Niemiecka organizacja klimatyczna przyłapana

Niemiecki serwis informacyjny Table.Media w szokującym materiale twierdzi, że znana niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe (DUH) miała oferować lobbing na rzecz gazu, domagając się w zamian ponad 2 mln euro.
Tankowanie pojazdu, zdjęcie poglądowe
Tankowanie pojazdu, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Działalność Deutsche Umwelthilfe (DUH)

Deutsche Umwelthilfe (DUH) to niemiecka organizacja ekologiczna, która w ostatnich latach zasłynęła głównie dzięki ostrej krytyce używania oleju napędowego (diesla) w transporcie, co doprowadziło do zakazu jego używania w niektórych niemieckich miastach. Organizacja ma status pożytku publicznego, co daje jej prawo do pozywania podmiotów naruszających przepisy o emisjach; prowadzi kontrole przestrzegania norm emisji przez dealerów samochodowych i etykiet energetycznych na sprzętach AGD.

Szokujące doniesienia

Jak wskazują niemieckie media, obecnie jednak pojawiają się wątpliwości, czy stowarzyszenie rzeczywiście realizuje wyłącznie cele charytatywne. Niemiecki serwis Table.Media poinformował, że dotarł do dokumentów, z których wynika, że w 2016 r. DUH miał zaoferować stowarzyszeniu branży gazowej możliwość lobbowania na rzecz wykorzystania gazu kopalnego jako paliwa w sektorze transportu w zamian za zapłatę 2,1 mln euro. Celem kampanii miało być zwiększenie presji na miasta i rządy krajowe, aby ograniczyły liczbę dieslowych taksówek i zastąpiły je flotą pojazdów ekologicznych.

Oferta składa się z dziewięciu stron A4 i jest podpisana przez szefa DUH Jürgena Rescha. Jednym z celów przedstawionej kampanii było wywarcie presji politycznej na miasta i rządy stanowe. Projekt kampanii brzmi dosłownie: „Wezwij wszystkie miasta (i odpowiednie rządy stanowe) z planami czystego powietrza i strefami ekologicznymi (…) do podjęcia działań w celu zmniejszenia liczby taksówek napędzanych olejem napędowym w krótkim okresie i zbudowania jak największej floty przyjaznych dla środowiska taksówek”. Stowarzyszenie lobbujące na rzecz gazu ziemnego otrzymało również możliwość uwzględnienia zapotrzebowania na tak zwane taksówki ekologiczne w „modelowych pozwach sądowych w celu egzekwowania i zaostrzenia stref ekologicznych”

– głosi publikacja. Jak czytamy, DUH za realizację przedstawionych działań miał domagać się nakładów finansowych w wysokości 750 tys. euro w 2017 r., 700 tys. euro w 2018 r. i 650 tys. euro w 2019 r.

Oferta na trzyletnią kampanię pochodzi z 2 grudnia 2016 r. i została skierowana do stowarzyszenia Erdgas Mobil. Erdgas Mobil nazywa się teraz Zukunft Gas i jest wspierany przez wiodące firmy z branży gazowej, w tym Total i Wintershall, a także wiele przedsiębiorstw komunalnych

– podaje Table.Media. 

Duży wpływ na decyzje UE?

Jak czytamy w publikacji, DUH utrzymuje bliskie kontakty z organizacjami takimi jak „Transport & Environment” oraz „Agora Verkehrswende”, które mają duży wpływ na decyzje UE, na przykład te dotyczące zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku.

Stanowisko firmy

Organizacja DUH proszona o komentarz w tej sprawie przez niemiecki serwis focus.de poinformowała, że oferta ostatecznie złożona ww. organizacji lobbingowej nie była ani kampanią, ani usługą.

Pod koniec 2016 r. wysłaliśmy do Erdgas Info zarys projektu „Czyste powietrze dzięki czystym napędom” wraz z podziałem oczekiwanych kosztów tego trzyletniego projektu. Po ujawnieniu skandalu związanego z emisją spalin z silników wysokoprężnych i odkryciu niezwykle wysokiej emisji cząstek stałych w taksówkach z silnikami wysokoprężnymi projekt miał pomóc w utrzymaniu czystego powietrza, a tym samym chronić środowisko i ludzi w niemieckich miastach

– powiedział rzecznik DUH.

"Ich siła stale rośnie"

W podsumowaniu „Focus” stwierdza, że dla milionów kierowców samochodów w Niemczech wszystko to prowadzi do interesującego wniosku. 

Wszystkie kwestie, które bezpośrednio dotyczą kierowców – od zakazów prowadzenia pojazdów po zakaz stosowania silników spalinowych, wyższe podatki od emisji CO2, ograniczenia prędkości i wiele innych – nie są już podejmowane wyłącznie przez członków parlamentu, których wybrali. Sieci lobbystyczne, grupy interesu – nie tylko te o „zielonym” pochodzeniu – i sama branża od lat zajmują miejsce za kierownicą. I coraz częściej to oni przejmują stery

– kwituje niemiecki serwis.


 

POLECANE
Ukraina stawia granicę w negocjacjach. Poszło o Donbas i NATO z ostatniej chwili
Ukraina stawia granicę w negocjacjach. Poszło o Donbas i NATO

Podczas niedzielnych negocjacji pokojowych na Florydzie ukraińska delegacja stanowczo odmówiła oddania Rosji Donbasu - poinformował nieoficjalnie ukraiński portal RBK-Ukraina, powołując się na swoje źródła. Spotkanie z udziałem amerykańskich mediatorów miało na celu dopracowanie planu zakończenia wojny, jednak kluczowe spory dotyczą terytoriów i przyszłości Ukrainy w NATO. Mimo trudnych rozmów, obie strony uznały spotkanie za owocne i postępowe.

Żurek: Mamy służby, które mogą ścigać Ziobrę, i będziemy to robić pilne
Żurek: "Mamy służby, które mogą ścigać Ziobrę, i będziemy to robić"

Minister Waldemar Żurek przekonuje, że były szef resortu sprawiedliwości „ucieka przed wymiarem sprawiedliwości”, a jego choroba to jedynie „symulacja”. "Gdybym ja miał osiem lat, to mielibyśmy sądy wzorcowe” - dodał.

Katastrofa śmigłowca pod Rzeszowem. Są nowe ustalenia z ostatniej chwili
Katastrofa śmigłowca pod Rzeszowem. Są nowe ustalenia

W sobotę w okolicach miejscowości Cierpisz w powiecie łańcuckim doszło do katastrofy śmigłowca. Zginęło w niej dwóch braci – to znani podkarpaccy biznesmeni. Prokuratura Okręgowa w Rzeszowie wydała nowy komunikat w sprawie zdarzenia.

Już jutro spotkanie wokół specjalnego wydania książki „To ja. Andrzej Duda” w Białymstoku! z ostatniej chwili
Już jutro spotkanie wokół specjalnego wydania książki „To ja. Andrzej Duda” w Białymstoku!

Przed nami kolejne spotkanie wokół specjalnej edycji książki „To ja. Andrzej Duda” z rozdziałem o współpracy prezydenta z NSZZ „Solidarność”. Tym razem spotkamy się w Białymstoku.

Kolejne miliardy trafiły do Polski z KPO. KE zatwierdziła płatność Wiadomości
Kolejne miliardy trafiły do Polski z KPO. KE zatwierdziła płatność

Po wypłacie trzeciej transzy Polska wykorzystała już 45 proc. dostępnych środków z unijnego Funduszu Odbudowy, którego łączna wartość dla naszego kraju wynosi 59,8 mld euro.

Myślicie, że Tusk się tym przejmuje?. Prezes PiS nie wytrzymał z ostatniej chwili
"Myślicie, że Tusk się tym przejmuje?". Prezes PiS nie wytrzymał

Ujawnione przez Business Insider plany resortu zdrowia i NFZ na 2026 r. przewidują cięcia świadczeń, ograniczenia darmowych leków i limity wizyt u specjalistów. "W biały dzień okradają pacjentów!" – grzmi prezes PiS Jarosław Kaczyński.

Szok w Chorwacji. Atak nożem na zakonnicę w Zagrzebiu Wiadomości
Szok w Chorwacji. Atak nożem na zakonnicę w Zagrzebiu

34-letnia zakonnica Marija Tatjana Zrno została kilkakrotnie dźgnięta nożem w brzuch w dzielnicy Malešnica w Zagrzebiu. Według wstępnych doniesień atak mógł mieć podłoże religijne, co wstrząsnęło Chorwacją. Kościół prosi o modlitwę za jej życie.

Kierwiński: „Partia Brauna na granicy delegalizacji” polityka
Kierwiński: „Partia Brauna na granicy delegalizacji”

Minister spraw wewnętrznych i administracji Marcin Kierwiński oświadczył, że Konfederacja Korony Polskiej Grzegorza Brauna jest „na granicy delegalizacji”. – Jeszcze kilka wyskoków i ta granica zostanie przekroczona – dodał.

Tragiczny pożar w Hong Kongu. Ponad setka ofiar, dziesiątki zaginionych Wiadomości
Tragiczny pożar w Hong Kongu. Ponad setka ofiar, dziesiątki zaginionych

Władze Hongkongu zatrzymały 13 osób po tragicznym pożarze siedmiu wieżowców, w którym zginęło co najmniej 151 mieszkańców, a los dziesiątek pozostaje nieznany.

Ewakuacja przedszkola w Rybniku z ostatniej chwili
Ewakuacja przedszkola w Rybniku

W Rybniku w woj. śląskim doszło do ewakuacji jednego z przedszkoli. Budynek opuściło 59 dzieci i 16 pracowników – informuje w poniedziałek serwis radio90.pl.

REKLAMA

Niemiecka organizacja klimatyczna przyłapana

Niemiecki serwis informacyjny Table.Media w szokującym materiale twierdzi, że znana niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe (DUH) miała oferować lobbing na rzecz gazu, domagając się w zamian ponad 2 mln euro.
Tankowanie pojazdu, zdjęcie poglądowe
Tankowanie pojazdu, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Działalność Deutsche Umwelthilfe (DUH)

Deutsche Umwelthilfe (DUH) to niemiecka organizacja ekologiczna, która w ostatnich latach zasłynęła głównie dzięki ostrej krytyce używania oleju napędowego (diesla) w transporcie, co doprowadziło do zakazu jego używania w niektórych niemieckich miastach. Organizacja ma status pożytku publicznego, co daje jej prawo do pozywania podmiotów naruszających przepisy o emisjach; prowadzi kontrole przestrzegania norm emisji przez dealerów samochodowych i etykiet energetycznych na sprzętach AGD.

Szokujące doniesienia

Jak wskazują niemieckie media, obecnie jednak pojawiają się wątpliwości, czy stowarzyszenie rzeczywiście realizuje wyłącznie cele charytatywne. Niemiecki serwis Table.Media poinformował, że dotarł do dokumentów, z których wynika, że w 2016 r. DUH miał zaoferować stowarzyszeniu branży gazowej możliwość lobbowania na rzecz wykorzystania gazu kopalnego jako paliwa w sektorze transportu w zamian za zapłatę 2,1 mln euro. Celem kampanii miało być zwiększenie presji na miasta i rządy krajowe, aby ograniczyły liczbę dieslowych taksówek i zastąpiły je flotą pojazdów ekologicznych.

Oferta składa się z dziewięciu stron A4 i jest podpisana przez szefa DUH Jürgena Rescha. Jednym z celów przedstawionej kampanii było wywarcie presji politycznej na miasta i rządy stanowe. Projekt kampanii brzmi dosłownie: „Wezwij wszystkie miasta (i odpowiednie rządy stanowe) z planami czystego powietrza i strefami ekologicznymi (…) do podjęcia działań w celu zmniejszenia liczby taksówek napędzanych olejem napędowym w krótkim okresie i zbudowania jak największej floty przyjaznych dla środowiska taksówek”. Stowarzyszenie lobbujące na rzecz gazu ziemnego otrzymało również możliwość uwzględnienia zapotrzebowania na tak zwane taksówki ekologiczne w „modelowych pozwach sądowych w celu egzekwowania i zaostrzenia stref ekologicznych”

– głosi publikacja. Jak czytamy, DUH za realizację przedstawionych działań miał domagać się nakładów finansowych w wysokości 750 tys. euro w 2017 r., 700 tys. euro w 2018 r. i 650 tys. euro w 2019 r.

Oferta na trzyletnią kampanię pochodzi z 2 grudnia 2016 r. i została skierowana do stowarzyszenia Erdgas Mobil. Erdgas Mobil nazywa się teraz Zukunft Gas i jest wspierany przez wiodące firmy z branży gazowej, w tym Total i Wintershall, a także wiele przedsiębiorstw komunalnych

– podaje Table.Media. 

Duży wpływ na decyzje UE?

Jak czytamy w publikacji, DUH utrzymuje bliskie kontakty z organizacjami takimi jak „Transport & Environment” oraz „Agora Verkehrswende”, które mają duży wpływ na decyzje UE, na przykład te dotyczące zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku.

Stanowisko firmy

Organizacja DUH proszona o komentarz w tej sprawie przez niemiecki serwis focus.de poinformowała, że oferta ostatecznie złożona ww. organizacji lobbingowej nie była ani kampanią, ani usługą.

Pod koniec 2016 r. wysłaliśmy do Erdgas Info zarys projektu „Czyste powietrze dzięki czystym napędom” wraz z podziałem oczekiwanych kosztów tego trzyletniego projektu. Po ujawnieniu skandalu związanego z emisją spalin z silników wysokoprężnych i odkryciu niezwykle wysokiej emisji cząstek stałych w taksówkach z silnikami wysokoprężnymi projekt miał pomóc w utrzymaniu czystego powietrza, a tym samym chronić środowisko i ludzi w niemieckich miastach

– powiedział rzecznik DUH.

"Ich siła stale rośnie"

W podsumowaniu „Focus” stwierdza, że dla milionów kierowców samochodów w Niemczech wszystko to prowadzi do interesującego wniosku. 

Wszystkie kwestie, które bezpośrednio dotyczą kierowców – od zakazów prowadzenia pojazdów po zakaz stosowania silników spalinowych, wyższe podatki od emisji CO2, ograniczenia prędkości i wiele innych – nie są już podejmowane wyłącznie przez członków parlamentu, których wybrali. Sieci lobbystyczne, grupy interesu – nie tylko te o „zielonym” pochodzeniu – i sama branża od lat zajmują miejsce za kierownicą. I coraz częściej to oni przejmują stery

– kwituje niemiecki serwis.



 

Polecane