Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 


 

POLECANE
Znamy laureatów Nagrody BohaterONy 2025 im. Powstańców Warszawskich tylko u nas
Znamy laureatów Nagrody BohaterONy 2025 im. Powstańców Warszawskich

Nagrody BohaterONy 2025 im. Powstańców Warszawskich zostały przyznane już po raz siódmy. To wyjątkowe wyróżnienie, ustanowione przez organizatorów kampanii BohaterON, ma na celu uhonorowanie osób, firm i instytucji, które w szczególny sposób angażują się w promowanie wiedzy o historii Polski z lat 1918–1989 oraz w edukację historyczno-patriotyczną.

Niepokojące doniesienia z Niemiec. Dziki wirus wykryty w ściekach z ostatniej chwili
Niepokojące doniesienia z Niemiec. Dziki wirus wykryty w ściekach

W próbce ścieków w Niemczech wykryto dzikiego wirusa polio typu 1 (WPV1). To pierwszy taki przypadek w kraju od 30 lat, a zarazem pierwsze potwierdzenie obecności dzikiego wirusa w badaniach środowiskowych od rozpoczęcia w Niemczech tego rutynowego monitoringu w 2021 roku.

Samuel Pereira: Co łączy Polaka i Portugalczyka? Odpowiadam Jarosławowi Kaczyńskiemu tylko u nas
Samuel Pereira: Co łączy Polaka i Portugalczyka? Odpowiadam Jarosławowi Kaczyńskiemu

Przez centrum Warszawy przeszło wczoraj około 250 tysięcy ludzi, by świętować Narodowy Dzień Niepodległości. Morze biało-czerwonych flag, dzieci na ramionach ojców, starsi z kwiatami i modlitwą — to nie inscenizacja, lecz żywy puls wspólnoty.

Dziwny wpis na profilu Pawła Rubcowa, niedługo po zapewnieniach Waldemara Żurka, że nie miał z nim kontaktów gorące
Dziwny wpis na profilu Pawła Rubcowa, niedługo po zapewnieniach Waldemara Żurka, że nie miał z nim kontaktów

Nowy wpis na profilu Pawła Rubcowa – znanego jako Pablo González, byłego agenta rosyjskich służb – wywołał falę komentarzy w sieci. Pojawił się dzień po tym, jak Waldemar Żurek w nagraniu zaprzeczył, że miał z nim jakiekolwiek kontakty. Wpis Rubcowa odnosi się do zarzutów o powiązania z osobami w Polsce, choć nie wymienia Żurka z nazwiska.

GIF wycofuje trzy popularne leki. Sprawdź, czy nie masz ich w domu Wiadomości
GIF wycofuje trzy popularne leki. Sprawdź, czy nie masz ich w domu

Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF) wydał komunikat o wycofaniu z obrotu trzech leków, które są szeroko stosowane w Polsce. Chodzi o Vendal retard, Euthyrox oraz Storvas CRT.

Wybuch gazu w Chełmnie. Nie żyje jedna osoba, są ranni z ostatniej chwili
Wybuch gazu w Chełmnie. Nie żyje jedna osoba, są ranni

Jedna osoba zginęła, a trzy zostały ranne po wybuchu gazu w jednym z domów w Chełmnie (Kujawsko-Pomorskie). Akcja ratunkowa zakończyła się. Budynek wymaga dodatkowego sprawdzenia, więc tymczasowo został wyłączony z użytkowania. Mieszkańcy trafili do rodzin.

Nie żyje znana amerykańska aktorka Wiadomości
Nie żyje znana amerykańska aktorka

Sally Kirkland, wybitna amerykańska aktorka, zmarła 11 listopada 2025 roku w Palm Springs w Kalifornii. Informację o jej śmierci potwierdził menadżer artystki, Michael Greene. Ostatnie miesiące życia spędziła w hospicjum, walcząc z postępującą demencją.

Demagog.org.pl wykazał, że Donald Tusk kłamał ws. zwolnienia Polski z paktu migracyjnego Wiadomości
Demagog.org.pl wykazał, że Donald Tusk kłamał ws. zwolnienia Polski z paktu migracyjnego

Serwis Demagog.org.pl wykazał, że Donald Tusk podał nieprawdziwe informacje na temat paktu migracyjnego. Szef polskiego rządu niedawno twierdził, że Polska „nie będzie przyjmować migrantów” i że „to już decyzja”.

Krzysztof Stanowski zagroził Elizie Michalik procesem, usunęła wpis, ale w sieci nic nie ginie Wiadomości
Krzysztof Stanowski zagroził Elizie Michalik procesem, usunęła wpis, ale w sieci nic nie ginie

Eliza Michalik odniosła się na platformie X do publikacji użytkownika o pseudonimie Pan Tony. Jego wpis dotyczył rzekomych nieprawidłowości wokół sponsora Kanału Zero, firmy UncensorVPN. Autor posta sugerował, że osoby powiązane z tym projektem mogły mieć w przeszłości problemy z prawem. Dziennikarka po tym, jak Krzysztof Stanowski zagroził jej pozwem, szybko usunęła swój wpis, jednak w sieci nic nie ginie.

Komisja Europejska przedstawiła szczegóły Europejskiej Tarczy Demokracji. Nawet Orwell tego nie przewidział z ostatniej chwili
Komisja Europejska przedstawiła szczegóły Europejskiej Tarczy Demokracji. Nawet Orwell tego nie przewidział

Komisja Europejska przedstawiła szczegóły Europejskiej Tarczy Demokracji. Przewiduje ona cenzurę oraz finansowanie określonej grupy mediów ze środków unijnych.

REKLAMA

Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe