Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej

Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie – podkreślają eksperci PKO Banku Polskiego. Asystent głosowy IKO daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM.
/ grafika: PKO BP

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne. Do uczenia go za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.
Zdaniem, zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji i voicebotów, ekspertów PKO Banku Polskiego komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Bankom zależy na  wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz spełnianiu ich oczekiwaniach związanych z nowoczesnymi technologiami. Dlatego PKO Bank Polski udoskonala swoją aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze,  bo staje się ona najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania rozmaitych działań i decyzji przez klientów banku .

 

Powiedz, a aplikacja wykona operację

Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Możesz sprawdzić, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach: by zrobić przelew, wystarczy powiedzieć: „Przelej 100 zł do Janka”; by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu, wystarczy powiedzieć: „Pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”; by użyć kodu BLIK, należy wypowiedzieć komendę, np. „Podaj mi kod BLIK”, zaś by doładować telefon na kartę – „Doładuj telefon Szymona za 50 zł”. Możesz również sprawdzić stan konta, pytając: „Ile mam kasy na koncie?”, a także zmienić limit karty, mówiąc: „Zmień limit karty”. Wypowiadając odpowiednią komendę, możesz także przy pomocy asystenta głosowego spłacić kartę kredytową.

Jeśli asystent głosowy czegoś nie umie, może przenieść cię do miejsca w IKO, gdzie wykonasz odpowiednią operację samodzielnie . Na przykład gdy powiesz: „Chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec; „Chcę kupić 100 euro” – asystent głosowy przekieruje cię do kantoru w IKO; lub „Chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie cię do „Ustawień”.

Jeśli dziś operacji, którą chcesz wykonać, nie można zrealizować za pomocą głosu, być może niedługo się to zmieni. Voicebot ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

 

Asystent poinformuje cię o stanie twoich finansów

Chcesz wiedzieć, ile wydajesz i oszczędzasz? Asystent głosowy w IKO umie przeanalizować twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Jeśli będziesz tego potrzebował, pokaże też podsumowanie twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy, że powiesz: „Ile wydałem?”, wówczas asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu oraz pozostałe płatności lub podsumuje płatności kartą u wskazanego przez ciebie sprzedawcy. Gdy z kolei zapytasz: „Ile oszczędzam?” – asystent głosowy podsumuje twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.

Jeśli korzystasz z iPhone’a, możesz dodać w asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Sam wybierzesz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania asystenta głosowego, czy zaakceptujesz te zaproponowane domyślnie, takie jak: „Hey Siri, Talk to IKO”, za pomocą której uruchomisz asystenta głosowego, „Hey Siri, Talk to IKO – transfer”, aby wykonać przelew: „Hey Siri, Talk to IKO – Blik”, aby otrzymać kod BLIK, czy: „Hey Siri, Talk to IKO – history”, dzięki której sprawdzisz historię konta.
 

To proste!

Aby zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego, kliknij ikonę asystenta na ekranie głównym IKO („chmurka dialogowa” na górze po prawej stronie). Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej asystent będzie mógł odpowiadać na twoje pytania. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie.

Asystent głosowy jest równie bezpieczny, jak cała aplikacja IKO. Bank nie przekazuje nikomu informacji o twoich rozmowach. Asystent słucha cię tylko wtedy, kiedy go włączysz. Gdy zamkniesz jego okno, mikrofon wyłączy się. Jeśli nie chcesz, żeby Twój głos był rejestrowany, możesz komunikować się z asystentem za pomocą tekstu.

By korzystać z Asystenta głosowego IKO, nie musisz nic instalować. Otrzymujesz go razem z aktualną wersją aplikacji IKO. Co więcej, używanie wirtualnego asystenta nie jest konieczne do korzystania z IKO. Dopóki nie klikniesz w jego ikonę, nie zostanie uruchomiony. Zamykając okno asystenta, automatycznie go wyłączysz.

Jeśli masz problem lub pytania związane z asystentem głosowym, napisz na adres: [email protected]. W aplikacji IKO możesz też przekazać swoje uwagi asystentowi głosowemu bezpośrednio w trakcie rozmowy – żeby to zrobić, wystarczy powiedzieć na przykład: „Hej, chyba coś nie działa…”. Twoje sugestie trafią do eksperta banku.

Osoby poniżej 16. roku życia mogą korzystać z Asystenta głosowego jedynie w wersji tekstowej.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


 

POLECANE
PiS składa zawiadomienie do prokuratury. Chodzi o sprawę szefa BBN z ostatniej chwili
PiS składa zawiadomienie do prokuratury. Chodzi o sprawę szefa BBN

Posłowie PiS składają zawiadomienie do prokuratury wobec szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego gen. Jarosława Stróżyka.

GPC: Rząd planuje rozszczelnienie zapory na granicy z Białorusią z ostatniej chwili
"GPC": Rząd planuje rozszczelnienie zapory na granicy z Białorusią

Minister klimatu Paulina Hennig-Kloska zaprezentowała Plan Zarządzania dla Obiektu Światowego Dziedzictwa – Puszcza Białowieska. W dokumencie znalazła się zapowiedź wielu działań, w tym tworzenia otworów w zaporze na granicy z Białorusią, a także rozbiórki drugiego płotu z drutu żyletkowego, ograniczenia oświetlenia i patroli na granicy – informuje w poniedziałek "Gazeta Polska Codziennie".

Inflacja w Polsce. Są nowe dane z ostatniej chwili
Inflacja w Polsce. Są nowe dane

Główny Urząd Statystyczny opublikował dane dotyczące inflacji w listopadzie.

Komunikat Straży Granicznej. Pilne doniesienia z granicy z ostatniej chwili
Komunikat Straży Granicznej. Pilne doniesienia z granicy

Straż Graniczna publikuje raporty dotyczące wydarzeń na polskiej granicy z Białorusią. Ponadto zaraportowano także o sytuacji na granicy z Litwą i Niemcami w związku z przywróceniem na nich tymczasowych kontroli.

Tusk leci na szczyt do Berlina. Jest komunikat z ostatniej chwili
Tusk leci na szczyt do Berlina. Jest komunikat

Rzecznik rządu Adam Szłapka potwierdził PAP, że w poniedziałek po południu premier Donald Tusk będzie w Berlinie. W stolicy Niemiec europejscy politycy mają rozmawiać na temat Ukrainy.

Złe wieści dla Tuska. Sondaż nie pozostawia złudzeń z ostatniej chwili
Złe wieści dla Tuska. Sondaż nie pozostawia złudzeń

Ponad połowa Polaków ma negatywną opinię o premierze Donaldzie Tusku – wynika z badania pracowni IPSOS na zlecenie Radia ZET.

Komunikat dla mieszkańców woj. małopolskiego z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców woj. małopolskiego

Kolejne utrudnienia na drodze krajowej nr 7, czyli Zakopiance, związane z pracami przy budowie węzła Myślenice. Ruch w tym rejonie będzie odbywał się jednym pasem w każdym kierunku. Taka organizacja potrwa do czwartkowego wieczoru.

Zełenski przez ostatnie lata przywykł do sytuacji.... Prezydent wprost o relacjach z Ukrainą z ostatniej chwili
"Zełenski przez ostatnie lata przywykł do sytuacji...". Prezydent wprost o relacjach z Ukrainą

– Mam poczucie, że prezydent Wołodymyr Zełenski przez ostatnie lata przywykł do sytuacji, w której bierze Polskę za pewnik. Z nami nic nie trzeba ustalać, nie trzeba rozmawiać, bo byliśmy i dawaliśmy wszystko – powiedział w rozmowie z Wirtualną Polską prezydent Karol Nawrocki.

Szczątki drona w woj. lubelskim. Nowe informacje z ostatniej chwili
Szczątki drona w woj. lubelskim. Nowe informacje

W lesie w Żeliźnie w woj. lubelskim znaleziono szczątki obiektu przypominającego drona. Według wiceszefa MSWiA możliwe, że to tzw. dron-wabik związany z wrześniowym naruszeniem polskiej przestrzeni powietrznej.

Rob Reiner i jego żona znalezieni martwi we własnym domu z ostatniej chwili
Rob Reiner i jego żona znalezieni martwi we własnym domu

Reżyser i aktor Rob Reiner i jego żona Michelle zostali znalezieni martwi w niedzielę w domu w Los Angeles należącym do Reinera – poinformował funkcjonariusz organów ścigania agencję AP.

REKLAMA

Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej

Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie – podkreślają eksperci PKO Banku Polskiego. Asystent głosowy IKO daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM.
/ grafika: PKO BP

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne. Do uczenia go za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.
Zdaniem, zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji i voicebotów, ekspertów PKO Banku Polskiego komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Bankom zależy na  wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz spełnianiu ich oczekiwaniach związanych z nowoczesnymi technologiami. Dlatego PKO Bank Polski udoskonala swoją aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze,  bo staje się ona najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania rozmaitych działań i decyzji przez klientów banku .

 

Powiedz, a aplikacja wykona operację

Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Możesz sprawdzić, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach: by zrobić przelew, wystarczy powiedzieć: „Przelej 100 zł do Janka”; by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu, wystarczy powiedzieć: „Pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”; by użyć kodu BLIK, należy wypowiedzieć komendę, np. „Podaj mi kod BLIK”, zaś by doładować telefon na kartę – „Doładuj telefon Szymona za 50 zł”. Możesz również sprawdzić stan konta, pytając: „Ile mam kasy na koncie?”, a także zmienić limit karty, mówiąc: „Zmień limit karty”. Wypowiadając odpowiednią komendę, możesz także przy pomocy asystenta głosowego spłacić kartę kredytową.

Jeśli asystent głosowy czegoś nie umie, może przenieść cię do miejsca w IKO, gdzie wykonasz odpowiednią operację samodzielnie . Na przykład gdy powiesz: „Chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec; „Chcę kupić 100 euro” – asystent głosowy przekieruje cię do kantoru w IKO; lub „Chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie cię do „Ustawień”.

Jeśli dziś operacji, którą chcesz wykonać, nie można zrealizować za pomocą głosu, być może niedługo się to zmieni. Voicebot ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

 

Asystent poinformuje cię o stanie twoich finansów

Chcesz wiedzieć, ile wydajesz i oszczędzasz? Asystent głosowy w IKO umie przeanalizować twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Jeśli będziesz tego potrzebował, pokaże też podsumowanie twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy, że powiesz: „Ile wydałem?”, wówczas asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu oraz pozostałe płatności lub podsumuje płatności kartą u wskazanego przez ciebie sprzedawcy. Gdy z kolei zapytasz: „Ile oszczędzam?” – asystent głosowy podsumuje twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.

Jeśli korzystasz z iPhone’a, możesz dodać w asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Sam wybierzesz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania asystenta głosowego, czy zaakceptujesz te zaproponowane domyślnie, takie jak: „Hey Siri, Talk to IKO”, za pomocą której uruchomisz asystenta głosowego, „Hey Siri, Talk to IKO – transfer”, aby wykonać przelew: „Hey Siri, Talk to IKO – Blik”, aby otrzymać kod BLIK, czy: „Hey Siri, Talk to IKO – history”, dzięki której sprawdzisz historię konta.
 

To proste!

Aby zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego, kliknij ikonę asystenta na ekranie głównym IKO („chmurka dialogowa” na górze po prawej stronie). Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej asystent będzie mógł odpowiadać na twoje pytania. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie.

Asystent głosowy jest równie bezpieczny, jak cała aplikacja IKO. Bank nie przekazuje nikomu informacji o twoich rozmowach. Asystent słucha cię tylko wtedy, kiedy go włączysz. Gdy zamkniesz jego okno, mikrofon wyłączy się. Jeśli nie chcesz, żeby Twój głos był rejestrowany, możesz komunikować się z asystentem za pomocą tekstu.

By korzystać z Asystenta głosowego IKO, nie musisz nic instalować. Otrzymujesz go razem z aktualną wersją aplikacji IKO. Co więcej, używanie wirtualnego asystenta nie jest konieczne do korzystania z IKO. Dopóki nie klikniesz w jego ikonę, nie zostanie uruchomiony. Zamykając okno asystenta, automatycznie go wyłączysz.

Jeśli masz problem lub pytania związane z asystentem głosowym, napisz na adres: [email protected]. W aplikacji IKO możesz też przekazać swoje uwagi asystentowi głosowemu bezpośrednio w trakcie rozmowy – żeby to zrobić, wystarczy powiedzieć na przykład: „Hej, chyba coś nie działa…”. Twoje sugestie trafią do eksperta banku.

Osoby poniżej 16. roku życia mogą korzystać z Asystenta głosowego jedynie w wersji tekstowej.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



 

Polecane