Krytyczna sytuacja niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. 70 tys. pracowników na bruk?

Z powodu potężnego kryzysu niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, w przyszłym roku nawet 70 tys. pracowników za Odrą może stracić pracę.
Wnętrze samochodu, zdjęcie poglądowe Krytyczna sytuacja niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. 70 tys. pracowników na bruk?
Wnętrze samochodu, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Niemieckie firmy w potężnym kryzysie

O sprawie pisze poczytny niemieckojęzyczny szwajcarski dziennik "Neue Zürcher Zeitung". 

Epicentrum samochodowego trzęsienia ziemi znajduje się w Niemczech: producenci i dostawcy chcą zlikwidować ponad 70 000 miejsc pracy

– obwieszcza hucznie dziennik. Jak podano w publikacji, niemieckie firmy są w potężnym kryzysie, a rok 2025 nie zapowiada się optymistycznie. Przyczyną problemów jest duży opór konsumentów podczas prób przejścia na e-mobilność i cyfryzację i związany z tym słaby popyt, surowe regulacje związane ze zmianami klimatycznymi, czy konkurencja z Chin.

Rok 2024 był ponury dla niemieckiej gospodarki, a zwłaszcza dla bardzo ważnego przemysłu motoryzacyjnego. Gospodarka wahała się między stagnacją a łagodną recesją, a oczekiwane ożywienie nie zmaterializowało się i nadal nie jest widoczne. W branży motoryzacyjnej Grupa Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW poniosły znaczne utraty zysków, a wielu dostawców radzi sobie jeszcze gorzej

– podaje "Neue Zürcher Zeitung". 

70 tys. osób bez pracy?

Z niektórych prognoz wynika, że ciągu nadchodzących miesięcy Niemczech pracę może stracić nawet 50 tysięcy osób, szczególnie w branży motoryzacyjnej i sektorach z nią powiązanych. Z kolei inne źródła wskazują, że liczba ta może sięgnąć 70 tysięcy. Przykładowo, koncern ZF, dostawca podzespołów motoryzacyjnych, ogłosił plany zamknięcia dwóch fabryk i likwidacji 12 tysięcy miejsc pracy. Z kolei firma Bosch planuje redukcję zatrudnienia o ponad 8 tysięcy osób. Gigant motoryzacyjny Audi zamierza zwolnić nawet 4,5 tysiąca pracowników. Z kolei Stowarzyszenie Przemysłu Samochodowego VDA w październiku opublikowało raport, z którego wynika, że przemysł motoryzacyjny w Niemczech zredukuje liczbę miejsc pracy o 186 tys. do 2035 roku. 

Obecnie w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym pracuje ok. 800 tys. pracowników. W minionych 4 latach zredukowano już około 50 tys. etatów. 

 

 


 

POLECANE
To już ponad 3 dni. W sieci pojawił się licznik Domańskiego polityka
To już ponad 3 dni. W sieci pojawił się "licznik Domańskiego"

Co zrobi minister finansów Andrzej Domański w sprawie pieniędzy dla Prawa i Sprawiedliwości? Ruszył już nawet "Licznik Domańskiego".

IMGW alarmuje. Oto co nas czeka Wiadomości
IMGW alarmuje. Oto co nas czeka

IMGW ostrzega przed trudnymi warunkami atmosferycznymi: zostały wydane alerty I i II stopnia przed silnym wiatrem oraz I stopnia przed oblodzeniem. RCB wysłało alert o silnym wietrze w pasie Pomorza. GDDKiA informuje, że wszystkie drogi krajowe są przejezdne.

Donald Trump skrytykował decyzję Wielkiej Brytanii: Pozbądźcie się wiatraków Wiadomości
Donald Trump skrytykował decyzję Wielkiej Brytanii: Pozbądźcie się wiatraków

"Otwórzcie Morze Północne. Pozbądźcie się wiatraków" – napisał w mediach społecznościowych prezydent elekt USA Donald Trump. W ten sposób skomentował decyzję kolejnej amerykańskiej firmy wydobywczej, która zapowiedziała zakończenie wydobycia na Morzu Północnym. W zeszłym roku rząd Wielkiej Brytanii zapowiedział, że podatek od nadzwyczajnych zysków producentów ropy i gazu zostanie przedłużony o rok, a jego wysokość wzrośnie do 38 proc.

Co dzieje się z ministrem finansów? Nikt nie wie, czy jest w pracy polityka
Co dzieje się z ministrem finansów? "Nikt nie wie, czy jest w pracy"

Co zrobi minister finansów Andrzej Domański w sprawie pieniędzy dla Prawa i Sprawiedliwości? "W Ministerstwie Finansów widać brak rzecznika. Odsyłanie trwa, nikt nie wie, czy minister jest w pracy… @Domanski_Andrz wszystko dobrze?" – pisze w piątek dziennikarka Polsat News Małgorzata Świtała.

Politycy PiS ostro o umowie Mercosur: Jest bardzo groźna dla rozwoju polskiej wsi Wiadomości
Politycy PiS ostro o umowie Mercosur: Jest bardzo groźna dla rozwoju polskiej wsi

Podczas piątkowej konferencji prasowej politycy PiS wyrazili sprzeciw wobec umowy z krajami Mercosur. – Jest bardzo groźna dla rozwoju polskiej wsi – podkreślił poseł Mariusz Błaszczak. Była minister rolnictwa i rozwoju wsi Anna Gembicka przypomniała także o sprzeciwie Francji.

Trzaskowski zabrał głos w sprawie UE–Mercosur. Przypomniano mu, kto forsuje tę umowę polityka
Trzaskowski zabrał głos w sprawie UE–Mercosur. Przypomniano mu, kto forsuje tę umowę

Rafał Trzaskowski oświadczył, że jest przeciwny umowie UE–Mercosur w obecnym kształcie. "Żenada, umowa UE-Mercosur jest forsowana przez polityczną rodzinę Tuska i Trzaskowskiego w UE, czyli EPP, Niemców, czyli von der Leyen i Webera" – pisze poseł PiS Sebastian Kaleta.

Ambasador Węgier nie jest mile widziany. Chodzi o inaugurację polskiej prezydencji w Radzie UE polityka
"Ambasador Węgier nie jest mile widziany". Chodzi o inaugurację polskiej prezydencji w Radzie UE

– Ambasador Węgier nie jest mile widziany na inauguracji polskiej prezydencji w Radzie UE – przekazała w Polsat News wiceminister ds. europejskich Magdalena Sobkowiak-Czarnecka. Nota w tej sprawie została przekazana stronie węgierskiej. Na uroczystości inauguracyjnej nie będzie również premiera Węgier Viktora Orbana.

Ważne doniesienia z granicy. Komunikat Straży Granicznej z ostatniej chwili
Ważne doniesienia z granicy. Komunikat Straży Granicznej

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej.

Wiadomości
Odporność, energia, równowaga – jak dobrze dobrać suplementy dla siebie?

Każdy organizm wymaga odpowiedniego traktowania. Wszystko z troską o jego prawidłowe funkcjonowanie na różnych polach. To także walka o dobre samopoczucie, energię witalną, a także profilaktykę wielu poważnych schorzeń. Warto zadbać o zdrową i zbilansowaną dietę pełną cennych właściwości odżywczych, jednak to może nie wystarczyć. Dobrze jest się wspomóc suplementami diety, jednak należy dobrać je do własnych potrzeb. Na jakie warto zwrócić uwagę? Sprawdź!

Już dziś wielki protest rolników w Warszawie gorące
Już dziś wielki protest rolników w Warszawie

Już o godz. 14 w Warszawie rozpocznie się wielki protest rolników. Organizacje rolnicze będą protestować przeciwko polityce Unii Europejskiej oraz Ursuli von der Leyen.

REKLAMA

Krytyczna sytuacja niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. 70 tys. pracowników na bruk?

Z powodu potężnego kryzysu niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, w przyszłym roku nawet 70 tys. pracowników za Odrą może stracić pracę.
Wnętrze samochodu, zdjęcie poglądowe Krytyczna sytuacja niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. 70 tys. pracowników na bruk?
Wnętrze samochodu, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Niemieckie firmy w potężnym kryzysie

O sprawie pisze poczytny niemieckojęzyczny szwajcarski dziennik "Neue Zürcher Zeitung". 

Epicentrum samochodowego trzęsienia ziemi znajduje się w Niemczech: producenci i dostawcy chcą zlikwidować ponad 70 000 miejsc pracy

– obwieszcza hucznie dziennik. Jak podano w publikacji, niemieckie firmy są w potężnym kryzysie, a rok 2025 nie zapowiada się optymistycznie. Przyczyną problemów jest duży opór konsumentów podczas prób przejścia na e-mobilność i cyfryzację i związany z tym słaby popyt, surowe regulacje związane ze zmianami klimatycznymi, czy konkurencja z Chin.

Rok 2024 był ponury dla niemieckiej gospodarki, a zwłaszcza dla bardzo ważnego przemysłu motoryzacyjnego. Gospodarka wahała się między stagnacją a łagodną recesją, a oczekiwane ożywienie nie zmaterializowało się i nadal nie jest widoczne. W branży motoryzacyjnej Grupa Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW poniosły znaczne utraty zysków, a wielu dostawców radzi sobie jeszcze gorzej

– podaje "Neue Zürcher Zeitung". 

70 tys. osób bez pracy?

Z niektórych prognoz wynika, że ciągu nadchodzących miesięcy Niemczech pracę może stracić nawet 50 tysięcy osób, szczególnie w branży motoryzacyjnej i sektorach z nią powiązanych. Z kolei inne źródła wskazują, że liczba ta może sięgnąć 70 tysięcy. Przykładowo, koncern ZF, dostawca podzespołów motoryzacyjnych, ogłosił plany zamknięcia dwóch fabryk i likwidacji 12 tysięcy miejsc pracy. Z kolei firma Bosch planuje redukcję zatrudnienia o ponad 8 tysięcy osób. Gigant motoryzacyjny Audi zamierza zwolnić nawet 4,5 tysiąca pracowników. Z kolei Stowarzyszenie Przemysłu Samochodowego VDA w październiku opublikowało raport, z którego wynika, że przemysł motoryzacyjny w Niemczech zredukuje liczbę miejsc pracy o 186 tys. do 2035 roku. 

Obecnie w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym pracuje ok. 800 tys. pracowników. W minionych 4 latach zredukowano już około 50 tys. etatów. 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe