Polski gigant odzieżowy szykuje inwazję

LPP pokazało nową strategię, w której centrum znalazł się Sinsay, która jest najmłodszą marką LPP. Pojawiła się na rynku w 2013 r., a teraz ma się stać w kolejnych trzech latach lokomotywą całej odzieżowej grupy, do której należą także takie brandy, jak Reserved, House, Cropp, Mohito.
sinsay
sinsay / fot. mat. prasowe LPP

Motorem napędowym nowej strategii LPP będzie marka Sinsay, przed którą postawiono ambitne zadanie – dzięki zaplanowanej ekspansji do 2027 r. ma odpowiadać za 75 proc. przychodów Grupy. 

Już za trzy lata sieć sprzedaży Sinsay ma liczyć w sumie ok. 6 tys. sklepów w Polsce i Europie. Tylko w tym roku powstać ma łącznie 1,5 tys. nowych salonów marki, z czego zabezpieczono już ponad 1100 lokalizacji.

 

Polski gigant odzieżowy szykuje inwazję

Stworzyliśmy unikalny na rynku koncept biznesowy, przetestowany w najróżniejszych warunkach i gotowy do szybkiej ekspansji. Nie ma drugiej takiej marki jak Sinsay, doskonale wpisującej się w potrzeby klientów z mniejszych miast, którzy chcą nieograniczonego dostępu do estetycznych i funkcjonalnych produktów na wyciągnięcie ręki. Tworzymy zupełnie nową, nieporównywalną z żadną inną kategorię rynkową Design&Value 

– komentuje Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.

Zakładając 6 tys. sklepów, mowa też o ekspansji międzynarodowej i wejściu marki Sinsay na zupełnie nowe rynki, które zwiększą możliwości dotarcia LPP ze swoją ofertą nawet do 300 mln klientów. Taki potencjał w ekspansji widzi firma, a kraje, w których pojawić się ma polska marka, to: Mołdawia, Gruzja, Azerbejdżan, Armenia czy Uzbekistan.

 

LPP jest już obecna w Azji

Jak wyjaśnia prezes zarządu LPP, firma jest już od 10 lat obecna w Kazachstanie i odkrywa, jaki potencjał drzemie w tamtejszych lokalizacjach. 

To są bardzo rozwojowe rynki, ze stosunkowo młodą populacją i niewielką konkurencją. Dlatego nasza strategia zakłada zdobycie tam  dominującej pozycji, zarówno pod względem rozwoju sieci sklepów stacjonarnych, jak i w handlu internetowym, przy dostosowaniu oferty, zwłaszcza tej non-garment, do potrzeb lokalnego klienta

– mówi w wywiadzie dla wnp.pl Marek Piechocki.

Kwestia finansowania nie spędza nam snu z powiek, bo mamy około 3,2 mld zł gotówki, którą możemy przeznaczyć na inwestycje. Dzięki temu nie musimy się zadłużać

– dodaje prezes zarządu LPP.

 

Popularna marka wśród nastolatek

Sinsay to marka, która od czasu debiutu w 2013 r. jako brand skierowany do nastolatek w ostatnich latach przeszła znaczącą metamorfozę. 

W 2019 r. jej ofertę rozszerzono o kolekcje dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Potem do oferty dołączyły elementy wyposażenia wnętrz, akcesoria dla zwierząt, kosmetyki i produkty sportowe. Dziś to platforma zakupowa typu brandplace, gdzie produkty nieodzieżowe stanowią już połowę sprzedaży, a klienci – niezależnie od miejsca zamieszkania – mogą tu zrealizować swoje rzeczywiste potrzeby. Rozszerzenie asortymentu sklepów okazało się strzałem w dziesiątkę. Brand zaś stał się najszybciej rosnącą marką w portfolio LPP, która generuje połowę z blisko 20 mld zł jej przychodów w skali roku.


 

POLECANE
Ważny komunikat dla rodziców: Ostatnie dni na złożenie wniosku. Można otrzymać 300 zł z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla rodziców: Ostatnie dni na złożenie wniosku. Można otrzymać 300 zł

Rodzice i opiekunowie mają czas tylko do końca listopada, aby zgłosić się po 300-złotowe świadczenie z programu „Dobry Start”. To jednorazowa wypłata na wyposażenie dzieci w niezbędne materiały szkolne. Wnioski przyjmowane są wyłącznie online.

Wojsko dostaje instrukcje ws. pseudokibiców. Kibice pytają: „Zemsta Tuska?” pilne
Wojsko dostaje instrukcje ws. "pseudokibiców". Kibice pytają: „Zemsta Tuska?”

Według dowództwa armii ostrzeżenia dotyczące „środowisk pseudokibiców” wynikają z "sygnałów służb specjalnych" o możliwej infiltracji i wykorzystaniu tych środowisk w działaniach dywersyjnych.

Przecięli kraty i uciekli na prześcieradłach. Spektakularna ucieczka w więzienia w Dijon Wiadomości
Przecięli kraty i uciekli na prześcieradłach. Spektakularna ucieczka w więzienia w Dijon

Francuskie służby od miesięcy ostrzegały, że w przepełnionym więzieniu w Dijon gwałtownie spada poziom zabezpieczeń. Teraz ich obawy się potwierdziły: dwóch osadzonych zdołało przepiłować kraty i zniknąć.

Sondaż w Niemczech: Większość przewiduje rozpad rządu Merza z ostatniej chwili
Sondaż w Niemczech: Większość przewiduje rozpad rządu Merza

54 proc. Niemców uważa, że koalicja rządowa pod wodzą kanclerza Friedricha Merza rozpadnie się do 2029 roku - wynika z sondażu Instytutu Insa, opublikowanego w czwartek w „Bildzie”.

Ukrainiec zatrzymany w sprawie dywersji na kolei wychodzi na wolność. Miał 46 paszportów z ostatniej chwili
Ukrainiec zatrzymany w sprawie dywersji na kolei wychodzi na wolność. Miał 46 paszportów

Prokuratura zaskarżyła decyzję sądu, który nie zgodził się na areszt 34-letniego obywatela Ukrainy posiadającego 46 rosyjskich paszportów, wskazując w zażaleniu, że postanowienie "obraża przepisy".

Łódzkie: 16 tys. gospodarstw domowych bez prądu. PGE wydało komunikat z ostatniej chwili
Łódzkie: 16 tys. gospodarstw domowych bez prądu. PGE wydało komunikat

W czwartek po południu w woj. łódzkim nastąpiła poważna awaria sieci energetycznej. Na skutek potężnego ataku zimy bez prądu pozostaje ponad 16 tys. gospodarstw domowych i firm z okolic gmin Sieradz, Łask, Poddębice, Zadzim, Błaszki, Warta. PGE Dystrybucja wydała komunikat.

Skandal w Brazylii. Studentka aresztowana, bo nie spodobała jej się wchodząca do toalety transkobieta tylko u nas
Skandal w Brazylii. Studentka aresztowana, bo nie spodobała jej się wchodząca do toalety "transkobieta"

Kolejny skandal w Brazylii! Studentka została aresztowana po tym, jak skonfrontowała się z mężczyzną, który nachodził damskie toalety. Mężczyzna jednak uważa, że ma do tego prawo jako „osoba niebinarna”, a kobiecie, która zwyzywała go za korzystanie z żeńskiej łazienki, grozi więzienie.

Żydowska agencja prasowa powtarza kłamstwo o 200 tys. Żydów zamordowanych przez Polaków pilne
Żydowska agencja prasowa powtarza kłamstwo o "200 tys. Żydów zamordowanych przez Polaków"

Artykuł opublikowany w „Jewish Telegraphic Agency” odnosi się do wystąpienia ambasadora USA w Polsce Thomasa Rose’a oraz przedstawia własny pogląd na dyskusję o odpowiedzialności Polaków za wydarzenia związane z Zagładą. Krytykując słowa ambasadora, autor tekstu JTA przedstawia własny, jednostronny obraz relacji polsko-żydowskich, ignorując kwestię okupacji niemieckiej, umniejszając udział Polaków w ratowaniu Żydów i kładąc akcent m.in. na marginalne przypadki szmalcownictwa.

Prezydent Nawrocki wydał oświadczenie: 11 ustaw podpisanych, dwie zawetowane. Mocny apel do rządu z ostatniej chwili
Prezydent Nawrocki wydał oświadczenie: 11 ustaw podpisanych, dwie zawetowane. Mocny apel do rządu

W czwartek wieczorem prezydent Karol Nawrocki ogłosił decyzje dotyczące 13 ustaw przekazanych z parlamentu: 11 z nich podpisał, a dwie zawetował. Podkreślił, że działa wyłącznie w oparciu o konstytucyjne prerogatywy i interes obywateli, apelując jednocześnie do rządu Donalda Tuska o współpracę i wcześniejsze konsultowanie projektów ustaw.

Dramatyczny spadek inwestycji zagranicznych w Polsce. Jest raport z ostatniej chwili
Dramatyczny spadek inwestycji zagranicznych w Polsce. Jest raport

Napływ inwestycji do Polski w 2024 roku znacząco się obniżył; w porównaniu z 2023 rokiem zmniejszył się mniej więcej o 55 proc., a skala spadku była znacznie wyższa niż w przypadku państw rozwiniętych – podał NBP w opublikowanym w czwartek raporcie.

REKLAMA

Polski gigant odzieżowy szykuje inwazję

LPP pokazało nową strategię, w której centrum znalazł się Sinsay, która jest najmłodszą marką LPP. Pojawiła się na rynku w 2013 r., a teraz ma się stać w kolejnych trzech latach lokomotywą całej odzieżowej grupy, do której należą także takie brandy, jak Reserved, House, Cropp, Mohito.
sinsay
sinsay / fot. mat. prasowe LPP

Motorem napędowym nowej strategii LPP będzie marka Sinsay, przed którą postawiono ambitne zadanie – dzięki zaplanowanej ekspansji do 2027 r. ma odpowiadać za 75 proc. przychodów Grupy. 

Już za trzy lata sieć sprzedaży Sinsay ma liczyć w sumie ok. 6 tys. sklepów w Polsce i Europie. Tylko w tym roku powstać ma łącznie 1,5 tys. nowych salonów marki, z czego zabezpieczono już ponad 1100 lokalizacji.

 

Polski gigant odzieżowy szykuje inwazję

Stworzyliśmy unikalny na rynku koncept biznesowy, przetestowany w najróżniejszych warunkach i gotowy do szybkiej ekspansji. Nie ma drugiej takiej marki jak Sinsay, doskonale wpisującej się w potrzeby klientów z mniejszych miast, którzy chcą nieograniczonego dostępu do estetycznych i funkcjonalnych produktów na wyciągnięcie ręki. Tworzymy zupełnie nową, nieporównywalną z żadną inną kategorię rynkową Design&Value 

– komentuje Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.

Zakładając 6 tys. sklepów, mowa też o ekspansji międzynarodowej i wejściu marki Sinsay na zupełnie nowe rynki, które zwiększą możliwości dotarcia LPP ze swoją ofertą nawet do 300 mln klientów. Taki potencjał w ekspansji widzi firma, a kraje, w których pojawić się ma polska marka, to: Mołdawia, Gruzja, Azerbejdżan, Armenia czy Uzbekistan.

 

LPP jest już obecna w Azji

Jak wyjaśnia prezes zarządu LPP, firma jest już od 10 lat obecna w Kazachstanie i odkrywa, jaki potencjał drzemie w tamtejszych lokalizacjach. 

To są bardzo rozwojowe rynki, ze stosunkowo młodą populacją i niewielką konkurencją. Dlatego nasza strategia zakłada zdobycie tam  dominującej pozycji, zarówno pod względem rozwoju sieci sklepów stacjonarnych, jak i w handlu internetowym, przy dostosowaniu oferty, zwłaszcza tej non-garment, do potrzeb lokalnego klienta

– mówi w wywiadzie dla wnp.pl Marek Piechocki.

Kwestia finansowania nie spędza nam snu z powiek, bo mamy około 3,2 mld zł gotówki, którą możemy przeznaczyć na inwestycje. Dzięki temu nie musimy się zadłużać

– dodaje prezes zarządu LPP.

 

Popularna marka wśród nastolatek

Sinsay to marka, która od czasu debiutu w 2013 r. jako brand skierowany do nastolatek w ostatnich latach przeszła znaczącą metamorfozę. 

W 2019 r. jej ofertę rozszerzono o kolekcje dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Potem do oferty dołączyły elementy wyposażenia wnętrz, akcesoria dla zwierząt, kosmetyki i produkty sportowe. Dziś to platforma zakupowa typu brandplace, gdzie produkty nieodzieżowe stanowią już połowę sprzedaży, a klienci – niezależnie od miejsca zamieszkania – mogą tu zrealizować swoje rzeczywiste potrzeby. Rozszerzenie asortymentu sklepów okazało się strzałem w dziesiątkę. Brand zaś stał się najszybciej rosnącą marką w portfolio LPP, która generuje połowę z blisko 20 mld zł jej przychodów w skali roku.



 

Polecane