Uwaga kierowcy! Wprowadzono nowe, obowiązkowe opłaty

Od początku roku na kierowców w Polsce czekają nowe regulacje związane z użytkowaniem odbiorników radiowych w samochodach. Zmiany te wpłyną przede wszystkim na firmy posiadające floty pojazdów, ale mogą też dotknąć indywidualnych użytkowników aut służbowych.
Kierowca, zdjęcie poglądowe Uwaga kierowcy! Wprowadzono nowe, obowiązkowe opłaty
Kierowca, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Kogo obejmą nowe przepisy?

Nowe regulacje wprowadzają obowiązek uiszczania opłaty abonamentowej za radioodbiorniki w pojazdach służbowych. Dotyczy to głównie firm, które muszą płacić za każde urządzenie osobno. Właściciele prywatnych samochodów nadal będą podlegać obecnym zasadom – dla gospodarstw domowych obowiązuje jedna opłata niezależnie od liczby odbiorników.

Dodatkowo w 2025 roku Poczta Polska rozpocznie kontrole w samochodach służbowych w celu egzekwowania nowych przepisów.

Ile wyniesie nowa opłata?

  • Koszt miesięczny: 8,70 zł za każde radio w samochodzie służbowym
  • Zniżka roczna: przy jednorazowej płatności można zaoszczędzić 10%

Jakie są konsekwencje braku opłat?

Firmy, które nie dostosują się do nowych przepisów, muszą liczyć się z karami finansowymi.

  • Mandat za brak opłaty abonamentowej wynosi 261 zł
  • Dodatkowe koszty: konieczność uregulowania zaległości za cały okres użytkowania urządzenia

Niejasności pojawiają się w przypadku nowoczesnych systemów audio. Czy opłata obejmie samochody, w których radioodbiornik służy wyłącznie do streamowania muzyki z telefonu? W tym aspekcie nie da się odpowiedzieć, ponieważ na razie brak jednoznacznych interpretacji przepisów.

Przygotuj się na zmiany

Nowe przepisy budzą kontrowersje, ale ich wdrożenie stało się faktem. Firmy korzystające z samochodów służbowych powinny jak najszybciej zaplanować dostosowanie się do nowych regulacji, aby uniknąć dodatkowych kosztów i problemów związanych z kontrolami.


 

POLECANE
Kanadyjski Sąd Najwyższy uznał minimalne kary za pornografię dziecięcą za niezgodne z konstytucją tylko u nas
Kanadyjski Sąd Najwyższy uznał minimalne kary za pornografię dziecięcą za "niezgodne z konstytucją"

Kanadyjski Sąd Najwyższy zdecydował, że minimalne kary za pornografię dziecięcą są niezgodne z konstytucją. Według niego, trzeba w niektórych przypadkach wydawać wyroki lżejsze, które „sprawiedliwiej” traktują pedofila.

Dzieci na rowerach i hulajnogach obowiązkowo w kaskach. Senat przyjął nowe przepisy pilne
Dzieci na rowerach i hulajnogach obowiązkowo w kaskach. Senat przyjął nowe przepisy

Senat przyjął zmiany w Prawie o ruchu drogowym. Nowe przepisy wprowadzają obowiązek jazdy w kasku dla osób do 16. roku życia korzystających z rowerów i elektrycznych hulajnóg. Przywracają też możliwość uzyskania prawa jazdy w wieku 17 lat.

Karol Nawrocki podpisał dwie ustawy, ale trzecią zawetował. „Chronię obywateli” z ostatniej chwili
Karol Nawrocki podpisał dwie ustawy, ale trzecią zawetował. „Chronię obywateli”

Prezydent Karol Nawrocki sprzeciwił się zmianom w prawie, które – jak ocenił – mogłyby osłabić ochronę Polaków przed nieuczciwymi działaniami ubezpieczycieli. Jednocześnie podpisał dwie inne ustawy: zdrowotną i wspierającą polskich rybaków.

Kongres USA wezwał byłego księcia Andrzeja na przesłuchanie w sprawie Epsteina z ostatniej chwili
Kongres USA wezwał byłego księcia Andrzeja na przesłuchanie w sprawie Epsteina

Komisja działająca w amerykańskim Kongresie, badająca sprawę przestępcy seksualnego Jeffreya Epsteina, zwróciła się w czwartek do Andrzeja Mountbattena Windsora, byłego brytyjskiego księcia Yorku, z prośbą o poddanie się przesłuchaniu w sprawie prowadzonego śledztwa.

Polska powinna posiadać broń jądrową tylko u nas
Polska powinna posiadać broń jądrową

Polska jest nadal postrzegana przez władze na Kremlu jako „bliska zagranica” i obszar ekspansji. Rozmieszczenie głowic nuklearnych na naszym terytorium postawiłoby granicę imperialnym zakusom Putina i całej kliki kagiebistów, którzy rządzą państwem rosyjskim.

