Jedna z największych w Polsce morskich inwestycji. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin

- Celem projektu jest udrożnienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin dla statków o większej ładowności i zanurzeniu, jak również poprawa bezpieczeństwa nawigacji statków morskich po szerszym i głębszym torze wodnym - napisano na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
 Jedna z największych w Polsce morskich inwestycji. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin
/ Screen Twitter/Centrum Unijnych Projektów Transportowych

- To strategiczna inwestycja, dzięki której za dwa lata do szczecińskiego portu będą mogły zawijać statki o dwukrotnie większej ładowności, niż dotychczas. Projekt modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra rozpoczął się w 2000 roku i został podzielony na trzy etapy. W chwili obecnej realizowany jest trzeci, największy i najbardziej czasochłonny etap, czyli dostosowanie toru do głębokości 12,5 metra na odcinku około 62 km.

- poinformowano w nagraniu wideo zamieszczonym na profilu Centrum Unijnych Projektów Transportowych na Twitterze.

Na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych można przeczytać, że "celem projektu jest udrożnienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin dla statków o większej ładowności i zanurzeniu, jak również poprawa bezpieczeństwa nawigacji statków morskich po szerszym i głębszym torze wodnym".

"Zgodnie z założeniami, projekt przyczyni się również do usprawnienia nawigacji statków po torze wodnym i zwiększenie przepustowości toru spowodowane obniżeniem prawdopodobieństwa wystąpienia kolejki statków na torze wodnym".

Wskazano również, że "modernizacja toru to też znaczne korzyści dla mieszkańców regionu. Szacunki twierdzą, że zwiększenie przepustowości stworzy potrzebę nowych miejsc pracy, pozwoli przyciągnąć nowych inwestorów przyczyni się do obniżenia kosztów transportu morskiego i poszerzenia skali działalności okolicznych portów, zwłaszcza portu w Szczecinie".

"Dofinansowanie unijne w ramach projektu wynosi ponad 1,2 mld złotych przy całkowitej wartości ponad 1,9 mld".

 

 

 


 

POLECANE
Tłumy w Budapeszcie na filmie o przejęciu władzy przez Donalda Tuska. „Jak w erze komunizmu” z ostatniej chwili
Tłumy w Budapeszcie na filmie o przejęciu władzy przez Donalda Tuska. „Jak w erze komunizmu”

W poniedziałkowy wieczór 27 października w Budapeszcie wyświetlono film dokumentalny przedstawiający prześladowania polityczne polskiej opozycji konserwatywnej, po którym odbyła się dyskusja z udziałem byłego ministra sprawiedliwości Polski Zbigniewa Ziobro i ministra węgierskiego gabinetu Gergely'ego Gulyása – poinformował European Conservative. W wydarzeniu uczestniczyły tłumy.

Waldemar Żurek żąda uchylenia immunitetu i aresztowania Zbigniewa Ziobry. Wniosek trafił do Sejmu z ostatniej chwili
Waldemar Żurek żąda uchylenia immunitetu i aresztowania Zbigniewa Ziobry. Wniosek trafił do Sejmu

Rzecznik Prokuratura Generalnego prok. Anna Adamiak poinformowała we wtorek, że minister sprawiedliwości i prokurator generalny Waldemar Żurek przekazał do Sejmu wniosek o wyrażenie zgody na pociągnięcie byłego szefa MS Zbigniewa Ziobry do odpowiedzialności karnej.

Mariusz Błaszczak: W PiS powstanie zespół do wyjaśnienia sprawy działki pod CPK z ostatniej chwili
Mariusz Błaszczak: W PiS powstanie zespół do wyjaśnienia sprawy działki pod CPK

– Szef klubu PiS Mariusz Błaszczak poinformował we wtorek, że w PiS zostanie powołany specjalny zespół, któremu dwaj zawieszeni posłowie Robert Telus i Rafał Romanowski złożą swoje wyjaśnienia w sprawie sprzedaży działki pod CPK. Zespół sprawę rozsądzi i przedstawi stanowisko – podkreślił.

Rada UE porozumiała się w sprawie połowów. Sprawdź, gdzie nie można „jechać na rybkę” z ostatniej chwili
Rada UE porozumiała się w sprawie połowów. Sprawdź, gdzie nie można „jechać na rybkę”

„Rada osiągnęła dziś porozumienie polityczne w sprawie nowych limitów połowów kluczowych stad ryb Morza Bałtyckiego, a mianowicie śledzia, szprota, dorsza, łososia i gładzicy, aby zapewnić zrównoważone stada i rentowny sektor rybołówstwa na przyszłość” - poinformowała Rada UE w specjalnie wydanym komunikacie.

Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa

Tramwaje ponownie pojadą przez most Grunwaldzki w Krakowie już 31 października, czyli zgodnie z pierwotnym harmonogramem remontu. Zarząd Dróg Miasta Krakowa zapowiada, że przejezdność dla komunikacji szynowej zostanie przywrócona w przeddzień Wszystkich Świętych.

Łączysz leki z suplementami? To może być bardzo groźne. Komunikat Agencji Media dla Zdrowia z ostatniej chwili
Łączysz leki z suplementami? To może być bardzo groźne. Komunikat Agencji Media dla Zdrowia

„Najczęściej ofiarami niewłaściwej suplementacji bądź nie właściwszych połączeń lekowych padają pacjenci o akronimie WW, czyli wiek i wielochorobowość. Duży odsetek pacjentów geriatrycznych cierpi z powodu zespołu kruchości. To on dodatkowo uwrażliwia na każdy lek, nawet ten z pozoru błahy” – ostrzegła Agencja Media dla Zdrowia.

Viktor Orbán o zaangażowaniu UE w pokój na Ukrainie: Niestety, nie mamy żadnej roli z ostatniej chwili
Viktor Orbán o zaangażowaniu UE w pokój na Ukrainie: Niestety, nie mamy żadnej roli

Premier Węgier Viktor Orbán spotkał się z papieżem Leonem XIV i premier Włoch Giorgią Meloni. W rozmowie z dziennikarzami powiedział: – Powierzyliśmy Amerykanom i Rosjanom możliwość zakończenia wojny. Niestety my nie mamy żadnej roli. Unia Europejska jest całkowicie poza grą w sprawie budowy w przyszłości swojego bezpieczeństwa i przyszłych relacji między Rosjanami i Ukraińcami.

„Minister Kosiniak-Kamysz realnie nie steruje tym, co się dzieje w resorcie obrony narodowej” z ostatniej chwili
„Minister Kosiniak-Kamysz realnie nie steruje tym, co się dzieje w resorcie obrony narodowej”

Poseł Prawa i Sprawiedliwości i członek sejmowej komisji obrony narodowej Andrzej Śliwka w rozmowie z RMF FM ostro skrytykował ministra obrony narodowej Władysława Kosiniaka-Kamysza. Polityk stwierdził, że szef MON „realnie nie steruje tym, co dzieje się w resorcie”, a jego rolę określił jako w dużej mierze „figurancką”.

Jamajka szykuje się na najgorszy huragan w historii. Na miejscu znany polski aktor z ostatniej chwili
Jamajka szykuje się na najgorszy huragan w historii. Na miejscu znany polski aktor

Na Jamajkę zmierza huragan Melissa kategorii 5, wiejący z prędkością niemal 300 km/h. Może okazać się najpotężniejszym huraganem, jaki kiedykolwiek nawiedził wyspę. Na miejscu przebywa znany polski aktor Michał Żebrowski z rodziną.

Szef MSZ Węgier: Dopóki rządzimy, rozmowy akcesyjne Ukrainy z UE się nie rozpoczną z ostatniej chwili
Szef MSZ Węgier: Dopóki rządzimy, rozmowy akcesyjne Ukrainy z UE się nie rozpoczną

– Dopóki Węgry będą miały rząd narodowy, rozmowy o przystąpieniu Ukrainy do Unii Europejskiej się nie rozpoczną – oświadczył w poniedziałek szef węgierskiej dyplomacji Peter Szijjarto.

REKLAMA

Jedna z największych w Polsce morskich inwestycji. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin

- Celem projektu jest udrożnienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin dla statków o większej ładowności i zanurzeniu, jak również poprawa bezpieczeństwa nawigacji statków morskich po szerszym i głębszym torze wodnym - napisano na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
 Jedna z największych w Polsce morskich inwestycji. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin
/ Screen Twitter/Centrum Unijnych Projektów Transportowych

- To strategiczna inwestycja, dzięki której za dwa lata do szczecińskiego portu będą mogły zawijać statki o dwukrotnie większej ładowności, niż dotychczas. Projekt modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra rozpoczął się w 2000 roku i został podzielony na trzy etapy. W chwili obecnej realizowany jest trzeci, największy i najbardziej czasochłonny etap, czyli dostosowanie toru do głębokości 12,5 metra na odcinku około 62 km.

- poinformowano w nagraniu wideo zamieszczonym na profilu Centrum Unijnych Projektów Transportowych na Twitterze.

Na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych można przeczytać, że "celem projektu jest udrożnienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin dla statków o większej ładowności i zanurzeniu, jak również poprawa bezpieczeństwa nawigacji statków morskich po szerszym i głębszym torze wodnym".

"Zgodnie z założeniami, projekt przyczyni się również do usprawnienia nawigacji statków po torze wodnym i zwiększenie przepustowości toru spowodowane obniżeniem prawdopodobieństwa wystąpienia kolejki statków na torze wodnym".

Wskazano również, że "modernizacja toru to też znaczne korzyści dla mieszkańców regionu. Szacunki twierdzą, że zwiększenie przepustowości stworzy potrzebę nowych miejsc pracy, pozwoli przyciągnąć nowych inwestorów przyczyni się do obniżenia kosztów transportu morskiego i poszerzenia skali działalności okolicznych portów, zwłaszcza portu w Szczecinie".

"Dofinansowanie unijne w ramach projektu wynosi ponad 1,2 mld złotych przy całkowitej wartości ponad 1,9 mld".

 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe