Wiśniowski – polska marka z globalną wizją

Czy brama garażowa może budzić emocje? Jak najbardziej. Zaprezentowali to pracownicy firmy Wiśniowski, pokazując podczas warsztatów „Garaże pełne marzeń” mrożącą krew w żyłach próbę włamania do domu rodzinnego właśnie przez garaż – na szczęście zakończoną niepowodzeniem z uwagi na niezawodność oferowanego produktu.
Pokaz interaktywnego domu Wiśniowski – polska marka z globalną wizją
Pokaz interaktywnego domu / fot. Wiśniowski

Co musisz wiedzieć:

  • Firma Wiśniowski należy do jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek.
  • Zaczynała od skromnej manufaktury, by rozwinąć się w przedsiębiorstwo eksportujące produkty na cały świat.
  • Jej zakłady stolarskie w Wielogłowach to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk w Polsce.
  • Niedawno firma zorganizowała pokaz interaktywnego domu, zarządzanego za pośrednictwem aplikacji.

 

Inteligentny dom

Po scenie rodem z Jamesa Bonda (i rozgrywającej się przy muzyce z tego filmu) przyszła kolej na uspokojenie emocji i pokaz interaktywnego domu, którym możemy zarządzać zdalnie przy użyciu prostej aplikacji. Pracownicy firmy Wiśniowski zaprezentowali, w jaki sposób można bezpiecznie ułatwić dostęp do domu np. nastolatkowi, który zapomniał kluczy, babci, która przyszła zaopiekować się naszymi dziećmi, czy kurierowi, który nie zastał nas w domu, a przyniósł nam paczkę. Firma przewidziała także rozwiązania takie, jak zdalne zamykanie okiennic czy zmianę oświetlenia domu.

Firma Wiśniowski to przykład polskiej marki, która podbiła światowe rynki.

Powstała w 1989 roku z inicjatywy Andrzeja Wiśniowskiego, przekształcając się z lokalnej manufaktury w jednego z największych producentów bram, okien, drzwi i systemów ogrodzeniowych w Europie. Dziś jej produkty trafiają do 35 krajów świata – od Niemiec i Francji po Wielką Brytanię i Skandynawię.

Siedziba firmy znajduje się w Wielogłowach, nieopodal Gródka nad Dunajcem. Trudno wyobrazić sobie bardziej malownicze położenie miejsca pracy.

Zakłady w Wielogłowach to jedna z największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk stolarki budowlanej w Europie.

Ich powierzchnia odpowiada 56 boiskom piłkarskim. W pełni zautomatyzowane linie produkcyjne zwiększają efektywność i elastyczność produkcji.

Automatyzacja

Jak jednak zaznacza Tomasz Długopolski, dyrektor rozwoju technologicznego, „automatyzacja nie jest [dla firmy] celem samym w sobie”. – To narzędzie, które pozwala tworzyć produkty szybciej, precyzyjniej i w sposób bardziej ekologiczny. Łączymy nowoczesność z odpowiedzialnością – dodaje.

Fabryka faktycznie robi wrażenie. Jest ogromna, nowoczesna i wysoce zautomatyzowana.

Wiśniowski eksportuje swoje towary do ponad 30 krajów.

Wiśniowski dysponuje najdłuższą w Polsce linią technologiczną do produkcji paneli bram segmentowych (550 metrów) oraz jedną z najdłuższych linii do malowania proszkowego w Europie. Każdego dnia pokrywanych jest tam 47 kilometrów profili, a dzięki odzyskiwaniu 100% proszku produkcja jest ekologiczna.

 

Nowoczesność i jakość

Wiśniowski obsługuje klientów zarówno indywidualnych, jak i przemysłowych – fabryki, hotele, stadiony.

Marka jest znana nawet… w polskiej stacji badawczej w Zatoce Białego Niedźwiedzia na Spitsbergenie.

Produkty firmy Wiśniowski znajdziemy także w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, w porcie lotniczym w Pyrzowicach czy na stacji kolejki linowej nad Soliną. W kultowym krakowskim „Szkieletorze”, obecnie UNITY CENTER, zamontowano aż 326 sztuk drzwi Wiśniowskiego, ale jeszcze więcej ich będzie w budowanym wciąż hotelu Gołębiewski. Marka jest obecna również w fabryce Volkswagena we Wrześni, salonach Mercedesa, a nawet w porcie Tallin w Estonii.

Firma Wiśniowski to pozytywny przykład sukcesu polskiej przedsiębiorczości.

Marka, która zaczęła od niewielkiego warsztatu, stała się symbolem wysokiej jakości docenianym na całym świecie. Warto zaznaczyć, że firma nie spoczywa na laurach i nie odcina kuponów od osiągniętego już bez wątpienia sukcesu, ale stale się rozwija. Jej pracownicy śledzą najnowsze trendy i wychodzą naprzeciw potrzebom klientów.

Badanie potrzeb

– Nowe technologie pozwalają nam lepiej zrozumieć potrzeby klientów i reagować szybciej niż kiedykolwiek. Dzięki nim jesteśmy w stanie tworzyć produkty pod indywidualne potrzeby, jednocześnie zapewniając najwyższą jakość i pełne wsparcie na każdym etapie współpracy – od pierwszego kontaktu przez konfigurację produktu aż po serwis posprzedażowy – podkreśla Rafał Kocemba, dyrektor zarządzający sprzedażą na terenie Polski, Słowacji i Czech.
Wiśniowski jako pierwszy w branży uruchomił także własny sklep internetowy, dzięki któremu skutecznie obsługuje klientów na całym świecie.

 

Liczby, które mówią same za siebie:

  • ponad 1,5 mln sprzedanych bram w historii firmy,
  • ponad 2,5 tys. punktów partnerskich na całym świecie,
  • ponad 400 000 m2 powierzchni firmy, w tym 270 tys. m2 powierzchni fabryki i 2000 m2 centrum konferencyjno-szkoleniowego,
  • ogrodzenia produkowane przez firmę w ciągu roku mogłyby połączyć Londyn z Nowym Jorkiem,
  • flota 90 samochodów ciężarowych pokonuje rocznie 10 mln km.

 

POLECANE
IPN wręczył Krzyże Wolności i Solidarności. Sprawdź, kim są odznaczeni Wiadomości
IPN wręczył Krzyże Wolności i Solidarności. Sprawdź, kim są odznaczeni

17 października 2025 roku w sali konferencyjnej Delegatury IPN w Kielcach zastępca prezesa IPN dr Mateusz Szpytma wręczył Krzyże Wolności i Solidarności działaczom antykomunistycznym z regionu świętokrzyskiego.

Poziom wody w regionie może wzrosnąć. IMGW wydał ostrzeżenie Wiadomości
Poziom wody w regionie może wzrosnąć. IMGW wydał ostrzeżenie

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenie dotyczące Zalewu Szczecińskiego na najbliższy weekend.

Książę Andrzej zrzeka się tytułu. W tle kontrowersyjna sprawa z przeszłości Wiadomości
Książę Andrzej zrzeka się tytułu. W tle kontrowersyjna sprawa z przeszłości

Książę Andrzej poinformował w piątek w oficjalnym komunikacie, że zrzeka się tytułu księcia Yorku i zaprzecza wszelkim zarzutom. Młodszy brat króla Wielkiej Brytanii Karola III jest oskarżany o bliskie kontakty z amerykańskim finansistą Jeffreyem Epsteinem, który zajmował się stręczeniem młodych kobiet.

Będą problemy z dostawami LNG? Katarska firma chce wycofać się z unijnego rynku z ostatniej chwili
Będą problemy z dostawami LNG? Katarska firma chce wycofać się z unijnego rynku

Minister energii Kataru Saad Al-Kaabi po raz kolejny ostrzegł Unię Europejską, że jego kraj może nie być już w stanie prowadzić interesów z UE ani dostarczać skroplonego gazu ziemnego (LNG), jeśli blok nie wprowadzi zmian w przyjętych rygorystycznych przepisach dotyczących zrównoważonego rozwoju. UE z jednej strony chce wypełnić lukę energetyczną na kontynencie (dostawy LNG są kluczowe), z drugiej zaś forsuje uderzającą w firmy energetyczne politykę klimatyczną mocno osadzoną nie tyle na nauce, co na lewicowej ideologii.

Tȟašúŋke Witkó: Sanacja elit tylko u nas
Tȟašúŋke Witkó: Sanacja elit

Ponoć nie ma głupich pytań, toteż pozwolę sobie – za pośrednictwem moich wspaniałych Czytelników – zasięgnąć języka u wszystkich demokratycznych rządów państw należących do NATO i Unii Europejskiej o taką przyziemną i prozaiczną rzecz: „Ile jeszcze lat i dekad będziemy wydawać miliardy dolarów amerykańskich, euro czy złotówek na reaktywną obronę przed niebezpiecznymi koncepcjami wojennymi, wydumanymi przez rosyjskich generałów, a także skompilowanymi z nimi działaniami zbrojnymi wojsk kremlowskich”?

