Steven Wilson prezentuje nowy album "The Future Bites"

„The Future Bites” Stevena Wilsona to eksploracja rozwoju ludzkiego mózgu w dobie internetu. To nie tylko szósty, fenomenalny album studyjny, to także portal do świata wymyślnego designu konceptualnego na najwyższym poziomie, skrojonego dla ultranowoczesnego konsumenta.
Steven Wilson Steven Wilson prezentuje nowy album
Steven Wilson / Materiały prasowe

Gdy wydane w 2017 „To The Bone” konfrontowało takie ważkie światowe tematy jak post-prawda i fake newsy, „The Future Bites” umiejscawia słuchacza w świecie uzależnień XXI wieku. Na tej płycie trwają bardzo publiczne eksperymenty mające na celu zbadanie wpływu technologii na nasze życie. Od niczym nie nadzorowanej terapii na sprzedaż, manipulujących mediów społecznościowych i utraty indywidualności, „The Future Bites” to mniej ponura wizja zbliżającej się dystopii, a wciągający opis tego, co tu i teraz.

Muzycznie „The Future Bites” lśni. Wspaniałe elektroniczne dźwięki wypaczone przez ludzką interwencję („King Ghost”), strzelista akustyka, która szybuje prosto w stratosferę („12 Things I Forgot”), nieustępliwe basowe groove’y („Follower”) i gęsty funk („Eminent Sleaze”). To najbardziej konsekwentne dokonanie w dotychczasowym dorobku Stevena Wilsona. Nagrania odbyły się w Londynie, a współproducentami krążka są sam artysta oraz David Kosten (Bat For Lashes, Everything Everything).

 

W świecie cyfrowym „The Future Bites” to otwarte drzwi do świata rządzonego przez konsumpcję, gdzie wszystko da się zmonetyzować i nic nie jest zbyt nietypowe, by nie wystawić tego na sprzedaż. Zainspirowane takimi wyjątkowymi artefaktami XXI-wiecznej cywilizacji jak blok ceramiczny Virgila Abloha czy butelkowane kanadyjskie powietrze Vitality Air, „The Future Bites” to w pełni zaprojektowany świat konsumencki (we współpracy z Baby - http://www.wearebaby.com/ - oraz Crystal Spotlight http://crystalspotlight.com/ ), który jest dostępny i uzależniający dla wszystkich, od niedzielnego fana po hardkorowego kolekcjonera.

THE FUTURE BITES – lista utworów:  
1.           UNSELF
2.           SELF
3.           KING GHOST
4.           12 THINGS I FORGOT
5.           EMINENT SLEAZE
6.           PERSONAL SHOPPER
7.           MAN OF THE PEOPLE
8.           FOLLOWER
9.           COUNT OF UNEASE

 

 

 

Promował go singiel „King Ghost”: 

,

Już sam tytuł zapowiada, że „King Ghost” to utwór cudownie nieziemski, wręcz niemożliwie piękny, który opiera się na niskim pulsującym basie oraz przeszywającym wokalu,
od którego ciężko się uwolnić. Była to pierwsza rzecz, która powstała z myślą o albumie „The Future Bites”,
a współproducentami singla są David Kostem (Everything Everything, Bat for Lashes) oraz Steven Wilson.

Do „King Ghost” powstał teledysk w reżyserii Jess Cope, która wcześniej zrealizowała klipy m.in. do utworów „The Raven That Refused To Sing”, „Routine” oraz „People Who Eat Darkness”.

 

Steven Wilson tak opowiada o najnowszym singlu:

„King Ghost” to jeden z moich ulubionych utworów z nowego albumu. Myślę, że to jedna z piękniejszych piosenek, jakie napisałem w karierze. Moc tkwi w jej prostocie. Poza perkusyjnymi dogrywkami (autorstwa Jasona Coopera z The Cure oraz Michaela Spearmana z Everything Everything), muzyka jest w pełni elektroniczna. Używam głównie analogowych klawiszy, by stworzyć rozświetlone i organiczne tony i wzory. Podobnie jak w piosence, Jess w klipie skupiła się na żywych kolorach oraz wyrażaniu emocji i myśli poprzez bardziej abstrakcyjne obrazy.

Dzięki czemu nasza współpraca weszła na nowy poziom. Efekt jest zachwycający, a ja jestem niezmiernie dumny z połączenia piosenki i wideo.

Steven Wilson

Reżyserka klipu, Jess Cope, dodaje: - Praca ze Stevenem zawsze jest wyzwaniem, ale w dobrym tego sformułowania znaczeniu. Jestem nieustannie zachwycona jego umiejętnością przesuwania granic w swojej muzyce. „King Ghost” urzekł mnie od pierwszego przesłuchania, od razu też podsunął pewne obrazki do głowy. Utwór nakłonił mnie do myślenia żywymi kolorami, wzorami i teksturami. Pracowałam z animatorem z „Routine”, razem eksplorowaliśmy wykorzystanie „rysowanej” animacji, by wyprodukować namacalne obrazki dla postaci w wideo. Jesteśmy bardzo dumni z tego, jak muzyka i obraz idealnie się dopełniają.

Źródło: Materiały prasowe

 

 

 

 



Side 10
1. How Is Your Life Today?
2. Blackfield
3. Postcard


 

POLECANE
Spotkanie Karol Nawrocki - Donald Tusk w cztery oczy. Wiadomo, o czym mają rozmawiać Wiadomości
Spotkanie Karol Nawrocki - Donald Tusk w cztery oczy. Wiadomo, o czym mają rozmawiać

- To będzie spotkanie w cztery oczy pana prezydenta z panem premierem. Oczywiście głównym tematem rozmów będzie sytuacja na Ukrainie, to co zapadło, czy też wymiana poglądów, opinii dotyczących tego jak powinny przebiegać rozmowy prezydenta Trumpa z Putinem - powiedział Leśkiewicz dodając, że rozmowa będzie dotyczyła również innych „spraw międzynarodowych”.

Zemsta Ruchniewicza. Burza w sieci po odwołaniu Hanny Radziejowskiej gorące
"Zemsta Ruchniewicza". Burza w sieci po odwołaniu Hanny Radziejowskiej

Prof. Krzysztof Ruchniewicz, dyrektor Instytutu Pileckiego, poinformował podczas konferencji, że odwołał Hannę Radziejowską, dyrektor berlińskiej filii. To ona powiadomiła Ministerstwo Kultury o pomyśle organizacji seminarium poświęconego zwrotom dóbr kultury przez Polskę na rzecz Niemiec. Decyzja wywołała burzę w sieci

GUS podał najnowsze dane o inflacji. Eksperci ostrzegają z ostatniej chwili
GUS podał najnowsze dane o inflacji. Eksperci ostrzegają

Główny Urząd Statystyczny opublikował ostateczny odczyt inflacji za lipiec 2025 roku. Ceny w Polsce wzrosły średnio o 3,1% w skali roku, a w porównaniu z czerwcem – o 0,3%. To poziom mieszczący się w celu inflacyjnym NBP, choć eksperci ostrzegają, że podwyżki dopiero przed nami.

Ruchniewicz odwołał szefową berlińskiego oddziału Instytutu Pileckiego z ostatniej chwili
Ruchniewicz odwołał szefową berlińskiego oddziału Instytutu Pileckiego

Prof. Krzysztof Ruchniewicz, dyrektor Instytutu Pileckiego, poinformował podczas konferencji prasowej, że odwołał Hannę Radziejowską, szefową berlińskiej filii. To m.in. ona powiadomiła Ministerstwo Kultury o pomyśle organizacji seminarium poświęconego zwrotom dóbr kultury przez Polskę na rzecz Niemiec, Ukrainy, Białorusi, Litwy oraz mienia prywatnego należącego do osób pochodzenia żydowskiego. Jej wątpliwości, jak zaznaczała, były podyktowane "troską interes państwa polskiego i realizację misji Instytutu Pileckiego".

„Rzeczpospolita”: Marian Banaś betonuje NIK z ostatniej chwili
„Rzeczpospolita”: Marian Banaś betonuje NIK

Prezes Najwyższej Izby Kontroli musi odejść we wrześniu; w czerwcu ruszyły konkursy na dyrektorskie stanowiska, które wygrywają zaufani odchodzącego prezesa – informuje w czwartek „Rzeczpospolita”.

Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy

Już w czwartek i piątek w Warszawie odbędzie się największa w historii defilada wojskowa z okazji Święta Wojska Polskiego. To ogromne wydarzenie spowoduje liczne zmiany w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej. Jeśli planujesz podróż po Warszawie w dniach 14–15 sierpnia, koniecznie zapoznaj się z poniższymi informacjami.

Złośliwe zachowanie Tuska na Radzie Ministrów. Jest komentarz Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz z ostatniej chwili
Złośliwe zachowanie Tuska na Radzie Ministrów. Jest komentarz Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz

Podczas wtorkowego posiedzenia Rady Ministrów doszło do ironicznej wymiany zdań między premierem Donaldem Tuskiem a minister Katarzyną Pełczyńską-Nałęcz. Choć szefowa resortu funduszy w czwartkowej rozmowie z RMF FM z jednej strony bagatelizuje sytuację, wskazała przy tym, że warto przy tej okazji głośno mówić o problemie mobbingu w polskich miejscach pracy. 

Politico: Trump powiedział, że USA mogą udzielić Ukrainie gwarancji bezpieczeństwa z ostatniej chwili
Politico: Trump powiedział, że USA mogą udzielić Ukrainie gwarancji bezpieczeństwa

Prezydent USA Donald Trump powiedział liderom Ukrainy i krajów europejskich, że Stany Zjednoczone mogą udzielić Ukrainie gwarancji bezpieczeństwa pod pewnymi warunkami – podało w środę Politico, powołując się na trzy źródła zaznajomione z przebiegiem rozmowy.

Wiadomości
80 lat listu, który dzielił dowódców AK

12 sierpnia 2025 roku minęło dokładnie 80 lat od momentu, gdy ówczesny kpt. Stanisław Sojczyński „Warszyc”, jeden z najbardziej bezkompromisowych dowódców Armii Krajowej, napisał list otwarty do płk. Jana Mazurkiewicza „Radosława”. List ten, stanowiący świadectwo głębokiego podziału w powojennym podziemiu, nabiera nowego znaczenia w obliczu historii i losów obu legendarnych oficerów, którzy ostatecznie zostali awansowani na stopień generała brygady, ale w skrajnie różnych okolicznościach.

Samuel Pereira broni KPO tylko u nas
Samuel Pereira broni KPO

„Skandal! Dotacje! Lody!” – krzyczą krytycy KPO, jakby każde euro z Brukseli trafiało prosto w kieszeń Donalda Tuska. Tymczasem rzeczywistość jest mniej sensacyjna: środki te mają pomóc polskim firmom, instytucjom i społecznościom przetrwać kryzysy i rozwijać się w przyszłości.

REKLAMA

Steven Wilson prezentuje nowy album "The Future Bites"

„The Future Bites” Stevena Wilsona to eksploracja rozwoju ludzkiego mózgu w dobie internetu. To nie tylko szósty, fenomenalny album studyjny, to także portal do świata wymyślnego designu konceptualnego na najwyższym poziomie, skrojonego dla ultranowoczesnego konsumenta.
Steven Wilson Steven Wilson prezentuje nowy album
Steven Wilson / Materiały prasowe

Gdy wydane w 2017 „To The Bone” konfrontowało takie ważkie światowe tematy jak post-prawda i fake newsy, „The Future Bites” umiejscawia słuchacza w świecie uzależnień XXI wieku. Na tej płycie trwają bardzo publiczne eksperymenty mające na celu zbadanie wpływu technologii na nasze życie. Od niczym nie nadzorowanej terapii na sprzedaż, manipulujących mediów społecznościowych i utraty indywidualności, „The Future Bites” to mniej ponura wizja zbliżającej się dystopii, a wciągający opis tego, co tu i teraz.

Muzycznie „The Future Bites” lśni. Wspaniałe elektroniczne dźwięki wypaczone przez ludzką interwencję („King Ghost”), strzelista akustyka, która szybuje prosto w stratosferę („12 Things I Forgot”), nieustępliwe basowe groove’y („Follower”) i gęsty funk („Eminent Sleaze”). To najbardziej konsekwentne dokonanie w dotychczasowym dorobku Stevena Wilsona. Nagrania odbyły się w Londynie, a współproducentami krążka są sam artysta oraz David Kosten (Bat For Lashes, Everything Everything).

 

W świecie cyfrowym „The Future Bites” to otwarte drzwi do świata rządzonego przez konsumpcję, gdzie wszystko da się zmonetyzować i nic nie jest zbyt nietypowe, by nie wystawić tego na sprzedaż. Zainspirowane takimi wyjątkowymi artefaktami XXI-wiecznej cywilizacji jak blok ceramiczny Virgila Abloha czy butelkowane kanadyjskie powietrze Vitality Air, „The Future Bites” to w pełni zaprojektowany świat konsumencki (we współpracy z Baby - http://www.wearebaby.com/ - oraz Crystal Spotlight http://crystalspotlight.com/ ), który jest dostępny i uzależniający dla wszystkich, od niedzielnego fana po hardkorowego kolekcjonera.

THE FUTURE BITES – lista utworów:  
1.           UNSELF
2.           SELF
3.           KING GHOST
4.           12 THINGS I FORGOT
5.           EMINENT SLEAZE
6.           PERSONAL SHOPPER
7.           MAN OF THE PEOPLE
8.           FOLLOWER
9.           COUNT OF UNEASE

 

 

 

Promował go singiel „King Ghost”: 

,

Już sam tytuł zapowiada, że „King Ghost” to utwór cudownie nieziemski, wręcz niemożliwie piękny, który opiera się na niskim pulsującym basie oraz przeszywającym wokalu,
od którego ciężko się uwolnić. Była to pierwsza rzecz, która powstała z myślą o albumie „The Future Bites”,
a współproducentami singla są David Kostem (Everything Everything, Bat for Lashes) oraz Steven Wilson.

Do „King Ghost” powstał teledysk w reżyserii Jess Cope, która wcześniej zrealizowała klipy m.in. do utworów „The Raven That Refused To Sing”, „Routine” oraz „People Who Eat Darkness”.

 

Steven Wilson tak opowiada o najnowszym singlu:

„King Ghost” to jeden z moich ulubionych utworów z nowego albumu. Myślę, że to jedna z piękniejszych piosenek, jakie napisałem w karierze. Moc tkwi w jej prostocie. Poza perkusyjnymi dogrywkami (autorstwa Jasona Coopera z The Cure oraz Michaela Spearmana z Everything Everything), muzyka jest w pełni elektroniczna. Używam głównie analogowych klawiszy, by stworzyć rozświetlone i organiczne tony i wzory. Podobnie jak w piosence, Jess w klipie skupiła się na żywych kolorach oraz wyrażaniu emocji i myśli poprzez bardziej abstrakcyjne obrazy.

Dzięki czemu nasza współpraca weszła na nowy poziom. Efekt jest zachwycający, a ja jestem niezmiernie dumny z połączenia piosenki i wideo.

Steven Wilson

Reżyserka klipu, Jess Cope, dodaje: - Praca ze Stevenem zawsze jest wyzwaniem, ale w dobrym tego sformułowania znaczeniu. Jestem nieustannie zachwycona jego umiejętnością przesuwania granic w swojej muzyce. „King Ghost” urzekł mnie od pierwszego przesłuchania, od razu też podsunął pewne obrazki do głowy. Utwór nakłonił mnie do myślenia żywymi kolorami, wzorami i teksturami. Pracowałam z animatorem z „Routine”, razem eksplorowaliśmy wykorzystanie „rysowanej” animacji, by wyprodukować namacalne obrazki dla postaci w wideo. Jesteśmy bardzo dumni z tego, jak muzyka i obraz idealnie się dopełniają.

Źródło: Materiały prasowe

 

 

 

 



Side 10
1. How Is Your Life Today?
2. Blackfield
3. Postcard



 

Polecane
Emerytury
Stażowe