Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy

„Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa Maciej Laska właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego” – pisze w mediach społecznościowych Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines.
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego  Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego / mat. prasowe

W środę na oficjalnej stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego opublikowano informację nt. przetargu na wykonanie audytu tzw. innych projektów CPK. 

Przetargi na audyt w CPK odwołane

W komunikacie prasowym przekazano, że „postępowanie przetargowe na wykonanie audytu tzw. innych projektów (m.in. Airport City, Cargo City i zagospodarowania terenu po Lotnisku Chopina), w którym ofertę złożyło konsorcjum A2P2 architecture&planning i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zostało unieważnione przez spółkę CPK”.

Powód to znacznie przekraczająca budżet wycena za realizację tego zadania. Zgodnie z kosztorysem CPK maksymalna kwota zamówienia wynosiła 561 tys. zł brutto, a złożona oferta opiewała na 982 tys. zł brutto. Z końcem marca br. spółka przekazała do Biura Pełnomocnika Rządu ds. CPK komplet raportów z audytów wewnętrznych. Weryfikowane były sprawozdania, umowy, harmonogramy i inne dokumenty spółki. Celem tych analiz było realne oszacowanie kosztów poszczególnych elementów Programu CPK oraz harmonogramów prac

– głosi opublikowana przez CPK informacja prasowa.

Ekspert komentuje

Powyższy komunikat skomentował na platformie X ekspert ds. lotniczych, dyrektor operacyjny Flair Airlines Maciej Wilk.

TO JUŻ JEST KONIEC‼️ Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa @LasekMaciej właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego. Tym samym, unieważniono 8 z 8 zapowiadanych audytów. Skuteczność 100% 😉

– pisze Maciej Wilk. W kolejnych wpisach przypomina okoliczności unieważnienia wszystkich 8 audytów. Na podsumowanie dodał, że „nie jest prawdą, że do audytów nikt nie chciał się zgłosić, bo poprzednie władze CPK złośliwie skorzystały w przeszłości z usług wszystkich potencjalnych podmiotów mogących przeprowadzić podmiot”. 

Gdyby faktycznie komukolwiek chodziło o przeprowadzenie profesjonalnego, obiektywnego audytu, wykonawcy znaleźliby się bez problemu, chociażby zagraniczni

– wskazuje ekspert i podkreśla, że „nie jest prawdą, że problemem był rzekomy konflikt interesów”.

Minister @LasekMaciej jakoś nie dostrzega konfliktu interesów w fakcie sporządzenia przez spółkę raportu na samą siebie. Pamiętajmy, że to na tej podstawie została przedstawiona rekomendacja dla rządu. Opinia publiczna do dzisiaj nie poznała żadnych szczegółów tego opracowania

– punktuje Maciej Wilk i dodaje, że „prawdziwym powodem, dla którego żadna poważna firma nie chciała mieć nic do czynienia z tą hucpą były dyletanckie brednie opowiadane całymi miesiącami przez kolegów Pana Ministra o megalomanii, o kolesiach pilnujących łąki za miliony, poddające pod wątpliwość cały projekt i prezentujące wizje jakichś duo- i triportów jako realnej alternatywy dla CPK”.

Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę. Pora wreszcie przestać tracić czas i zająć się w końcu rozwojem Polski. Już po wyborach. O nieszczęsnych audytach należy zapomnieć jak najszybciej. Do roboty ‼️

– mocno podsumował ekspert.

Kontekst – sprawa budowy CPK 

Nowy rząd, będąc jeszcze w opozycji, wielokrotnie podważał sens budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Potem w kampanii wyborczej obecna większość próbowała przekonywać Polaków, że jednak popiera tę ideę. Teraz, mimo mglistych zapowiedzi Donalda Tuska dot. kontynuacji projektu, coraz mniej wskazuje na to, że ta ważna dla Polski inwestycja będzie kontynuowana.

Z jednej strony padają ze strony rządzących deklaracje tego, że prace będą kontynuowane, ale z drugiej strony po przejęciu CPK przez nowy rząd do władz spółki trafili przeciwnicy tej inwestycji, a politycy koalicji wielokrotnie powtarzali swoje tezy o „megalomańskiej inwestycji”.

„Gazeta Wyborcza” jeszcze w kwietniu informowała, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego została „odłożona”, a rząd planuje inwestycje na Lotnisku Chopina.  

Na początku czerwca Donald Tusk poinformował, że jeszcze w tym miesiącu rząd przedstawi szczegóły dot. przyszłości budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

 

 


 

POLECANE
Nie żyje Stefania Kozioł, działaczka na rzecz pamięci o Auschwitz z ostatniej chwili
Nie żyje Stefania Kozioł, działaczka na rzecz pamięci o Auschwitz

Nie żyje Stefania Kozioł, która przez wiele lat była prezesem Stowarzyszenia Emerytów, Rencistów i Niepełnosprawnych Aktywni Razem w Mysłowicach oraz Towarzystwa Opieki nad Oświęcimiem. 

Groźny incydent w centrum Gdańska z ostatniej chwili
Groźny incydent w centrum Gdańska

Policjanci z Gdańska zatrzymali 33-latka, który jest podejrzany o zbicie toporkiem sklepowych szyb w centrum miasta. W trakcie zatrzymania groził policjantom i ich znieważył.

Minister infrastruktury do red. Lubeckiej: Proszę się nie wkomponowywać w retorykę PiS [WIDEO] z ostatniej chwili
Minister infrastruktury do red. Lubeckiej: "Proszę się nie wkomponowywać w retorykę PiS" [WIDEO]

Na antenie Radia Zet zawrzało. „Bardzo proszę się nie wkomponowywać w retorykę PiS" - powiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury do red. Beaty Lubeckiej.

Burza wokół Szczęsnego. Trener kadry zabrał głos z ostatniej chwili
Burza wokół Szczęsnego. Trener kadry zabrał głos

Według informacji przekazanych przez Sport.pl Wojciech Szczęsny wciąż nie podjął ostatecznej decyzji dotyczącej swojej przyszłości w reprezentacji Polski. Mimo wcześniejszych zapowiedzi, że Euro 2024 będzie jego ostatnim turniejem w barwach narodowych, bramkarz nie złożył jednoznacznej deklaracji o zakończeniu kariery reprezentacyjnej.

„Mam żal”. Kidawa-Błońska uderza w PSL z ostatniej chwili
„Mam żal”. Kidawa-Błońska uderza w PSL

Małgorzata Kidawa-Błońska oceniła, że powrót do kompromisu aborcyjnego jest kapitulacją, ponieważ nie rozwiązuje problemu.

„Mamy całować rosyjską rączkę”. Burza w sieci po niemieckim artykule atakującym Polskę gorące
„Mamy całować rosyjską rączkę”. Burza w sieci po niemieckim artykule atakującym Polskę

W sieci zawrzało po bezczelnym artykule w niemieckiej prasie, który w arogancki sposób przedstawiając sytuację Polski, próbuje znów ją wepchnąć w objęcia Rosji.

Sprawa ks. Michała Olszewskiego. Jest ruch ONZ z ostatniej chwili
Sprawa ks. Michała Olszewskiego. Jest ruch ONZ

„Dziś mec. Michał Skwarzyński, pełnomocnik zatrzymanego ks. Michała Olszewskiego, otrzymał maila z ONZ, mówiącego o tym, iż Organizacja Narodów Zjednoczonych nadała sygnaturę sprawie tortur duchownego” – informuje Telewizja Republika.

Nie żyje Piotr Kubica z ostatniej chwili
Nie żyje Piotr Kubica

Media obiegła smutna wiadomość. Piotr Kubica, wieloletni zawodnik GKS Futsal Tychy, zmarł w wieku zaledwie 34 lat.

Co dalej z ważną inwestycją? „Niestety bardzo czarny scenariusz” pilne
Co dalej z ważną inwestycją? „Niestety bardzo czarny scenariusz”

Kacper Płażyński, polityk Prawa i Sprawiedliwości, bije na alarm w sprawie ważnej inwestycji. – Za naszych rządów pieniądze na to zostały zabezpieczone w budżecie – wskazuje.

Nie żyje legenda bluesa z ostatniej chwili
Nie żyje legenda bluesa

W wieku 90 lat zmarł angielski gitarzysta i wokalista bluesowy John Mayall. O bluesie mawiał, że jest niczym terapia dla duszy. „To uniwersalny język, zrozumiały dla każdego – niezależnie od jego pochodzenia czy kultury” – podkreślał.

REKLAMA

Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy

„Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa Maciej Laska właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego” – pisze w mediach społecznościowych Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines.
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego  Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego / mat. prasowe

W środę na oficjalnej stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego opublikowano informację nt. przetargu na wykonanie audytu tzw. innych projektów CPK. 

Przetargi na audyt w CPK odwołane

W komunikacie prasowym przekazano, że „postępowanie przetargowe na wykonanie audytu tzw. innych projektów (m.in. Airport City, Cargo City i zagospodarowania terenu po Lotnisku Chopina), w którym ofertę złożyło konsorcjum A2P2 architecture&planning i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zostało unieważnione przez spółkę CPK”.

Powód to znacznie przekraczająca budżet wycena za realizację tego zadania. Zgodnie z kosztorysem CPK maksymalna kwota zamówienia wynosiła 561 tys. zł brutto, a złożona oferta opiewała na 982 tys. zł brutto. Z końcem marca br. spółka przekazała do Biura Pełnomocnika Rządu ds. CPK komplet raportów z audytów wewnętrznych. Weryfikowane były sprawozdania, umowy, harmonogramy i inne dokumenty spółki. Celem tych analiz było realne oszacowanie kosztów poszczególnych elementów Programu CPK oraz harmonogramów prac

– głosi opublikowana przez CPK informacja prasowa.

Ekspert komentuje

Powyższy komunikat skomentował na platformie X ekspert ds. lotniczych, dyrektor operacyjny Flair Airlines Maciej Wilk.

TO JUŻ JEST KONIEC‼️ Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa @LasekMaciej właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego. Tym samym, unieważniono 8 z 8 zapowiadanych audytów. Skuteczność 100% 😉

– pisze Maciej Wilk. W kolejnych wpisach przypomina okoliczności unieważnienia wszystkich 8 audytów. Na podsumowanie dodał, że „nie jest prawdą, że do audytów nikt nie chciał się zgłosić, bo poprzednie władze CPK złośliwie skorzystały w przeszłości z usług wszystkich potencjalnych podmiotów mogących przeprowadzić podmiot”. 

Gdyby faktycznie komukolwiek chodziło o przeprowadzenie profesjonalnego, obiektywnego audytu, wykonawcy znaleźliby się bez problemu, chociażby zagraniczni

– wskazuje ekspert i podkreśla, że „nie jest prawdą, że problemem był rzekomy konflikt interesów”.

Minister @LasekMaciej jakoś nie dostrzega konfliktu interesów w fakcie sporządzenia przez spółkę raportu na samą siebie. Pamiętajmy, że to na tej podstawie została przedstawiona rekomendacja dla rządu. Opinia publiczna do dzisiaj nie poznała żadnych szczegółów tego opracowania

– punktuje Maciej Wilk i dodaje, że „prawdziwym powodem, dla którego żadna poważna firma nie chciała mieć nic do czynienia z tą hucpą były dyletanckie brednie opowiadane całymi miesiącami przez kolegów Pana Ministra o megalomanii, o kolesiach pilnujących łąki za miliony, poddające pod wątpliwość cały projekt i prezentujące wizje jakichś duo- i triportów jako realnej alternatywy dla CPK”.

Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę. Pora wreszcie przestać tracić czas i zająć się w końcu rozwojem Polski. Już po wyborach. O nieszczęsnych audytach należy zapomnieć jak najszybciej. Do roboty ‼️

– mocno podsumował ekspert.

Kontekst – sprawa budowy CPK 

Nowy rząd, będąc jeszcze w opozycji, wielokrotnie podważał sens budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Potem w kampanii wyborczej obecna większość próbowała przekonywać Polaków, że jednak popiera tę ideę. Teraz, mimo mglistych zapowiedzi Donalda Tuska dot. kontynuacji projektu, coraz mniej wskazuje na to, że ta ważna dla Polski inwestycja będzie kontynuowana.

Z jednej strony padają ze strony rządzących deklaracje tego, że prace będą kontynuowane, ale z drugiej strony po przejęciu CPK przez nowy rząd do władz spółki trafili przeciwnicy tej inwestycji, a politycy koalicji wielokrotnie powtarzali swoje tezy o „megalomańskiej inwestycji”.

„Gazeta Wyborcza” jeszcze w kwietniu informowała, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego została „odłożona”, a rząd planuje inwestycje na Lotnisku Chopina.  

Na początku czerwca Donald Tusk poinformował, że jeszcze w tym miesiącu rząd przedstawi szczegóły dot. przyszłości budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe