Co dalej z wynagrodzeniami zawodowych kierowców

Bezpieczeństwo zawodowych kierowców, warunki ich pracy oraz wynagradzania – to tematy debaty TVP Info z 7 stycznia 2017 r. z udziałem m.in. ekspertki NSZZ „Solidarność” Barbary Surdykowskiej. Uczestnicy debaty odnieśli się również do wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie podróży służbowych. Zgodnie podkreślali, że niezbędne są zmiany dotyczące zasad wynagradzania kierowców i trzeba zacząć rozmowy związków, pracodawców i rządu na ten temat.
 Co dalej z wynagrodzeniami zawodowych kierowców
/ www.pexels.com

Gospodarczej programu była Anna Grabowska

Jak mówiła przedstawicielka Solidarności, po wyroku TK mamy sytuację dyskomfortową. Brak jasności, jak odnieść się do kwestii diet kierowców.

 

„Na pewno trzeba zatem zasiąść do stołu rozmów – związki, przedsiębiorcy i strona rządowa – aby wypracować rozwiązania satysfakcjonujące dla kierowców – stwierdziła przedstawicielka związku.

 

Wskazała, też, że rozwiązaniem właściwym z punktu widzenia Solidarności , byłoby wprowadzenie płacy branżowej tak, by była ona godna dla kierowców, a jednocześnie nie uniemożliwiała rozwoju przedsiębiorstwom transportowym.

 

Dodała, że niedopuszczalna jest obecna sytuacja, gdy to branża transportowa może tak kształtować wynagrodzenia, że od znacznej ich części nie płaci np. składek na ZUS. Konsekwencją tego są niskie emerytury czy renty.

 

Nie ma żadnego uzasadnienia takie konkurencja niskimi kosztami pracy w stosunku do innych branż na rynku.

 

Pracodawcy z branży transportowej podkreślali w Debacie, że sami kierowcy nie zaakceptowaliby sytuacji, w której całe ich wynagrodzenie wynikałoby z umowy o pracę, bo netto byłoby ono wówczas znacznie niższe niż obecne, złożone także z diet i ryczałtów. Aby go nie obniżyć, pracodawca musiałby podnieść koszt pracy o ok. 4 tys. z dla osoby, a to jest nierealne.

 

Całą debatę można wysłuchać tutaj: http://www.tvp.info/28265644/07012017-1330

 

AG


 

POLECANE
Kosiniak-Kamysz zapowiada ustawę dotyczącą odbudowy po powodzi z ostatniej chwili
Kosiniak-Kamysz zapowiada ustawę dotyczącą odbudowy po powodzi

Wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz zapowiedział, że będzie specjalna ustawa dotycząca odbudowy po powodzi. Zapewnił, że zabezpieczony 1 mld zł to rezerwa "na teraz".

To tak Tusk będzie przykrywał sprawę powodzi? gorące
To tak Tusk będzie przykrywał sprawę powodzi?

Południową Polskę dotykają katastrofalne powodzie. Powszechnie uważa się to za poważny kłopot wizerunkowy rządu Donalda Tuska. Komentatorzy zastanawiają się w jaki sposób szef rządu Koalicji 13 grudnia będzie chciał przykryć pasmo wizerunkowych porażek. Być może odpowiedzią są informacje nt. immunitetów europosłów PiS.

Trudna sytuacja w Nysie: nowe informacje gorące
Trudna sytuacja w Nysie: nowe informacje

Chcemy zorganizować łańcuch ludzi, którzy będą rzucać piasek i elementy betonowe, by powstrzymać zburzenie wału przeciwpowodziowego - powiedział w poniedziałek burmistrz Nysy Kordian Kolbiarz.

Donald Trump jest wrogiem NATO? To kłamstwo tylko u nas
Donald Trump jest wrogiem NATO? To kłamstwo

Przeciwnicy Donalda Trumpa - zarówno wśród polityków jak i w mediach - ukuli fejkowy stereotyp, głoszący, że Trump jest wrogiem NATO, że chce osłabić tę organizację lub całkowicie zniszczyć. To kłamstwo jest powtarzane bezczelnie od lat, jakby było oczywistością.

Klasztor w Kłodzku błaga o pomoc Wiadomości
Klasztor w Kłodzku błaga o pomoc

Zalany został zabytkowy klasztor w Kłodzku. Jest apel o pomoc.

Fala wezbraniowa dociera do Krakowa wideo
Fala wezbraniowa dociera do Krakowa

Według doniesień medialnych fala wezbraniowa powoli dociera do Krakowa.

Reporter Republiki siłą wyrzucony z powodziowej konferencji Tuska Wiadomości
Reporter Republiki siłą wyrzucony z "powodziowej" konferencji Tuska

Dziennikarz TV Republika został siłowo usunięty z konferencji Donalda Tuska.

z ostatniej chwili
Zielony Ład? Mamy raport – jest źle! Konrad Wernicki poleca nowy "Tygodnik Solidarność"

Tak kompleksowej analizy dotyczącej polityki klimatycznej UE oraz jej wpływu na Polskę jeszcze nie było. "European Green Deal" jest na ustach wszystkich polityków unijnego mainstreamu, a przede wszystkim Komisji Europejskiej. Jego implementacja ma być kluczowa dla przyszłości Unii. Jednak nikt z piewców Zielonego Ładu nie chce wprost mówić o kosztach z nim związanych. Na to reaguje Solidarność, która zleciła niezależnym ekspertom przygotowanie kompleksowego raportu dot. realizacji założeń polityki klimatycznej. W nowym numerze "Tygodnika Solidarność" prezentujemy wnioski płynące z raportu, który w całości może pobrać na stronie preczzzielonymladem.pl.

Kolejne niemieckie CPK będzie rozbudowywane gorące
Kolejne "niemieckie CPK" będzie rozbudowywane

Zatwierdzono plan rozbudowy lotniska niemieckiego Lipsk/Halle, będącego drugim największym portem lotniczym cargo w Niemczech.

Remigiusz Okraska: Było jasne, że rząd neoliberalnych łajdaków wyłoży się na pierwszej poważnej przeszkodzie gorące
Remigiusz Okraska: Było jasne, że rząd neoliberalnych łajdaków wyłoży się na pierwszej poważnej przeszkodzie

Tylko skończeni durnie sądzili, że ekipa Tuska nadaje się do czegoś poważnego. Gdy przez kilka lat Polska przechodziła w miarę suchą stopą przez bezprecedensową kumulację nieszczęść – globalną pandemię, wojnę w sąsiednim kraju, kryzys energetyczny, zerwanie łańcuchów dostaw, kryzys inflacyjny – dziękowałem losowi, że nie rządzą nami neoliberalni durnie.

REKLAMA

Co dalej z wynagrodzeniami zawodowych kierowców

Bezpieczeństwo zawodowych kierowców, warunki ich pracy oraz wynagradzania – to tematy debaty TVP Info z 7 stycznia 2017 r. z udziałem m.in. ekspertki NSZZ „Solidarność” Barbary Surdykowskiej. Uczestnicy debaty odnieśli się również do wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie podróży służbowych. Zgodnie podkreślali, że niezbędne są zmiany dotyczące zasad wynagradzania kierowców i trzeba zacząć rozmowy związków, pracodawców i rządu na ten temat.
 Co dalej z wynagrodzeniami zawodowych kierowców
/ www.pexels.com

Gospodarczej programu była Anna Grabowska

Jak mówiła przedstawicielka Solidarności, po wyroku TK mamy sytuację dyskomfortową. Brak jasności, jak odnieść się do kwestii diet kierowców.

 

„Na pewno trzeba zatem zasiąść do stołu rozmów – związki, przedsiębiorcy i strona rządowa – aby wypracować rozwiązania satysfakcjonujące dla kierowców – stwierdziła przedstawicielka związku.

 

Wskazała, też, że rozwiązaniem właściwym z punktu widzenia Solidarności , byłoby wprowadzenie płacy branżowej tak, by była ona godna dla kierowców, a jednocześnie nie uniemożliwiała rozwoju przedsiębiorstwom transportowym.

 

Dodała, że niedopuszczalna jest obecna sytuacja, gdy to branża transportowa może tak kształtować wynagrodzenia, że od znacznej ich części nie płaci np. składek na ZUS. Konsekwencją tego są niskie emerytury czy renty.

 

Nie ma żadnego uzasadnienia takie konkurencja niskimi kosztami pracy w stosunku do innych branż na rynku.

 

Pracodawcy z branży transportowej podkreślali w Debacie, że sami kierowcy nie zaakceptowaliby sytuacji, w której całe ich wynagrodzenie wynikałoby z umowy o pracę, bo netto byłoby ono wówczas znacznie niższe niż obecne, złożone także z diet i ryczałtów. Aby go nie obniżyć, pracodawca musiałby podnieść koszt pracy o ok. 4 tys. z dla osoby, a to jest nierealne.

 

Całą debatę można wysłuchać tutaj: http://www.tvp.info/28265644/07012017-1330

 

AG



 

Polecane
Emerytury
Stażowe