TVN nie na sprzedaż. Warner Bros. Discovery rusza z nowym projektem

Długo trwały spekulacje na temat sprzedaży TVN przez Warner Bros. Discovery. Temat miało uciąć oświadczenie, w którym poinformowano, że kwestia ewentualnej sprzedaży jest już nieaktualna. Jednocześnie mówi się o... zbliżeniu koncernu ze środowiskiem Donalda Trumpa.
Według informacji podanych Business Insider pomiędzy środowiskiem Donalda Trumpa, a Warner Bros. Discovery trwają negocjacje, w wyniku których Donald Trump Jr może otrzymać propozycję prowadzenia własnego programu.
- Ogromne złoża gazu na Bałtyku. Niemcy pozwą Polskę?
- Nowy sondaż prezydencki. Poparcie dla Nawrockiego wystrzeliło
- Niespokojnie na granicy. Nowy komunikat Straży Granicznej
- Komunikat dla mieszkańców Poznania
- Potężny skandal wokół Światowego Forum Ekonomicznego. Poważne zarzuty wobec Klausa Schwaba
- Skandal w Płocku. Straż miejska zatrzymała protest przeciw migrantom
- Komunikat dla mieszkańców Gdańska
- Justyna Dobrosz-Oracz zniknęła z ekranu TVP. Wiadomo, co się stało
- Niepokojące informacje z granicy polsko-niemieckiej. Komunikat niemieckich służb
- Bodnar pożegna się z marzeniami o międzynarodowej karierze?
Nowa platforma TVN24+
TVN24+ to nowa platforma informacyjna TVN Warner Bros. Discovery, która zastępuje dotychczasowy serwis TVN24 GO. Startując 24 kwietnia 2025, oferuje w jednym miejscu:
- live stream TVN24 i TVN24 BiS,
- podcasty polityczne, medyczne, technologiczne i geopolityczne,
- reportaże śledcze i społeczne,
- programy dokumentalne i historyczne,
- artykuły w wersji tekstowej i audio.
Tym, czym chce wyróżnić się TVN24+, mają być cykliczne debaty ekspertów. Serwis oferuje dwie opcje dostępu: z reklamami bądź bez reklam. Przekazano, że dotychczasowi abonenci TVN24 GO zostali automatycznie przeniesieni do pakietu bez reklam, zachowując dotychczasowe warunki.
Oświadczenie TVN24
Strona TVN24 opublikowała wysłany w poniedziałek rano komunikat od president & managing director Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN Kasi Kieli i reprezentanta Warner Bros. Discovery ds. międzynarodowych Gerharda Zeilera.
Przez ostatnie kilka miesięcy prowadziliśmy przegląd opcji strategicznych dla TVN. Jedną z możliwości branych pod uwagę była sprzedaż spółki. Taki proces nie jest niczym wyjątkowym w przypadku spółek giełdowych, takich jak Warner Bros. Discovery. Dzisiaj chcielibyśmy poinformować, że zakończyliśmy ten etap. Podjęliśmy decyzję, że optymalną opcją jest pozostanie TVN w strukturach Warner Bros. Discovery i rozwijanie naszego biznesu w ramach jednej grupy. TVN odgrywa kluczową rolę w międzynarodowych strukturach Warner Bros. Discovery. Jest liderem rynku mediowego w Polsce, a także jednym z najważniejszych i największych rynków lokalnych w portfolio Warner Bros. Discovery. Wiemy, że okres niepewności był trudny dla Was wszystkich. Chcemy, abyście wiedzieli, że bardzo doceniamy Wasz profesjonalizm i wkład przez ostatnie miesiące. Mimo wielu pytań i wątpliwości dokonaliśmy bardzo dużo. Jesteśmy przekonani, że razem - w ramach jednej grupy Warner Bros. Discovery, osiągniemy wiele sukcesów
– czytamy w komunikacie.
Reakcja rynku mediów
Temat sprzedaży TVN jeszcze pewnie wróci, ale teraz będziemy mieć pewną stabilizację na rynku. Uspokoiła się też nieco sytuacja w Grupie Polsat Plus związana z konfliktem rodzinnym
– powiedział 15 kwietnia w rozmowie z magazynem Press Bogusław Kisielewski, były prezes Grupy Kino Polska.
Kisielewski uważa ponadto, że na decyzję Warner Bros. Discovery wpłynęła nie tyle sytuacja na świecie, co raczej zbyt duża różnica pomiędzy oczekiwaniami dotychczasowego właściciela, a ofertami ewentualnych kupców.
Ja się cieszę i mam nadzieję, że moje koleżanki i koledzy również. Baliśmy się sprzedaży, ale dla nas optymalne jest pozostanie w Warner Bros. Discovery. To najlepsze rozwiązanie dla TVN na dzisiaj.
– skomentował całą sprawę 15 kwietnia magazynowi Press anonimowy dziennikarz TVN24.