Żenujące billboardy Owsiaka: Jest reakcja WOŚP

Billboardy WOŚP, które pojawiły się w ostatnich dniach na ulicach, wprawiły w osłupienie wiele osób.
Jerzy Owsiak
Jerzy Owsiak / Screen YT

Na ulicach polskich miast pojawiły się billboardy sygnowane przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zawierają hasło: „Polacy! Pokonajmy to ZŁO!!! WygraMy”. Dodajmy, że końcówka „My” ma barwy biało-czerwone. Trudno nie odnieść wrażenia, że wywieszone przed wyborami billboardy mają oczywisty kontekst wyborczy.

Jak dla mnie Jerzy Owsiak może popierać kogo chce, bo jest wolnym człowiekiem. Chce się zaangażować – spoko, nie wpływa to na moje podejście do WOŚP.

Ale udawanie, że w billboardach teoretycznie o sepsie naprawdę chodzi o sepsę, to robienie z odbiorców idiotów

– skomentował dziennikarz Wirtualnej Polski Patryk Słowik.

Być może wydaje mu się, że zrobi z Polaków idiotów, ale Polacy są na to zbyt mądrzy

– uważa Piotr Duda.

 

Jest „reakcja” WOŚP

A jak reaguje Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy?

Wygramy z sepsą! (…)

– czytamy na oficjalnym profilu WOŚP na platformie X (dawniej Twitter), gdzie WOŚP, ignorując głosy krytyki, raz jeszcze publikuje wzbudzającą kontrowersje grafikę.

Zmieńcie już oficjalnie nazwę na „Fundacja PO”

– komentują internauci.

Bardzo dziękujemy za zainteresowanie naszą kampanią „Wygramy z sepsą”.

(…)

Koszty kampanii billboardowej są poniesione z pieniędzy zbiórkowych i jest to zgodne z przepisami ustawy o zbiórkach publicznych. Stanowią nieco ponad 1 procent zebranych pieniędzy. Tak jak w trakcie zakupu sprzętu, tak i przy tej kampanii billboardowej, otrzymaliśmy duże rabaty od właścicieli powierzchni reklamowych.
Nasza akcja billboardowa to zwrócenie uwagi wszystkim Polakom, że z sepsą możemy wygrać

– mogliśmy przeczytać wczoraj na oficjalnym profilu WOŚP na Facebooku w poście zilustrowanym zdjęciem zadowolonego z siebie Owsiaka.

 

Tak Owsiak walczy z sepsą?

Czy to agitacja polityczna? Tak można by pomyśleć na kilkanaście dni przed wyborami parlamentarnymi. Ale nie, gdy popatrzymy uważniej, na końcu widnieje dopisek „…z sepsą”, tyle że plakat zaprojektowano w ten sposób, że jest on słabo widoczny. Pod spodem z kolei dopisano dużo mniejszą czcionką: „Ogólnopolski program walki z sepsą”. Czy to oznacza, że Jerzy Owsiak zlecił wykonanie billboardów w ramach swojej akcji walki z sepsą, na którą zbierał pieniądze podczas tegorocznego Finału WOŚP odbywającego się pod hasłem: „Chcemy wygrać z sepsą! Gramy dla wszystkich – małych i dużych!”? 

W ramach kampanii zwracamy uwagę na działania dotyczące walki z sepsą, która była sednem 31. Finału WOŚP. Kampania jest finansowana z zebranych w ramach zbiórki środków

– odpowiedziała nam Aleksandra Rutkowska, rzecznik prasowy WOŚP.


 

POLECANE
Polska pod śniegiem. Ponad 1600 interwencji strażaków w jeden dzień Wiadomości
Polska pod śniegiem. Ponad 1600 interwencji strażaków w jeden dzień

W związku z intensywnymi opadami śniegu i deszczu ze śniegiem, które przez cały dzień występowały w wielu regionach Polski, strażacy PSP i OSP odnotowali 1623 interwencje - poinformował w środę wieczorem rzecznik komendanta głównego PSP st. bryg. Karol Kierzkowski.

Strzelanina w pobliżu Białego Domu. Nie żyją dwaj żołnierze z ostatniej chwili
Strzelanina w pobliżu Białego Domu. Nie żyją dwaj żołnierze

Gubernator Wirginii Zachodniej Patrick Morrisey poinformował, że obaj żołnierze Gwardii Narodowej, postrzeleni w środę w Waszyngtonie nieopodal Białego Domu, zmarli na skutek odniesionych ran. Obaj stanowili część żołnierzy Gwardii wysłanych do stolicy z rządzonego przez niego stanu.

Niemcy w szoku. Ten popularny produkt nigdy nie był tak drogi Wiadomości
Niemcy w szoku. Ten popularny produkt nigdy nie był tak drogi

W Niemczech ceny czekolady i pralinek poszybowały w górę jak szalone. Federalny Urząd Statystyczny podał konkretne liczby za październik 2025: zwykła tabliczka czekolady podrożała o 30,7 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, sama czekolada jako kategoria o 21,8 procent, a praliny aż o 22,1 procent. Batony i inne wyroby czekoladowe zdrożały „tylko” o 16 procent.

Znany muzyk bardzo chory. Dramatyczne problemy artysty Wiadomości
Znany muzyk bardzo chory. Dramatyczne problemy artysty

Elton John, jedna z największych ikon światowej sceny muzycznej, ponownie zabrał głos w sprawie problemów zdrowotnych, które od wielu miesięcy utrudniają mu codzienne funkcjonowanie. Choć 78-letni artysta od dawna zapewnia fanów, że pozostaje pod świetną opieką lekarzy i rodziny, teraz przyznał, że jego wzrok uległ poważnemu pogorszeniu.

Samuel Pereira: Między Berlinem a Warszawą - kto tworzy prawo tylko u nas
Samuel Pereira: Między Berlinem a Warszawą - kto tworzy prawo

Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie uznawania małżeństw jednopłciowych pokazuje coś więcej niż spór o definicję rodziny. To test granic między unijnym prawem a suwerenną decyzją państw członkowskich.

Kosiniak-Kamysz: Nie ma potrzeby przywracania obowiązkowej służby wojskowej z ostatniej chwili
Kosiniak-Kamysz: Nie ma potrzeby przywracania obowiązkowej służby wojskowej

Wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz ocenił w środę podczas Forum Samorządowego w Zakopanem, że obecnie nie ma potrzeby odmrażania obowiązkowej służby wojskowej, wskazując na wysokie zainteresowanie dobrowolną służbą.

Akcja CBA w Fundacji „Lux Veritatis”. Zabezpieczono dokumenty ws. Funduszu Sprawiedliwości z ostatniej chwili
Akcja CBA w Fundacji „Lux Veritatis”. Zabezpieczono dokumenty ws. Funduszu Sprawiedliwości

Agenci Centralnego Biura Antykorupcyjnego weszli w środę do siedziby Fundacji „Lux Veritatis” ojca Tadeusza Rydzyka. Zabezpieczyli dokumenty do śledztwa w sprawie nieprawidłowości w Funduszu Sprawiedliwości.

Lewandowski podjął decyzję. Zimowy transfer wykluczony Wiadomości
Lewandowski podjął decyzję. Zimowy transfer wykluczony

Robert Lewandowski pozostanie w Barcelonie co najmniej do końca obecnego sezonu. Choć Fenerbahçe sondowało możliwość sprowadzenia polskiego napastnika już zimą, sam zawodnik – jak informuje Florian Plettenberg ze Sky Sports – miał od razu odrzucić taki pomysł. „Opcja ta została jednak odrzucona przez samego zawodnika” – przekazał dziennikarz.

Pistorius: Niemcy muszą na nowo zdefiniować swoje miejsce na geopolitycznej szachownicy z ostatniej chwili
Pistorius: Niemcy muszą na nowo zdefiniować swoje miejsce na geopolitycznej szachownicy

Niemcy muszą na nowo przemyśleć swoją rolę w świecie, w którym sojusze stają się coraz mniej przewidywalne - ostrzegł w środę w parlamencie minister obrony Niemiec Boris Pistorius w kontekście negocjacji nad amerykańskim planem zakończenia wojny w Ukrainie.

Gratka dla miłośników astronomii. Unikalne zjawisko Wiadomości
Gratka dla miłośników astronomii. Unikalne zjawisko

Już w sobotę 29 listopada na niebie pojawi się zjawisko, które przyciągnie uwagę wszystkich pasjonatów astronomii. Księżyc i Saturn znajdą się w niezwykle bliskim sąsiedztwie, tworząc ciekawą koniunkcję widoczną gołym okiem. 

REKLAMA

Żenujące billboardy Owsiaka: Jest reakcja WOŚP

Billboardy WOŚP, które pojawiły się w ostatnich dniach na ulicach, wprawiły w osłupienie wiele osób.
Jerzy Owsiak
Jerzy Owsiak / Screen YT

Na ulicach polskich miast pojawiły się billboardy sygnowane przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zawierają hasło: „Polacy! Pokonajmy to ZŁO!!! WygraMy”. Dodajmy, że końcówka „My” ma barwy biało-czerwone. Trudno nie odnieść wrażenia, że wywieszone przed wyborami billboardy mają oczywisty kontekst wyborczy.

Jak dla mnie Jerzy Owsiak może popierać kogo chce, bo jest wolnym człowiekiem. Chce się zaangażować – spoko, nie wpływa to na moje podejście do WOŚP.

Ale udawanie, że w billboardach teoretycznie o sepsie naprawdę chodzi o sepsę, to robienie z odbiorców idiotów

– skomentował dziennikarz Wirtualnej Polski Patryk Słowik.

Być może wydaje mu się, że zrobi z Polaków idiotów, ale Polacy są na to zbyt mądrzy

– uważa Piotr Duda.

 

Jest „reakcja” WOŚP

A jak reaguje Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy?

Wygramy z sepsą! (…)

– czytamy na oficjalnym profilu WOŚP na platformie X (dawniej Twitter), gdzie WOŚP, ignorując głosy krytyki, raz jeszcze publikuje wzbudzającą kontrowersje grafikę.

Zmieńcie już oficjalnie nazwę na „Fundacja PO”

– komentują internauci.

Bardzo dziękujemy za zainteresowanie naszą kampanią „Wygramy z sepsą”.

(…)

Koszty kampanii billboardowej są poniesione z pieniędzy zbiórkowych i jest to zgodne z przepisami ustawy o zbiórkach publicznych. Stanowią nieco ponad 1 procent zebranych pieniędzy. Tak jak w trakcie zakupu sprzętu, tak i przy tej kampanii billboardowej, otrzymaliśmy duże rabaty od właścicieli powierzchni reklamowych.
Nasza akcja billboardowa to zwrócenie uwagi wszystkim Polakom, że z sepsą możemy wygrać

– mogliśmy przeczytać wczoraj na oficjalnym profilu WOŚP na Facebooku w poście zilustrowanym zdjęciem zadowolonego z siebie Owsiaka.

 

Tak Owsiak walczy z sepsą?

Czy to agitacja polityczna? Tak można by pomyśleć na kilkanaście dni przed wyborami parlamentarnymi. Ale nie, gdy popatrzymy uważniej, na końcu widnieje dopisek „…z sepsą”, tyle że plakat zaprojektowano w ten sposób, że jest on słabo widoczny. Pod spodem z kolei dopisano dużo mniejszą czcionką: „Ogólnopolski program walki z sepsą”. Czy to oznacza, że Jerzy Owsiak zlecił wykonanie billboardów w ramach swojej akcji walki z sepsą, na którą zbierał pieniądze podczas tegorocznego Finału WOŚP odbywającego się pod hasłem: „Chcemy wygrać z sepsą! Gramy dla wszystkich – małych i dużych!”? 

W ramach kampanii zwracamy uwagę na działania dotyczące walki z sepsą, która była sednem 31. Finału WOŚP. Kampania jest finansowana z zebranych w ramach zbiórki środków

– odpowiedziała nam Aleksandra Rutkowska, rzecznik prasowy WOŚP.



 

Polecane