Polacy oszaleli na punkcie tego produktu. Czym jest Wojanek i dlaczego robi furorę w sklepach?

Po sukcesie lodów Ekipy przyszedł czas na nowy viralowy hit. Tym razem serca dzieci i młodzieży podbił kolorowy napój Wojanek, sygnowany przez popularnego youtubera Wojana. Produkt stał się tak pożądany, że w wielu sklepach po prostu go brakuje, a sprzedawcy wywieszają o tym informacje na szyldach.
Sklep spożywczy, zdjęcie poglądowe Polacy oszaleli na punkcie tego produktu. Czym jest Wojanek i dlaczego robi furorę w sklepach?
Sklep spożywczy, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć:

  • Wojanek to nowy napój sygnowany przez youtubera Wojana, dostępny wyłącznie w Żabce i oferowany w dwóch owocowych smakach.
  • Produkt stał się viralowym hitem wśród dzieci i młodzieży, znikając z półek tak szybko, że sklepy informują o jego braku.
  • Popularność napoju przypomina szał na lody Ekipy, które kilka lat temu wywołały podobne emocje i kolejki.
  • Wojanek to przykład siły "influencer marketingu", który realnie wpływa na wybory konsumenckie młodego pokolenia.

 

Nowy napój wielkim hitem

Wojanek to napój dostępny w dwóch owocowych smakach – truskawka-malina i pomarańcza-brzoskwinia. Trafił na półki sieci sklepów Żabki zaledwie kilka dni temu, a już jest bardzo trudno dostępny. Przystępna dostępność cenowa, połączona z popularnością twórcy, sprawiła, że napój momentalnie stał się hitem.

 

Sklepy nie nadążają z dostawami

Zainteresowanie Wojankiem jest tak duże, że sprzedawcy wywieszają kartki z informacją „Wojanków brak”. Taki komunikat pojawił się m.in. w jednej z warszawskich Żabek, o czym informuje "Wirtualna Polska". O niedoborze produktu pisały również lokalne portale – np. w Ostrowie Mazowieckim, gdzie napój zniknął praktycznie natychmiast po dostawie.

Niektórzy porównują sytuację do szału na lody Ekipy sprzed kilku lat – również one stały się kultowe, a ich opakowania osiągały zawrotne ceny na portalach aukcyjnych.

 

Viralowy marketing w praktyce

Wojan, twórca znany przede wszystkim młodszej publiczności z dynamicznych filmików na YouTube, umiejętnie wykorzystał swoją popularność. Dzięki silnej promocji w mediach społecznościowych i szybkiemu rozprzestrzenianiu się informacji wśród dzieci i nastolatków, napój zaczął znakomicie się sprzedawać. To przykład na to, jak siła internetu i influencerów przekłada się bezpośrednio na sprzedaż fizycznych produktów.

 

Czy Wojanek powtórzy sukces lodów Ekipy?

Cztery lata temu lody Ekipy, powstały we współpracy z marką Koral, biły rekordy sprzedaży, a ich opakowania osiągały absurdalne ceny – nawet 250 tysięcy zł za papierek. Czy Wojanek pójdzie tą samą drogą? Już dziś niektórzy zbierają butelki jako pamiątki, licząc na to, że w przyszłości mogą być warte duże pieniądze.


 

POLECANE
Potężna awaria w  Ministerstwie Sprawiedliwości z ostatniej chwili
Potężna awaria w Ministerstwie Sprawiedliwości

Ministerstwo Sprawiedliwości poinformowało w środę, że ze względu na awarię u dostawcy infrastruktury, systemy resortu są chwilowo niedostępne.

Ekspert: Zaangażowanie Polski w sprawie zablokowania umowy z Mercosur wynosi 0,00% z ostatniej chwili
Ekspert: Zaangażowanie Polski w sprawie zablokowania umowy z Mercosur wynosi 0,00%

Porozumienie Unii Europejskiej z krajami Mercosur wciąż nie zostało zatwierdzone – i wciąż można je zablokować. Zdaniem byłego europosła Jacka Saryusza-Wolskiego, Polska ma tu do odegrania kluczową rolę, ale... nie robi nic.

Przywrócenie kontroli to oszustwo. Opublikowano nagranie z granicy polsko-niemieckiej z ostatniej chwili
"Przywrócenie kontroli to oszustwo". Opublikowano nagranie z granicy polsko-niemieckiej

7 lipca rozpoczęły się kontrole na granicach RP z Niemcami oraz Litwą, które mają być prowadzone przez 30 dni. Obserwatorzy granic uważają, że kontrole to działania pozorowane, a ich prawdziwą intencją jest zablokowanie Ruchu Obrony Granic.

Na Most Grunwaldzki we Wrocławiu wróci niemiecka nazwa Wiadomości
Na Most Grunwaldzki we Wrocławiu wróci niemiecka nazwa

Wrocławski most Grunwaldzki czeka przebudowa. W trakcie remontu ma wrócić napis "Kaiserbrücke". Ta nazwa powraca już drugi raz. Poprzednim razem most nazwano tak ponownie po dojściu Hitlera do władzy. 

Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej pilne
Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej

Straż Graniczna publikuje raporty dotyczące wydarzeń na polskiej granicy, która znajduje się pod naciskiem ataku hybrydowego zarówno ze strony Białorusi, jak i Niemiec

Pogłębia się kryzys Polski 2050. Ważna postać w partii rezygnuje z ostatniej chwili
Pogłębia się kryzys Polski 2050. Ważna postać w partii rezygnuje

Pogłębia się kryzys ugrupowania Polska 2050 Szymona Hołowni. Po głośnym odejściu poseł Izabeli Bodnar dziś poinformowano, że z pełnionej funkcji zrezygnowała sekretarz generalna partii Agnieszka Baranowska.

Nie podjęła opieki. Komunikat warszawskiego zoo gorące
"Nie podjęła opieki". Komunikat warszawskiego zoo

Warszawskie zoo chętnie dzieli się informacjami o swoich podopiecznych, licząc, że zainteresuje ich losem jak największą rzeszę ludzi, którym na sercu leży ich dobro.

Rekordowy atak Rosji tuż przy polskiej granicy. Ponad 700 dronów nad Ukrainą z ostatniej chwili
Rekordowy atak Rosji tuż przy polskiej granicy. Ponad 700 dronów nad Ukrainą

W nocy z wtorku na środę rosyjska armia przeprowadziła największy jak dotąd zmasowany atak na Ukrainę, wystrzeliwując aż 728 dronów i 13 rakiet. Głównym celem był Łuck w obwodzie wołyńskim, położony zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od granicy z Polską.

Pilny komunikat IMGW. Oto co nas czeka z ostatniej chwili
Pilny komunikat IMGW. Oto co nas czeka

Nad Polskę będzie napływała bardzo wilgotna masa powietrza polarnego morskiego. Na przeważającym obszarze kraju środowisko atmosferyczne zmieni się na chłodniejsze. Intensywne deszcze w centrum i na południu kraju stwarzają ryzyko powodzi, na niektórych obszarach obowiązuje III stopień zagrożenia.

Intensywne opady w Polsce. W ministerstwie sztab kryzysowy z udziałem premiera z ostatniej chwili
Intensywne opady w Polsce. W ministerstwie sztab kryzysowy z udziałem premiera

Na środę rano w siedzibie MSWiA zwołano sztab kryzysowy w związku z zapowiadaną kumulacją opadów deszczu. W posiedzeniu sztabu wziął udział premier Donald Tusk, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz, szef MSWiA Tomasz Siemoniak, minister infrastruktury Dariusz Klimczak i minister Marcin Kierwiński.

REKLAMA

Polacy oszaleli na punkcie tego produktu. Czym jest Wojanek i dlaczego robi furorę w sklepach?

Po sukcesie lodów Ekipy przyszedł czas na nowy viralowy hit. Tym razem serca dzieci i młodzieży podbił kolorowy napój Wojanek, sygnowany przez popularnego youtubera Wojana. Produkt stał się tak pożądany, że w wielu sklepach po prostu go brakuje, a sprzedawcy wywieszają o tym informacje na szyldach.
Sklep spożywczy, zdjęcie poglądowe Polacy oszaleli na punkcie tego produktu. Czym jest Wojanek i dlaczego robi furorę w sklepach?
Sklep spożywczy, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć:

  • Wojanek to nowy napój sygnowany przez youtubera Wojana, dostępny wyłącznie w Żabce i oferowany w dwóch owocowych smakach.
  • Produkt stał się viralowym hitem wśród dzieci i młodzieży, znikając z półek tak szybko, że sklepy informują o jego braku.
  • Popularność napoju przypomina szał na lody Ekipy, które kilka lat temu wywołały podobne emocje i kolejki.
  • Wojanek to przykład siły "influencer marketingu", który realnie wpływa na wybory konsumenckie młodego pokolenia.

 

Nowy napój wielkim hitem

Wojanek to napój dostępny w dwóch owocowych smakach – truskawka-malina i pomarańcza-brzoskwinia. Trafił na półki sieci sklepów Żabki zaledwie kilka dni temu, a już jest bardzo trudno dostępny. Przystępna dostępność cenowa, połączona z popularnością twórcy, sprawiła, że napój momentalnie stał się hitem.

 

Sklepy nie nadążają z dostawami

Zainteresowanie Wojankiem jest tak duże, że sprzedawcy wywieszają kartki z informacją „Wojanków brak”. Taki komunikat pojawił się m.in. w jednej z warszawskich Żabek, o czym informuje "Wirtualna Polska". O niedoborze produktu pisały również lokalne portale – np. w Ostrowie Mazowieckim, gdzie napój zniknął praktycznie natychmiast po dostawie.

Niektórzy porównują sytuację do szału na lody Ekipy sprzed kilku lat – również one stały się kultowe, a ich opakowania osiągały zawrotne ceny na portalach aukcyjnych.

 

Viralowy marketing w praktyce

Wojan, twórca znany przede wszystkim młodszej publiczności z dynamicznych filmików na YouTube, umiejętnie wykorzystał swoją popularność. Dzięki silnej promocji w mediach społecznościowych i szybkiemu rozprzestrzenianiu się informacji wśród dzieci i nastolatków, napój zaczął znakomicie się sprzedawać. To przykład na to, jak siła internetu i influencerów przekłada się bezpośrednio na sprzedaż fizycznych produktów.

 

Czy Wojanek powtórzy sukces lodów Ekipy?

Cztery lata temu lody Ekipy, powstały we współpracy z marką Koral, biły rekordy sprzedaży, a ich opakowania osiągały absurdalne ceny – nawet 250 tysięcy zł za papierek. Czy Wojanek pójdzie tą samą drogą? Już dziś niektórzy zbierają butelki jako pamiątki, licząc na to, że w przyszłości mogą być warte duże pieniądze.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe