Międzynarodowy Dzień Rodziny. Pracownicy wyjdą z pracy dwie godziny wcześniej!
Propagatorzy akcji przekonują, że podarowanie pracownikom tych dwóch symbolicznych godzin po prostu się firmom opłaci. W tym roku akcja obejmie setki pracowników. Jej partnerami są: Fundacja Liderek Biznesu, Great Place to Work, Hotel Bukovina, LiderSHE, PKN ORLEN, Radio Warszawa, Reputation Managers, Sukces Pisany Szminką, Think Tank i Wirtualna Polska. Akcja ma również wsparcie ONZ. W tym roku zgłosiło się już ponad 100 firm.
Akcja w każdym roku ma inny motyw przewodni zachęcający do chwili refleksji i dbałości o nasze relacje w dzisiejszym zabieganym świecie. W tym roku w duchu motta „Gotowanie na Rodzinnym Planie” zachęca się pracodawców do zainspirowania swoich pracowników i ich rodzin do zbliżenia się do siebie wokół tematyki jedzenia, poszukiwania zapomnianych smaków, zapachów i rodzinnych tradycji kulinarnych.
Środowisko pracy poprzez wysoki poziom stresu i presji mocno wpływa na jakość życia pracowników i ich zdrowie psychiczne. Dane zarówno z Polski, jak i innych krajów pokazują aspekt zdrowia psychicznego jako istotny element ograniczający produktywność. Polscy pracownicy są jednymi z najbardziej zestresowanych na świecie. Wskaźnik napięcia wśród Polaków jest zdecydowanie wyższy niż u pracowników z innych krajów świata. Z przeprowadzonych w 2016 r. badań Fundacji Slowlajf wynika, że problem wypalenia zawodowego dotyczy 70 proc. organizacji działających na terenie Polski, a 4 na 10 pracowników uważa, że problem stresu nie jest właściwie rozwiązywany w ich miejscu pracy. Z kolei WHO szacuje koszty związane z zaburzeniami psychicznymi w rozwiniętych gospodarkach na 3-4 proc. PKB.
– Dbanie o dobre relacje w rodzinie jest szczególnie ważne również w aspekcie ekonomicznym. Badania dr. hab. Pawła Baranowskiego i prof. Jana Sztaudyngera pokazują, że wzrost liczby rozwodów, tj. dezintegracji rodziny może spowodować spowolnienie wzrostu gospodarczego o nawet 1,8 p.p. – dodaje Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.
Jak wynika z badań przeprowadzonych wśród 10 tysięcy menedżerów z 70 krajów, najważniejszą wartością dla nich jest rodzina. Na pytanie "która wartość jest najbardziej zagrożona?" odpowiedzią była również "rodzina".
źródło: finanse.wp.pl