Steven Wilson prezentuje nowy album "The Future Bites"
Gdy wydane w 2017 „To The Bone” konfrontowało takie ważkie światowe tematy jak post-prawda i fake newsy, „The Future Bites” umiejscawia słuchacza w świecie uzależnień XXI wieku. Na tej płycie trwają bardzo publiczne eksperymenty mające na celu zbadanie wpływu technologii na nasze życie. Od niczym nie nadzorowanej terapii na sprzedaż, manipulujących mediów społecznościowych i utraty indywidualności, „The Future Bites” to mniej ponura wizja zbliżającej się dystopii, a wciągający opis tego, co tu i teraz.
Muzycznie „The Future Bites” lśni. Wspaniałe elektroniczne dźwięki wypaczone przez ludzką interwencję („King Ghost”), strzelista akustyka, która szybuje prosto w stratosferę („12 Things I Forgot”), nieustępliwe basowe groove’y („Follower”) i gęsty funk („Eminent Sleaze”). To najbardziej konsekwentne dokonanie w dotychczasowym dorobku Stevena Wilsona. Nagrania odbyły się w Londynie, a współproducentami krążka są sam artysta oraz David Kosten (Bat For Lashes, Everything Everything).
W świecie cyfrowym „The Future Bites” to otwarte drzwi do świata rządzonego przez konsumpcję, gdzie wszystko da się zmonetyzować i nic nie jest zbyt nietypowe, by nie wystawić tego na sprzedaż. Zainspirowane takimi wyjątkowymi artefaktami XXI-wiecznej cywilizacji jak blok ceramiczny Virgila Abloha czy butelkowane kanadyjskie powietrze Vitality Air, „The Future Bites” to w pełni zaprojektowany świat konsumencki (we współpracy z Baby - http://www.wearebaby.com/ - oraz Crystal Spotlight http://crystalspotlight.com/ ), który jest dostępny i uzależniający dla wszystkich, od niedzielnego fana po hardkorowego kolekcjonera.
THE FUTURE BITES – lista utworów:
1. UNSELF
2. SELF
3. KING GHOST
4. 12 THINGS I FORGOT
5. EMINENT SLEAZE
6. PERSONAL SHOPPER
7. MAN OF THE PEOPLE
8. FOLLOWER
9. COUNT OF UNEASE
Promował go singiel „King Ghost”:
,Już sam tytuł zapowiada, że „King Ghost” to utwór cudownie nieziemski, wręcz niemożliwie piękny, który opiera się na niskim pulsującym basie oraz przeszywającym wokalu,
od którego ciężko się uwolnić. Była to pierwsza rzecz, która powstała z myślą o albumie „The Future Bites”,
a współproducentami singla są David Kostem (Everything Everything, Bat for Lashes) oraz Steven Wilson.
Do „King Ghost” powstał teledysk w reżyserii Jess Cope, która wcześniej zrealizowała klipy m.in. do utworów „The Raven That Refused To Sing”, „Routine” oraz „People Who Eat Darkness”.
Steven Wilson tak opowiada o najnowszym singlu:
„King Ghost” to jeden z moich ulubionych utworów z nowego albumu. Myślę, że to jedna z piękniejszych piosenek, jakie napisałem w karierze. Moc tkwi w jej prostocie. Poza perkusyjnymi dogrywkami (autorstwa Jasona Coopera z The Cure oraz Michaela Spearmana z Everything Everything), muzyka jest w pełni elektroniczna. Używam głównie analogowych klawiszy, by stworzyć rozświetlone i organiczne tony i wzory. Podobnie jak w piosence, Jess w klipie skupiła się na żywych kolorach oraz wyrażaniu emocji i myśli poprzez bardziej abstrakcyjne obrazy.
Dzięki czemu nasza współpraca weszła na nowy poziom. Efekt jest zachwycający, a ja jestem niezmiernie dumny z połączenia piosenki i wideo.
Steven Wilson
Reżyserka klipu, Jess Cope, dodaje: - Praca ze Stevenem zawsze jest wyzwaniem, ale w dobrym tego sformułowania znaczeniu. Jestem nieustannie zachwycona jego umiejętnością przesuwania granic w swojej muzyce. „King Ghost” urzekł mnie od pierwszego przesłuchania, od razu też podsunął pewne obrazki do głowy. Utwór nakłonił mnie do myślenia żywymi kolorami, wzorami i teksturami. Pracowałam z animatorem z „Routine”, razem eksplorowaliśmy wykorzystanie „rysowanej” animacji, by wyprodukować namacalne obrazki dla postaci w wideo. Jesteśmy bardzo dumni z tego, jak muzyka i obraz idealnie się dopełniają.
Źródło: Materiały prasowe
Side 10
1. How Is Your Life Today?
2. Blackfield
3. Postcard