Dali kontra Warhol w Warszawie
Autopromocja przede wszystkim?
Wystawa kładzie jednak nacisk na podobieństwa artystów, wymieniając jako główne z nich zamiłowanie do pieniędzy, wraz z umiejętnością ich zarabiania, oraz skandalizujące życiorysy, obfitujące w szokujące wydarzenia przez nich prowokowane. Salvador Dali oraz Andy Warhol starannie kreowali własny wizerunek, do perfekcji opanowali umiejętność autopromocji, osiągając tak pożądaną artystyczną sławę. Byli mistrzami w tym fachu. Prowokowali, inspirowali, łamali konwenanse, wywoływali skandale i nieustannie zacierali granice między życiem a sztuką. Ekscentryczni i kontrowersyjni wzbudzali skrajne emocje, od ciekawości, przez niechęć, po zachwyt.
Magdalena Zarzycka
Cały artykuł w najnowszym numerze "TS" (23/2017) dostępneym także w wersji cyfrowej tutaj.
#REKLAMA_POZIOMA#