Ziobro zostaje w Budapeszcie. Po decyzji komisji jest komentarz polityka z ostatniej chwili
Ziobro zostaje w Budapeszcie. Po decyzji komisji jest komentarz polityka

– Szykuję się na ciężką bitwę. Zdecydowałem się przynajmniej na ten moment zostać w Budapeszcie, korzystając z pomocy i przyjaźni naszych bratanków Węgrów – mówił Zbigniew Ziobro podczas rozmowy z telewizją wPolsce24. Były minister sprawiedliwości tłumaczył, że wyjazd miał związek z obawą przed prowokacją, która mogłaby uniemożliwić mu publiczną reakcję na decyzję komisji sejmowej.

Sydney Sweeney odmówiła przeprosin za rzekomo rasistowską reklamę dżinsów American Eagle gorące
Sydney Sweeney odmówiła przeprosin za rzekomo "rasistowską" reklamę dżinsów American Eagle

W lipcu tego roku amerykańska gwiazda Sydney Sweeney wystąpiła w reklamie dżinsów American Eagle. Reklama wywołała potężną awanturę, ponieważ niektórzy odczytali ją jako "rasistowską". Dzisiaj w programie magazynu mody męskiej GQ Sweeney odmówiła przeprosin.

Jest decyzja komisji sejmowej ws. immunitetu Ziobry z ostatniej chwili
Jest decyzja komisji sejmowej ws. immunitetu Ziobry

Były minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro ma usłyszeć 26 zarzutów dotyczących – według śledczych – "sprzeniewierzenia publicznych środków". Komisja Regulaminowa, Spraw Poselskich i Immunitetowych poparła wniosek prokuratury o uchylenie jego immunitetu. Ostateczna decyzja należy teraz do Sejmu.

Putin odsuwa Ławrowa. To koniec politycznej kariery dyplomaty? z ostatniej chwili
Putin odsuwa Ławrowa. To koniec politycznej kariery dyplomaty?

Nieudane negocjacje z amerykańskim sekretarzem stanu Marco Rubio, a co za tym idzie odwołanie szczytu Trump-Putin, miały przesądzić o losie Siergieja Ławrowa. Po ponad dwóch dekadach na czele rosyjskiego MSZ, 76-letni dyplomata został odsunięty od kluczowych zadań, a jego miejsce w strukturach władzy zaczyna zajmować nowy człowiek Kremla.

Niemiecki przemysł stalowy mocno podupada. Merz: Jest w kryzysie zagrażającym jego istnieniu z ostatniej chwili
Niemiecki przemysł stalowy mocno podupada. Merz: Jest w kryzysie zagrażającym jego istnieniu

Niemiecki przemysł stalowy znajduje się w kryzysie zagrażającym jego istnieniu - ocenił w czwartek kanclerz Niemiec Friedrich Merz. Opowiadając się za protekcjonistycznymi rozwiązaniami, stwierdził że czasy wolnego rynku „niestety minęły”.

REKLAMA

Uwaga kierowcy! Wprowadzono nowe, obowiązkowe opłaty

Od początku roku na kierowców w Polsce czekają nowe regulacje związane z użytkowaniem odbiorników radiowych w samochodach. Zmiany te wpłyną przede wszystkim na firmy posiadające floty pojazdów, ale mogą też dotknąć indywidualnych użytkowników aut służbowych.
Kierowca, zdjęcie poglądowe Uwaga kierowcy! Wprowadzono nowe, obowiązkowe opłaty
Kierowca, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Kogo obejmą nowe przepisy?

Nowe regulacje wprowadzają obowiązek uiszczania opłaty abonamentowej za radioodbiorniki w pojazdach służbowych. Dotyczy to głównie firm, które muszą płacić za każde urządzenie osobno. Właściciele prywatnych samochodów nadal będą podlegać obecnym zasadom – dla gospodarstw domowych obowiązuje jedna opłata niezależnie od liczby odbiorników.

Dodatkowo w 2025 roku Poczta Polska rozpocznie kontrole w samochodach służbowych w celu egzekwowania nowych przepisów.

Ile wyniesie nowa opłata?

  • Koszt miesięczny: 8,70 zł za każde radio w samochodzie służbowym
  • Zniżka roczna: przy jednorazowej płatności można zaoszczędzić 10%

Jakie są konsekwencje braku opłat?

Firmy, które nie dostosują się do nowych przepisów, muszą liczyć się z karami finansowymi.

  • Mandat za brak opłaty abonamentowej wynosi 261 zł
  • Dodatkowe koszty: konieczność uregulowania zaległości za cały okres użytkowania urządzenia

Niejasności pojawiają się w przypadku nowoczesnych systemów audio. Czy opłata obejmie samochody, w których radioodbiornik służy wyłącznie do streamowania muzyki z telefonu? W tym aspekcie nie da się odpowiedzieć, ponieważ na razie brak jednoznacznych interpretacji przepisów.

Przygotuj się na zmiany

Nowe przepisy budzą kontrowersje, ale ich wdrożenie stało się faktem. Firmy korzystające z samochodów służbowych powinny jak najszybciej zaplanować dostosowanie się do nowych regulacji, aby uniknąć dodatkowych kosztów i problemów związanych z kontrolami.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe