"Firma stoi w obliczu straty". Właściciel TVN Warner Bros. Discovery zmuszony do nagłych decyzji

Jak podaje portal The Streamable, Warner Bros. Discovery (WDB) mierzy się ze spadkiem oglądalności telewizji płatnej i w związku z tym musi podjąć zdecydowane kroki.
- Niepokojące informacje z granicy polsko-białoruskiej. Komunikat Straży Granicznej
- Niepokojące doniesienia ws. F-16. Media: Rządowi Tuska zabrakło pieniędzy
- Niemcy: Kierowca wjechał w tłum w centrum Mannheim
- Przy granicy z Polską powstaje imponujący ukraiński kurort narciarski
- Niemcy zaczną do Polski zwozić imigrantów autobusami? Nerwowo w rządzie Tuska
- "Rany ile tam kwasu weszło?". Burza po emisji programu TVN
- Nie żyją Gene Hackman i jego żona. Znany patolog sądowy wysunął teorię o przyczynie śmierci
- IMGW wydał ostrzeżenie. Zagrożone są dwa województwa
- UE tonie w długach. Rząd Tuska chce podwyżki unijnych podatków
- Nowe cła. Jest decyzja Donalda Trumpa
"Firma stoi w obliczu straty"
Firma stoi w obliczu straty pakietu praw do NBA w Stanach Zjednoczonych po zakończeniu sezonu 2025, ale dyrektorzy WBD próbują zmienić narrację otaczającą te wydarzenia
– czytamy na The Streamable.
Warner Bros. Discovery omawiał przyszłość kanałów sportowych w firmie w liście do akcjonariuszy, który towarzyszył kwartalnemu raportowi zysków opublikowanemu w czwartek. W liście WBD stwierdził, że jego strategia sportowa będzie nadal "zdyscyplinowana" w przyszłości.
Właściciel TVN Warner Bros. Discovery zmuszony do nagłych decyzji
Jak tłumaczą znawcy rynku medialnego, oznacza to, że dyrektor generalny firmy David Zaslav podjął decyzję o cięciu kosztów w sektorze sportowym koncernu w 2025 roku, a "WBD będzie musiało selektywnie decydować o wydatkach na sport".
Rynek linearnej reklamy telewizyjnej w USA pogorszył się szybciej, niż się spodziewaliśmy, o czym świadczą nasze wyniki z kilku ostatnich kwartałów. (…) Spodziewamy się, że tendencja ta będzie się utrzymywać
– przyznał Warner Bros. Discovery w piśmie do akcjonariuszy.
WDB podkreśla jednak, że relacje pomiędzy nim i niezwykle popularną w Stanach Zjednoczonych NBA nie zostały całkowicie zakończone. Firma nadal będzie posiadała pewne międzynarodowe prawa do gier NBA i w dalszym ciągu będzie produkowała popularny program studyjny "Inside the NBA". W liście akcjonariuszy WBD nazwano taki wynik "znacznie efektywniejszą, długoterminową relacją z ligą" niż płacenie miliardów za transmisję meczów.
Wszystkie te działania mają na celu utrzymanie się na trudnym rynku, gdy flagowa stacja informacyjna WDB w USA, czyli CNN, gwałtownie traci oglądalność na rzecz FOX News, i zminimalizowanie zagrożeń dla firmy, która boryka się z problemami finansowymi – niedawno media obiegła również wiadomość o likwidacji przez WDB trzech swoich studiów produkujących gry wideo, co firma tłumaczyła m.in. koniecznością cięć budżetowych. Sytuacja ta ma odzwierciedlenie także w polskiej filii spółki – nadającej w Polsce stacji TVN.
A tymczasem w TVN nerwowo
Niedawno prezes TVN Warner Bros. Discovery w Polsce Katarzyna Kieli napisała uspokajający list do pracowników stacji. Odniosła się w nim do potencjalnej sprzedaży Grupy TVN.
WBD rozważa różne opcje i jedną z nich jest potencjalna sprzedaż różnych aktywów. Czy do takiej sprzedaży dojdzie, jeszcze nie wiadomo. Co wiadomo, to że do potencjalnych inwestorów zostanie rozesłana informacja dotycząca naszego biznesu
– napisała w liście Katarzyna Kieli.
Zwróciła również uwagę na to, że w przeszłości TVN kilka razy zmieniał swojego właściciela.
Z każdej zmiany wychodziliśmy mocniejsi. Razem przeszliśmy przez ostatnie, bardzo trudne lata i niezależnie od tego, czy do zmiany właściciela dojdzie czy nie, chciałabym żebyście mieli wszyscy pewność, że zarówno ja, jak i cały polski management jesteśmy razem z Wami. I tym razem przejdziemy przez to jeszcze mocniejsi
– stwierdziła prezes TVN Warner Bros. Discovery.
W liście Katarzyna Kieli przekonuje pracowników, że niezależność dziennikarska jest dla nadawcy kluczowa.
Oprócz tego, że jest to fantastyczna firma, z fantastycznymi pracownikami, to wartości którym wszyscy hołdujemy, na czele z niezależnością dziennikarską, są naszym trwałym fundamentem. I to się nigdy nie zmieni
– zapewniła Kieli.
Sprzedaż TVN
Jak podawała Agencja Reutera, cztery osoby zaznajomione ze sprawą sprzedaży Grupy TVN miały potwierdzić rozpoczęcie całego procesu zmiany właściciela. Akcjonariusz Warner Bros. Discovery podjął współpracę z doradcami z JP Morgan, której celem na być sprzedaż TVN.
Bank miał też kontaktować się z potencjalnymi nabywcami aktywów w ostatnich tygodniach, a materiały sprzedażowe mają zostać rozesłane na początku przyszłego roku.
Trwają spekulacje nt. przejęcia TVN przez nowego właściciela, który mógłby wpłynąć na linię redakcyjną stacji.
Mówiło się również o zakupie całego Warner Bros. Discovery przez koncern FOX, do którego należy konserwatywna telewizja informacyjna FOX News. A także o ewentualnym zakupie TVN przez imperium medialne rodziny Berlusconich.
Ostatecznie, według doniesień "Rzeczpospolitej", wpłynęły trzy oferty – funduszu należącego do miliardera Michała Sołowowa, konsorcjum z Wirtualną Polską oraz Media For Europe – grupy należącej do spadkobierców Silvio Berlusconiego, która jednak, według doniesień medialnych, miała się wycofać.