PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.


 

POLECANE
Jeden z dronów uderzył w budynek mieszkalny. Trwa akcja służb z ostatniej chwili
Jeden z dronów uderzył w budynek mieszkalny. Trwa akcja służb

Jeden z dronów, które naruszyły dzisiaj polską przestrzeń powietrzną, uderzył w dom mieszkalny w miejscowości Wyryki w woj. lubelskim. Maszyna uszkodziła dach budynku i samochód stojący nieopodal domu.

Drony nad Polską i uruchomienie art 4. NATO. Co to oznacza dla Polski? z ostatniej chwili
Drony nad Polską i uruchomienie art 4. NATO. Co to oznacza dla Polski?

Nocny atak dronów, które naruszyły polską przestrzeń powietrzną, może mieć poważne konsekwencje polityczne i wojskowe. Premier Donald Tusk poinformował w Sejmie, że Polska uruchamia artykuł 4. Traktatu Północnoatlantyckiego. Co to właściwie oznacza i jak może wpłynąć na nasze bezpieczeństwo?

Tusk: Uruchamiamy art. 4 Traktatu NATO pilne
Tusk: Uruchamiamy art. 4 Traktatu NATO

Premier Donald Tusk poinformował w Sejmie, że Polska uruchamia artykuł 4 Traktatu Północnoatlantyckiego. Szef rządu zaznaczył, że decyzja została podjęta wspólnie z prezydentem.

Drony nad Polską. Jest stanowisko Białorusi z ostatniej chwili
Drony nad Polską. Jest stanowisko Białorusi

Po bezprecedensowych naruszeniach polskiej przestrzeni powietrznej głos zabrała Białoruś. Szef tamtejszego Sztabu Generalnego, generał major Paweł Murawiejko, opublikował oświadczenie, w którym odniósł się do zdarzeń z nocy z wtorku na środę, gdy polskie i sojusznicze siły NATO zestrzeliły drony nad terytorium naszego kraju, których część nadleciała z Białorusi.

Donald Tusk: Atak był od strony Białorusi pilne
Donald Tusk: Atak był od strony Białorusi

Polska znalazła się w centrum niebezpiecznej eskalacji. W nocy naszą przestrzeń powietrzną wielokrotnie naruszyły rosyjskie drony. Donald Tusk potwierdził, że trzy z nich zostały zestrzelone, a aż 19 odnotowano jako bezpośrednie wtargnięcia.

Agencja Reutera: Według wstępnych danych wtargnięcie rosyjskich dronów do Polski było celowe z ostatniej chwili
Agencja Reutera: Według wstępnych danych wtargnięcie rosyjskich dronów do Polski było celowe

Wstępne dane wskazują, że wtargnięcie rosyjskich dronów w przestrzeń powietrzną Polski było celowe – poinformowało Agencję Reutera źródło w NATO. Jak dodało, Sojusz nie traktuje tego zdarzenia jako ataku. Według źródła było to 6–10 bezzałogowych statków powietrznych.

Konferencja prasowa Karola Nawrockiego: Dyskutowaliśmy o uruchomieniu art. 4 NATO z ostatniej chwili
Konferencja prasowa Karola Nawrockiego: "Dyskutowaliśmy o uruchomieniu art. 4 NATO"

– W dowództwie operacyjnym spotkałem się także z panem premierem Donaldem Tuskiem. Tam podjąłem decyzję o zorganizowaniu specjalnej narady w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego. (…) W czasie tego spotkania dyskutowaliśmy o możliwości uruchomienia artykułu 4 Traktatu Północnoatlantyckiego – powiedział prezydent podczas konferencji prasowej związanej z bezprecedensowym naruszeniem polskiej przestrzeni powietrznej.

Drony nad Polską. Jest komunikat MSWiA pilne
Drony nad Polską. Jest komunikat MSWiA

Operowanie polskiego i sojuszniczego lotnictwa związane z naruszeniami polskiej przestrzeni powietrznej zakończyło się – poinformowało Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych.

Drony nad Polską. Jest nowy komunikat armii gorące
Drony nad Polską. Jest nowy komunikat armii

Oficjalnie potwierdzono naruszenie polskiej przestrzeni powietrznej przez wojskowe drony. Jest nowy komunikat Dowództwa Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych.

MEN wydało komunikat w związku z dzisiejszymi wydarzeniami z ostatniej chwili
MEN wydało komunikat w związku z dzisiejszymi wydarzeniami

Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych przekazało po godz. 7.30, że operowanie polskiego i sojuszniczego lotnictwa związane z naruszeniami polskiej przestrzeni powietrznej zakończyło się. Komunikat dla rodziców i uczniów wydał MEN.

REKLAMA

PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe