Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 


 

POLECANE
Rząd chce zmian, wyborcy KO mówią „nie”. Jest sondaż ws. zniesienia dwukadencyjności w samorządach z ostatniej chwili
Rząd chce zmian, wyborcy KO mówią „nie”. Jest sondaż ws. zniesienia dwukadencyjności w samorządach

Nowy sondaż IBRiS dla „Rzeczpospolitej” pokazuje, że większość Polaków sprzeciwia się pomysłowi zniesienia ograniczenia do dwóch kadencji dla wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Co ciekawe, szczególnie wyborcy partii rządzących są za utrzymaniem obecnych przepisów

Huragan Melissa spustoszył Karaiby. Dziesiątki ofiar, Haiti i Jamajka w ruinie pilne
Huragan Melissa spustoszył Karaiby. Dziesiątki ofiar, Haiti i Jamajka w ruinie

Huragan Melissa spustoszył Karaiby, pochłaniając co najmniej 27 ofiar śmiertelnych. Najbardziej ucierpiały Haiti i Jamajka, gdzie żywioł zniszczył domy, drogi i linie energetyczne. Władze ogłosiły stan klęski żywiołowej.

Koniec ery w „Jeden z dziesięciu”. Niespodziewane pożegnanie z kultową postacią programu z ostatniej chwili
Koniec ery w „Jeden z dziesięciu”. Niespodziewane pożegnanie z kultową postacią programu

To wiadomość, która poruszyła widzów w całej Polsce. Po 14 latach współpracy z kultowym teleturniejem „Jeden z dziesięciu” żegna się pani Sylwia – jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci programu, kojarzona przez widzów z elegancją i profesjonalizmem.

Polowanie zamiast rządzenia tylko u nas
Polowanie zamiast rządzenia

Ta władza kiedy traci nerwy, zaczyna szukać winnych. A że własnych błędów przyznać nie wypada – cel musi być poza obozem rządzącym. Ostatnio na celowniku znów znalazł się Zbigniew Ziobro.

Tusk znów sprzeda PKL? Niepokojące wieści z Zakopanego pilne
Tusk znów sprzeda PKL? Niepokojące wieści z Zakopanego

Media informują o planach wejścia na giełdę Polskich Kolei Linowych. Mieszkańcy Zakopanego i lokalne władze obawiają się, że może to oznaczać utratę kontroli nad spółką, którą rząd Donalda Tuska już raz sprzedał zagranicznemu funduszowi.

Karol Nawrocki: Nikt z nas nie zapisywał się do parapaństwa, któremu na imię Unia Europejska z ostatniej chwili
Karol Nawrocki: Nikt z nas nie zapisywał się do parapaństwa, któremu na imię Unia Europejska

Nikt z nas nie zapisywał się do parapaństwa, któremu na imię Unia Europejska; chcemy, żeby Polska była Polską w ramach UE - powiedział prezydent Karol Nawrocki w środę podczas uroczystości wręczenia nagrody Człowieka Wolności tygodnika „Sieci”, której został laureatem.

Kosiniak-Kamysz o wojskach USA w Polsce. „Uzyskaliśmy potwierdzenie” z ostatniej chwili
Kosiniak-Kamysz o wojskach USA w Polsce. „Uzyskaliśmy potwierdzenie”

Szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz potwierdził, że Stany Zjednoczone nie planują redukcji obecności swoich wojsk w Polsce. Zapewnienia o dalszej współpracy padły po rozmowach z amerykańskimi partnerami, mimo że Pentagon ogłosił zmniejszenie kontyngentu w Rumunii.

Wyłączenia prądu na Pomorzu. Ważny komunikat z ostatniej chwili
Wyłączenia prądu na Pomorzu. Ważny komunikat

Energa Operator ogłosiła szczegółowy plan przerw w dostawie prądu dla województwa pomorskiego. Wyłączenia obejmą m.in. Gdańsk, Gdynię, Rumię, Sopot, Kartuzy, Kościerzynę, Starogard Gdański i Tczew. Prace potrwają od końca października aż do połowy listopada.

Złodzieje klejnotów z Luwru zatrzymani. Przeanalizowano 150 próbek DNA Wiadomości
Złodzieje klejnotów z Luwru zatrzymani. Przeanalizowano 150 próbek DNA

Dwóch mężczyzn zatrzymanych w związku z kradzieżą królewskich klejnotów z paryskiego Luwru przyznało się częściowo do winy. Francuska prokuratura ujawnia kolejne szczegóły spektakularnego włamania, a zrabowane przedmioty warte miliony euro wciąż pozostają nieodnalezione.

Polsce grozi utrata suwerenności. Jarosław Kaczyński wskazał dwa kluczowe zagrożenia z ostatniej chwili
Polsce grozi utrata suwerenności. Jarosław Kaczyński wskazał dwa kluczowe zagrożenia

– W perspektywie kilku lat suwerenność Polski może być zagrożona – ocenił prezes PiS Jarosław Kaczyński podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy w środę. Wskazał dwa możliwe scenariusze: przyjęcie nowego „układu europejskiego” oraz ryzyko wojny z Rosją.

REKLAMA

Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe