Jest porozumienie w Bałtyckim Terminalu Zbożowym
Załoga otrzyma premie w trzy ostatnie miesiące roku. Jak nas poinformował Mariusz Połom, przewodniczący Sekcji Krajowej portów Morskich NSZZ „S” do końca roku powinien zostać wynegocjowany ZUZP.
Właściciel BTZ zobowiązał się, że nie będzie, jak jeszcze niedawno zapowiadał, przekierowywać statków do innych terminali. Zatem linie żeglugowe z produktami rolnymi będą zawijały do Gdyni nie omijając BTZ. Takie są ustalenia poczynione dzisiaj, tj. 17 października.
Obecnie na rozładunek przy nabrzeżu Norweskim czeka jeden statek. Przypomnijmy, że napięcie rosło. We wrześniowy referendum strajkowym w Bałtyckim Terminalu Zbożowym większość załogi opowiedziało się za strajkiem.
W BTZ Sp. z o.o. związkowcy są od 2012 roku w sporze zbiorowym z zarządem. Podstawowe żądanie to podwyżka płac oraz podpisanie nowego ZUZP.
Tymczasem ustalono, iż za ostatnie miesiące roku w listopadzie i grudniu będą wypłacane premie po kilkaset złotych (ok. 400 zł) za okres październik – listopad i premia świąteczna za grudzień.
Załoga Bałtyckiego Terminala Zbożowego sp. z o.o. w Gdyni na razie sięgnie w sporze z właścicielami po broń strajkową.
Negocjacje prowadzone są przez NSZZ „Solidarność” i Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia z zarządem terminala zbożowego od maja br.
Przypomnijmy, że BTŻ podlegał do 2005 roku pod Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Teraz to spółka z o.o. należąca do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu.
Na nabrzeżach Indyjskim i Norweskim poczynione zostały inwestycje. Dzisiaj Bałtycki Terminal Zbożowy Sp. z o. o. to najnowocześniejszy w Polsce terminal przeznaczony do obsługi wszelkiego rodzaju ładunków zbożowych i paszowych takich jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik; pasze: śruta sojowa, rzepak, wysłodki.
www.solidarnosc.gda.pl / ASG