Szef MON: W II kwartale 2026 roku rusza produkcja dronów Wiadomości
Szef MON: W II kwartale 2026 roku rusza produkcja dronów

W II kwartale 2026 r. rozpoczniemy produkcję dronów przez spółkę Hornet-Polskie Drony - poinformował w piątek wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz. Tego samego dnia większościowy pakiet udziałów w spółce Hornet-Polskie Drony nabył na mocy warunkowej umowy Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.

Polskie miasto przyciąga nowych mieszkańców jak magnes Wiadomości
Polskie miasto przyciąga nowych mieszkańców jak magnes

Kraków notuje kolejny wzrost liczby mieszkańców. Tylko w pierwszym półroczu 2025 roku do miasta wprowadziły się 1422 nowe osoby, co jest najwyższym wynikiem spośród wszystkich polskich miast. Jak wynika z danych opublikowanych na oficjalnej stronie krakowskiego magistratu, liczba mieszkańców dawnej stolicy Polski rośnie nieprzerwanie od 2009 roku.

Zgruzowała polskie sądownictwo. Otrzymała doktorat honoris causa Uniwersytetu Łódzkiego z ostatniej chwili
Zgruzowała polskie sądownictwo. Otrzymała doktorat honoris causa Uniwersytetu Łódzkiego

Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Věra Jourová została uhonorowana tytułem doktora honoris causa Uniwersytetu Łódzkiego - poinformowała uczelnia na swojej stronie internetowej. W wygłoszonym uzasadnieniu rektor uczelni podkreślał jej „szacunek dla demokracji”.

Prezydent Ukrainy przybył do Białego Domu z ostatniej chwili
Prezydent Ukrainy przybył do Białego Domu

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski przybył w piątek do Białego Domu na spotkanie z prezydentem USA Donaldem Trumpem. Tematem spotkania ma być m.in. kwestia sprzedaży Ukrainie broni oraz sankcje przeciwko Rosji.

Wiadomości
We Lwowie powstanie osiedle mieszkalne dla dzieci bez rodziców

W obliczu ogromnych zniszczeń i trwającego konfliktu na Ukrainie, Grupa VELUX, globalny producent okien dachowych, aktywnie angażuje się w odbudowę kraju. 14 października br. przedstawiciele firmy wzięli udział w uroczystej ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod budowę wyjątkowego projektu "Children’s Living Places" we Lwowie. To symboliczne wydarzenie buduje nadzieję na lepszą przyszłość dla dzieci pozbawionych dachu nad głową.

REKLAMA

Wiśniowski – polska marka z globalną wizją

Czy brama garażowa może budzić emocje? Jak najbardziej. Zaprezentowali to pracownicy firmy Wiśniowski, pokazując podczas warsztatów „Garaże pełne marzeń” mrożącą krew w żyłach próbę włamania do domu rodzinnego właśnie przez garaż – na szczęście zakończoną niepowodzeniem z uwagi na niezawodność oferowanego produktu.
Pokaz interaktywnego domu Wiśniowski – polska marka z globalną wizją
Pokaz interaktywnego domu / fot. Wiśniowski

Co musisz wiedzieć:

  • Firma Wiśniowski należy do jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek.
  • Zaczynała od skromnej manufaktury, by rozwinąć się w przedsiębiorstwo eksportujące produkty na cały świat.
  • Jej zakłady stolarskie w Wielogłowach to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk w Polsce.
  • Niedawno firma zorganizowała pokaz interaktywnego domu, zarządzanego za pośrednictwem aplikacji.

 

Inteligentny dom

Po scenie rodem z Jamesa Bonda (i rozgrywającej się przy muzyce z tego filmu) przyszła kolej na uspokojenie emocji i pokaz interaktywnego domu, którym możemy zarządzać zdalnie przy użyciu prostej aplikacji. Pracownicy firmy Wiśniowski zaprezentowali, w jaki sposób można bezpiecznie ułatwić dostęp do domu np. nastolatkowi, który zapomniał kluczy, babci, która przyszła zaopiekować się naszymi dziećmi, czy kurierowi, który nie zastał nas w domu, a przyniósł nam paczkę. Firma przewidziała także rozwiązania takie, jak zdalne zamykanie okiennic czy zmianę oświetlenia domu.

Firma Wiśniowski to przykład polskiej marki, która podbiła światowe rynki.

Powstała w 1989 roku z inicjatywy Andrzeja Wiśniowskiego, przekształcając się z lokalnej manufaktury w jednego z największych producentów bram, okien, drzwi i systemów ogrodzeniowych w Europie. Dziś jej produkty trafiają do 35 krajów świata – od Niemiec i Francji po Wielką Brytanię i Skandynawię.

Siedziba firmy znajduje się w Wielogłowach, nieopodal Gródka nad Dunajcem. Trudno wyobrazić sobie bardziej malownicze położenie miejsca pracy.

Zakłady w Wielogłowach to jedna z największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk stolarki budowlanej w Europie.

Ich powierzchnia odpowiada 56 boiskom piłkarskim. W pełni zautomatyzowane linie produkcyjne zwiększają efektywność i elastyczność produkcji.

Automatyzacja

Jak jednak zaznacza Tomasz Długopolski, dyrektor rozwoju technologicznego, „automatyzacja nie jest [dla firmy] celem samym w sobie”. – To narzędzie, które pozwala tworzyć produkty szybciej, precyzyjniej i w sposób bardziej ekologiczny. Łączymy nowoczesność z odpowiedzialnością – dodaje.

Fabryka faktycznie robi wrażenie. Jest ogromna, nowoczesna i wysoce zautomatyzowana.

Wiśniowski eksportuje swoje towary do ponad 30 krajów.

Wiśniowski dysponuje najdłuższą w Polsce linią technologiczną do produkcji paneli bram segmentowych (550 metrów) oraz jedną z najdłuższych linii do malowania proszkowego w Europie. Każdego dnia pokrywanych jest tam 47 kilometrów profili, a dzięki odzyskiwaniu 100% proszku produkcja jest ekologiczna.

 

Nowoczesność i jakość

Wiśniowski obsługuje klientów zarówno indywidualnych, jak i przemysłowych – fabryki, hotele, stadiony.

Marka jest znana nawet… w polskiej stacji badawczej w Zatoce Białego Niedźwiedzia na Spitsbergenie.

Produkty firmy Wiśniowski znajdziemy także w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, w porcie lotniczym w Pyrzowicach czy na stacji kolejki linowej nad Soliną. W kultowym krakowskim „Szkieletorze”, obecnie UNITY CENTER, zamontowano aż 326 sztuk drzwi Wiśniowskiego, ale jeszcze więcej ich będzie w budowanym wciąż hotelu Gołębiewski. Marka jest obecna również w fabryce Volkswagena we Wrześni, salonach Mercedesa, a nawet w porcie Tallin w Estonii.

Firma Wiśniowski to pozytywny przykład sukcesu polskiej przedsiębiorczości.

Marka, która zaczęła od niewielkiego warsztatu, stała się symbolem wysokiej jakości docenianym na całym świecie. Warto zaznaczyć, że firma nie spoczywa na laurach i nie odcina kuponów od osiągniętego już bez wątpienia sukcesu, ale stale się rozwija. Jej pracownicy śledzą najnowsze trendy i wychodzą naprzeciw potrzebom klientów.

Badanie potrzeb

– Nowe technologie pozwalają nam lepiej zrozumieć potrzeby klientów i reagować szybciej niż kiedykolwiek. Dzięki nim jesteśmy w stanie tworzyć produkty pod indywidualne potrzeby, jednocześnie zapewniając najwyższą jakość i pełne wsparcie na każdym etapie współpracy – od pierwszego kontaktu przez konfigurację produktu aż po serwis posprzedażowy – podkreśla Rafał Kocemba, dyrektor zarządzający sprzedażą na terenie Polski, Słowacji i Czech.
Wiśniowski jako pierwszy w branży uruchomił także własny sklep internetowy, dzięki któremu skutecznie obsługuje klientów na całym świecie.

 

Liczby, które mówią same za siebie:

  • ponad 1,5 mln sprzedanych bram w historii firmy,
  • ponad 2,5 tys. punktów partnerskich na całym świecie,
  • ponad 400 000 m2 powierzchni firmy, w tym 270 tys. m2 powierzchni fabryki i 2000 m2 centrum konferencyjno-szkoleniowego,
  • ogrodzenia produkowane przez firmę w ciągu roku mogłyby połączyć Londyn z Nowym Jorkiem,
  • flota 90 samochodów ciężarowych pokonuje rocznie 10 mln km.


 

Polecane
Emerytury
Stażowe