillip Vella.

Przepraszam. Emocjonalny wpis Ewy Chodakowskiej Wiadomości
"Przepraszam". Emocjonalny wpis Ewy Chodakowskiej

Ewa Chodakowska znalazła się w ogniu krytyki po tym, jak wzięła udział w promocji pakietu badań diagnostycznych dla kobiet z podejrzeniem endometriozy. Zestaw przygotowała firma Diagnostyka, a jego koszt wynosił ponad 1500 zł. Po licznych głosach sprzeciwu ze strony lekarzy, którzy zakwestionowali przydatność oferowanych badań, oferta została wycofana, a trenerka opublikowała publiczne przeprosiny.

Ostra wymiana zdań nt. polityki migracyjnej w Bundestagu. Jest pan kłamliwym kanclerzem z ostatniej chwili
Ostra wymiana zdań nt. polityki migracyjnej w Bundestagu. "Jest pan kłamliwym kanclerzem"

Kanclerz Niemiec Friedrich Merz chwalił się w środę w Bundestagu polityką migracyjną swojego rządu. – Wyznaczyliśmy wstępny kurs na trwałe ograniczenie nieuregulowanej migracji – mówił. Ostra riposta przyszła z największej opozycyjnej partii – AfD. Jej liderka Alice Weidel nazwała Merza "kłamliwym kanclerzem" i opisała dzisiejsze Niemcy jako kraj z "agresywnie postępującą islamizacją". 

Nowy raport Komisji Europejskiej nt. praworządności w Polsce. Kwestia mediów tylko u nas
Nowy raport Komisji Europejskiej nt. praworządności w Polsce. Kwestia mediów

W swoim najnowszym raporcie na temat praworządności w Polsce Komisja Europejska jest tylko w połowie zadowolona z postępów, które osiągnął polski rząd od 13. grudnia 2023 roku w zakresie wolności mediów.

Rekonstrukcja rządu. To planuje Tusk z ostatniej chwili
Rekonstrukcja rządu. To planuje Tusk

Po przegranych w kiepskim stylu wyborach prezydenckich Donald Tusk chwyta się ostatniej wizerunkowej deski ratunku – rekonstrukcji rządu, która ma przynieść "nową jakość". Według nieoficjalnych informacji zmiany mają być głębokie i dotyczyć likwidacji niektórych ministerstw i powołania nowych resortów.

Pilny komunikat PKP PLK. Reagują na burze pilne
Pilny komunikat PKP PLK. Reagują na burze

W związku z ostrzeżeniami meteorologicznymi dotyczącymi gwałtownych burz i porywistych wiatrów PKP PLK SA wydały komunikat.

Wyciek gazu przy szpitalu, zagrożeni pacjenci ewakuowani. Służby: Poważna sytuacja z ostatniej chwili
Wyciek gazu przy szpitalu, zagrożeni pacjenci ewakuowani. Służby: Poważna sytuacja

Pacjenci jednego z bloków szpitala powiatowego św. Łukasza w Bolesławcu musieli zostać ewakuowani. Powodem niespodziewanej akcji był wyciek gazu. Awaria była spowodowana robotami budowlanymi. Na miejsce przybyło dziewięć zastępów straży pożarnej, pogotowie gazowe oraz policja. Służby przyznała, że sytuacja była poważna. 

Komunikat IMGW ws. najbliższych opadów deszczu z ostatniej chwili
Komunikat IMGW ws. najbliższych opadów deszczu

Wszystkie ostrzeżenia IMGW przed intensywnymi opadami deszczu będą obowiązywały najpóźniej do czwartku do godz. 20.00. W województwach objętych ostrzeżeniami III stopnia suma opadów może wynieść do 140 mm.

Nowa kampania nękania. Policja weszła do siedziby Zjednoczenia Narodowego z ostatniej chwili
"Nowa kampania nękania". Policja weszła do siedziby Zjednoczenia Narodowego

Szef francuskiej prawicowej partii Zjednoczenie Narodowe (RN) Jordan Bardella poinformował, że siedziba ugrupowania została przeszukana w środę przez policję.

Zwrot ws. rekonstrukcji rządu. Na wniosek Szymona Hołowni z ostatniej chwili
Zwrot ws. rekonstrukcji rządu. "Na wniosek Szymona Hołowni"

Przewodniczący Lewicy Włodzimierz Czarzasty poinformował w środę przed południem, że na wniosek lidera Polski 2050 Szymona Hołowni rekonstrukcja rządu została przesunięta na 22 lipca.

REKLAMA

Polacy oszaleli na punkcie tego produktu. Czym jest Wojanek i dlaczego robi furorę w sklepach?

Po sukcesie lodów Ekipy przyszedł czas na nowy viralowy hit. Tym razem serca dzieci i młodzieży podbił kolorowy napój Wojanek, sygnowany przez popularnego youtubera Wojana. Produkt stał się tak pożądany, że w wielu sklepach po prostu go brakuje, a sprzedawcy wywieszają o tym informacje na szyldach.
Sklep spożywczy, zdjęcie poglądowe Polacy oszaleli na punkcie tego produktu. Czym jest Wojanek i dlaczego robi furorę w sklepach?
Sklep spożywczy, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć:

  • Wojanek to nowy napój sygnowany przez youtubera Wojana, dostępny wyłącznie w Żabce i oferowany w dwóch owocowych smakach.
  • Produkt stał się viralowym hitem wśród dzieci i młodzieży, znikając z półek tak szybko, że sklepy informują o jego braku.
  • Popularność napoju przypomina szał na lody Ekipy, które kilka lat temu wywołały podobne emocje i kolejki.
  • Wojanek to przykład siły "influencer marketingu", który realnie wpływa na wybory konsumenckie młodego pokolenia.

 

Nowy napój wielkim hitem

Wojanek to napój dostępny w dwóch owocowych smakach – truskawka-malina i pomarańcza-brzoskwinia. Trafił na półki sieci sklepów Żabki zaledwie kilka dni temu, a już jest bardzo trudno dostępny. Przystępna dostępność cenowa, połączona z popularnością twórcy, sprawiła, że napój momentalnie stał się hitem.

 

Sklepy nie nadążają z dostawami

Zainteresowanie Wojankiem jest tak duże, że sprzedawcy wywieszają kartki z informacją „Wojanków brak”. Taki komunikat pojawił się m.in. w jednej z warszawskich Żabek, o czym informuje "Wirtualna Polska". O niedoborze produktu pisały również lokalne portale – np. w Ostrowie Mazowieckim, gdzie napój zniknął praktycznie natychmiast po dostawie.

Niektórzy porównują sytuację do szału na lody Ekipy sprzed kilku lat – również one stały się kultowe, a ich opakowania osiągały zawrotne ceny na portalach aukcyjnych.

 

Viralowy marketing w praktyce

Wojan, twórca znany przede wszystkim młodszej publiczności z dynamicznych filmików na YouTube, umiejętnie wykorzystał swoją popularność. Dzięki silnej promocji w mediach społecznościowych i szybkiemu rozprzestrzenianiu się informacji wśród dzieci i nastolatków, napój zaczął znakomicie się sprzedawać. To przykład na to, jak siła internetu i influencerów przekłada się bezpośrednio na sprzedaż fizycznych produktów.

 

Czy Wojanek powtórzy sukces lodów Ekipy?

Cztery lata temu lody Ekipy, powstały we współpracy z marką Koral, biły rekordy sprzedaży, a ich opakowania osiągały absurdalne ceny – nawet 250 tysięcy zł za papierek. Czy Wojanek pójdzie tą samą drogą? Już dziś niektórzy zbierają butelki jako pamiątki, licząc na to, że w przyszłości mogą być warte duże pieniądze.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe