Szef "S" w PKP Cargo: Zawieszenie Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy nie daje gwarancji, że nie będzie zwolnień

- Jako NSZZ „Solidarność” powiedzieliśmy na spotkaniu z zarządem PKP Cargo, że zarząd najpierw chce zawiesić Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy, czyli okraść pracowników, po to, by później z ich pieniądze wypłacić im te pieniądze w zwolnieniach grupowych - mówi w rozmowie z portalem Tysol.pl Jan Majder, przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ "Solidarność" Grupy PKP Cargo..
 Szef
/ fot. Marcin Żegliński/Tygodnik Solidarność

Co musisz wiedzieć?

  • Zarząd PKP Cargo zaproponował zawieszenia większości świadczeń i postanowień wynikających z zapisów ZUZP twierdząc, że pozwoli to zapobiec zwolnieniom.
  • PKP Cargo planuje zwolnićjest 1041 osób w tym roku i 1400 w 2026 roku. Chce też zezłomować 10360 wagonów.
  • Jan Majder, przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ "Solidarność" Grupy PKP Cargo twierdzi, że działania restrukturyzacyjne spółki służą konkurencji PKP Cargo

Zwolnienia i tak będą

Jan Majder, przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ "Solidarność" Grupy PKP Cargo w rozmowie z portalem Tysol.pl twierdzi, że działania restrukturyzacyjne spółki pomagają tak naprawdę konkurencji z zewnątrz.

Wszystko, co jest robione w naszej spółce sprzyja zewnętrznym podmiotom, ta „restrukturyzacja” jest tak naprawdę pomocą dla naszej konkurencji. Ja twierdzę, że te złomowane wagony nie będą zełomowane w całości, ale trafią do konkurencji czy to do Ukraińców, czy do Niemców. Zresztą myśmy już pozwalniali fachowców, których zatrudniła nasza konkurencja. Odeszli już od nas rewidenci, ustawiacze, manewrowi

- tłumaczy przewodniczący.

We wtorek 8 lipca odbyło się pierwsze spotkanie w związku z trwającą nadal trudną sytuacją ekonomiczną spółki i koniecznością podjęcia działań ograniczających koszty oraz było odpowiedzią Zarządu na wystąpienie związków zawodowych z propozycją zawarcia protokołu dodatkowego nr 17 do ZUZP. Celem spotkania było omówienie możliwości zawieszenia części postanowień ZUZP. Pracodawca proponuje zamianę zwolnień grupowych na cięcia w ramach ZUZP i nowy motywacyjny system wynagrodzeń.

Zarząd przedstawił propozycję zawieszenia większości świadczeń i postanowień wynikających z zapisów ZUZP nie gwarantując, że pozwoli to zapobiec zwolnieniom. Pracodawca powiedział wtedy, że niektóre elementy tego układu chciałby zawiesić, inne jak np. dodatki, pochodne, dodatki funkcyjne włączyć do podstawy uposażenia zasadniczego. Tyle tylko, że my nadal nie wiemy jaki skutek mogłoby to przynieść. Nie wiemy do końca co chcą włączyć do uposażenia zasadniczego, a co zawiesić

– mówi przewodniczący Majder.

Korzysta konkurencja

Jako NSZZ „Solidarność” powiedzieliśmy, że zarząd najpierw chce zawiesić Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy, czyli okraść pracowników, po to, by później z ich pieniądze wypłacić im te pieniądze w zwolnieniach grupowych. Zarząd spółki do dzisiaj miał nam przekazać część informacji, co dalej będą robić w formie pisemnej w ten czwartek, by omówić materiał, który dostaniemy. Jednak do dzisiaj nie dostaliśmy żadnego materiału - tłumaczy Jan Majder.

Na pytanie Tysol.pl dlaczego PKP Cargo złomuje nowe, jak na kolejowe standardy wagony, Jan Majder odpowiedział:

Wszystko, co jest robione w naszej spółce sprzyja zewnętrznym podmiotom, ta „restrukturyzacja” jest tak naprawdę pomocą dla naszej konkurencji. Ja twierdzę, że te złomowane wagony nie będą zełomowane w całości, ale trafią do konkurencji czy to do Ukraińców, czy do Niemców. Zresztą myśmy już pozwalniali fachowców, których zatrudniła nasza konkurencja. Odeszli już od nas rewidenci, ustawiacze, manewrowi. Byłem ostatnio na komisji sejmowej, gdzie ogłoszono, że 10360 wagonów ma być do złomowania. W większości są to wagony z 2005 i 2008 roku. Dla nas to wagony nowe, ponieważ my poruszamy się taborem 40 i 50. letnim.


 

POLECANE
Ta komunikacja nie jest zdrowa. Prezydent Nawrocki o relacjach z rządem Wiadomości
"Ta komunikacja nie jest zdrowa". Prezydent Nawrocki o relacjach z rządem

"O dronie nad Belwederem dowiedziałem się z mediów społecznościowych" - powiedział Karol Nawrocki pytany o sposób komunikacji na linii Kancelaria Prezydenta- rząd.

Dlaczego Trump odkłada sankcje na Rosję? tylko u nas
Dlaczego Trump odkłada sankcje na Rosję?

Donald Trump po raz pierwszy – wreszcie - nazwał Rosję agresorem w wojnie przeciwko Ukrainie. Czy to – wreszcie – oznacza zaostrzenie polityki USA wobec Moskwy? Jak wiemy, do słów Trumpa nie ma się co za mocno przywiązywać.

Prohibicja w Warszawie. W koalicji zatrzeszczało gorące
Prohibicja w Warszawie. W koalicji zatrzeszczało

W czwartek obradowały komisje radnych Warszawy, na których odbyło się pierwsze czytanie dwóch projektów uchwał wprowadzających nocną prohibicję w stolicy. Radni zaopiniowali negatywnie oba projekty.

Komunikat dla mieszkańców Gdańska pilne
Komunikat dla mieszkańców Gdańska

W Gdańsku na terenie rafinerii odbędą się ćwiczenia. W związku z tym służby poinformowały, że dojdzie do zakłóceń w ruchu drogowym, a mieszkańców czekają utrudnienia.

Karol Nawrocki dla francuskiego LCI: Mam nadzieję, ze stworzymy konserwatywną Europę gorące
Karol Nawrocki dla francuskiego LCI: Mam nadzieję, ze stworzymy konserwatywną Europę

Trwa wizyta Prezydenta RP we Francji. Prezydent Karol Nawrocki udzielił wywiadu francuskiej telewizji LCI.

Nagła dymisja w MSZ gorące
Nagła dymisja w MSZ

Anna Radwan-Röhrenschef odwołana ze stanowiska wiceszefowej MSZ. W resorcie zajmowała się współpracą z urzędem prezydenta, polityką kulturalną i obszarem Ameryki Południowej

Rząd Tuska kłamał ws. tego co spadło na dom w Wyrykach? Nowy komunikat BBN z ostatniej chwili
Rząd Tuska kłamał ws. tego co spadło na dom w Wyrykach? Nowy komunikat BBN

Prokuratura Okręgowa w Lublinie prowadzi śledztwo w sprawie „niezidentyfikowanego obiektu latającego”, który spadł na dom w Wyrykach na Lubelszczyźnie. Według oficjalnego komunikatu obiekt „nie został na chwilę obecną zidentyfikowany ani jako dron, ani jako jego fragmenty”. Z kolei, jak donosi dziennik „Rzeczpospolita”, powołując się na swoich informatorów, na dom spadła rakieta wystrzelona z polskiego F-16. Jest nowy komunikat BBN

Prezydent Nawrocki: Sprawa reparacji jest otwarta z ostatniej chwili
Prezydent Nawrocki: Sprawa reparacji jest otwarta

Na spotkaniu z mediami podsumowującym wizyty w Niemczech i Francji prezydent Karol Nawrocki zapewnił, że "sprawa reparacji została otwarta".

Nowy komunikat IMGW. Oto co nas czeka Wiadomości
Nowy komunikat IMGW. Oto co nas czeka

Południowa Europa i jej krańce wschodnie będą pod wpływem wyżów, pozostały obszar kontynentu pozostanie w strefie oddziaływania niżów z układami frontów atmosferycznych. Początkowo pogodę w Polsce kształtować będzie niż.

Prezydent Karol Nawrocki w Paryżu. Rozmowy „w cztery oczy” z prezydentem Francji z ostatniej chwili
Prezydent Karol Nawrocki w Paryżu. Rozmowy „w cztery oczy” z prezydentem Francji

W Paryżu rozpoczęło się spotkanie prezydentów Polski i Francji: Karola Nawrockiego i Emmanuela Macrona. Polski prezydent został uroczyście powitany w Pałacu Elizejskim.

REKLAMA

Szef "S" w PKP Cargo: Zawieszenie Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy nie daje gwarancji, że nie będzie zwolnień

- Jako NSZZ „Solidarność” powiedzieliśmy na spotkaniu z zarządem PKP Cargo, że zarząd najpierw chce zawiesić Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy, czyli okraść pracowników, po to, by później z ich pieniądze wypłacić im te pieniądze w zwolnieniach grupowych - mówi w rozmowie z portalem Tysol.pl Jan Majder, przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ "Solidarność" Grupy PKP Cargo..
 Szef
/ fot. Marcin Żegliński/Tygodnik Solidarność

Co musisz wiedzieć?

  • Zarząd PKP Cargo zaproponował zawieszenia większości świadczeń i postanowień wynikających z zapisów ZUZP twierdząc, że pozwoli to zapobiec zwolnieniom.
  • PKP Cargo planuje zwolnićjest 1041 osób w tym roku i 1400 w 2026 roku. Chce też zezłomować 10360 wagonów.
  • Jan Majder, przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ "Solidarność" Grupy PKP Cargo twierdzi, że działania restrukturyzacyjne spółki służą konkurencji PKP Cargo

Zwolnienia i tak będą

Jan Majder, przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ "Solidarność" Grupy PKP Cargo w rozmowie z portalem Tysol.pl twierdzi, że działania restrukturyzacyjne spółki pomagają tak naprawdę konkurencji z zewnątrz.

Wszystko, co jest robione w naszej spółce sprzyja zewnętrznym podmiotom, ta „restrukturyzacja” jest tak naprawdę pomocą dla naszej konkurencji. Ja twierdzę, że te złomowane wagony nie będą zełomowane w całości, ale trafią do konkurencji czy to do Ukraińców, czy do Niemców. Zresztą myśmy już pozwalniali fachowców, których zatrudniła nasza konkurencja. Odeszli już od nas rewidenci, ustawiacze, manewrowi

- tłumaczy przewodniczący.

We wtorek 8 lipca odbyło się pierwsze spotkanie w związku z trwającą nadal trudną sytuacją ekonomiczną spółki i koniecznością podjęcia działań ograniczających koszty oraz było odpowiedzią Zarządu na wystąpienie związków zawodowych z propozycją zawarcia protokołu dodatkowego nr 17 do ZUZP. Celem spotkania było omówienie możliwości zawieszenia części postanowień ZUZP. Pracodawca proponuje zamianę zwolnień grupowych na cięcia w ramach ZUZP i nowy motywacyjny system wynagrodzeń.

Zarząd przedstawił propozycję zawieszenia większości świadczeń i postanowień wynikających z zapisów ZUZP nie gwarantując, że pozwoli to zapobiec zwolnieniom. Pracodawca powiedział wtedy, że niektóre elementy tego układu chciałby zawiesić, inne jak np. dodatki, pochodne, dodatki funkcyjne włączyć do podstawy uposażenia zasadniczego. Tyle tylko, że my nadal nie wiemy jaki skutek mogłoby to przynieść. Nie wiemy do końca co chcą włączyć do uposażenia zasadniczego, a co zawiesić

– mówi przewodniczący Majder.

Korzysta konkurencja

Jako NSZZ „Solidarność” powiedzieliśmy, że zarząd najpierw chce zawiesić Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy, czyli okraść pracowników, po to, by później z ich pieniądze wypłacić im te pieniądze w zwolnieniach grupowych. Zarząd spółki do dzisiaj miał nam przekazać część informacji, co dalej będą robić w formie pisemnej w ten czwartek, by omówić materiał, który dostaniemy. Jednak do dzisiaj nie dostaliśmy żadnego materiału - tłumaczy Jan Majder.

Na pytanie Tysol.pl dlaczego PKP Cargo złomuje nowe, jak na kolejowe standardy wagony, Jan Majder odpowiedział:

Wszystko, co jest robione w naszej spółce sprzyja zewnętrznym podmiotom, ta „restrukturyzacja” jest tak naprawdę pomocą dla naszej konkurencji. Ja twierdzę, że te złomowane wagony nie będą zełomowane w całości, ale trafią do konkurencji czy to do Ukraińców, czy do Niemców. Zresztą myśmy już pozwalniali fachowców, których zatrudniła nasza konkurencja. Odeszli już od nas rewidenci, ustawiacze, manewrowi. Byłem ostatnio na komisji sejmowej, gdzie ogłoszono, że 10360 wagonów ma być do złomowania. W większości są to wagony z 2005 i 2008 roku. Dla nas to wagony nowe, ponieważ my poruszamy się taborem 40 i 50. letnim.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe