PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują

Na wniosek Przewodniczącego Warmińsko-Mazurskiej Solidarności Józefa Dzikiego 26 września Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego podjęła stanowisko w sprawie likwidacji CARGOTABOR Sp. z. o. o. Sekcji Olsztyn.
Protest pracowników PKP Cargo
Protest pracowników PKP Cargo / fot. tysol.pl

Zarząd Regionu Warmińsko-Mazurskiego NSZZ "Solidarność" już 28 czerwca 2024 podjął stanowisko w sprawie PKP Cargo, które zostało wysłane do Posłów z okręgu olsztyńskiego ze wszystkich partii oraz do Wojewody i Spółki PKP Cargo. "Dopiero w dniu 11 września Posłanka Iwona Arent z Prawa i Sprawiedliwości złożyła interpelację poselską w tej sprawie. W dniu 16 września miało się odbyć spotkanie załogi z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim. Dzięki staraniom Solidarności na spotkanie przybyły media. Byli też przedstawiciele Solidarności - przewodniczący Józef Dziki oraz zastępca przewodniczącego Krzysztof Krzyżaniak. Wypowiedzieli się przedstawiciele załogi, przewodniczący "S" Józef Dziki, a także przedstawiciel Wojewody, który stwierdził, że Wojewoda nie ma wpływu na tę Spółkę"

- relacjonują związkowcy z Warmińsko-Mazurskiej Solidarności.

WRDS zaniepokojona planami likwidacji

17 września w trybie pilnym odbyło się posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie sytuacji pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru w związku z wnioskiem z 9 września z prośbą o interwencję w sprawie "niepokojących informacji o likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie" złożonym przez pracowników zakładu oraz pismem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z prośbą o podjęcie działań w tej sprawie.

W efekcie, Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego wyraziła zaniepokojenie planami likwidacji oraz przyszłością pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru - Sekcja napraw taboru w Olsztynie i przyjęła stanowisko w tej sprawie.

"Likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie i strategicznie"

Jak przekonują, sekcja w Olsztynie i w Braniewie zatrudnia ponad 100 osób, z których większość stanowią wykwalifikowani pracownicy z wieloletnim (często ponad 30-letnim) stażem pracy na kolei, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem gwarantują profesjonalne wykonywanie napraw taboru kolejowego na najwyższym poziomie w kraju.

"Uważamy, że likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie, jak i strategicznie, zarówno dla województwa warmińsko-mazurskiego, jak i dla naszego kraju. Sekcja w Olsztynie obsługuje w zakresie napraw taboru kolejowego i reklamacji na naprawy wukonywane przez spółkę PKP CARGOTABOR sp. z o.o. (w tym inne zakłady spółki) całą północno-wschodnią Polskę: wliczając w to całość województwa warmińsko-mazurskiego, województwo podlaskie, część wojeówdztwa kujawsko-pomorskiego, wojeództwa mazowieckiego, a także realizuje naprawy taboru w województwie lubelskim"

- piszą w stanowisku.

W ich ocenie likwidacja sekcji w Olsztynie jest zagrożeniem nie tylko dla ewentualnej realizacji napraw taboru kolejowego w północno-wschodniej części Polski, ale przede wszystkim z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na ewentualne potrzeby naszego państwa w zakresie transportu sprzętu wojskowego w rejon północno-wschodni. "Bulwersujące są tego typu plany w sytuacji toczącego się konfliktu zbrojnego na Ukrainie" - przekonują.

"Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, mając na uwadze rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu, bezpieczeństwo kraju, utrzymanie miejsc pracy oraz zachowanie pokoju społecznego, apeluje o podjęcie działań zapobiegających likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie. Oczekujemy przeanalizowania sytuacji w PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru oraz podjęcia ewentualnych działań naprawczych w ramach dialogu społecznego"

- kończą członkowie WRDS Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

CZYTAJ TAKŻE: "Ekspert od zwalniania". Rafał Woś odpowiada prezesowi PKP Cargo


 

POLECANE
Szpital musiał zaplanować w budżecie projektu działania na rzecz środowisk LGBT+ z ostatniej chwili
Szpital musiał zaplanować w budżecie projektu działania na rzecz środowisk LGBT+

Taki był warunek skorzystania ze środków unijnych. Unia Europejska, chociaż sprawy światopoglądowe należą do prerogatyw państw członkowskich, forsuje lewicową agendę bez oglądania się na skutki.

Karol Nawrocki przybył na Łotwę, gdzie spotka się z prezydentem Rinkeviczsem z ostatniej chwili
Karol Nawrocki przybył na Łotwę, gdzie spotka się z prezydentem Rinkeviczsem

Prezydent Karol Nawrocki w środę wieczorem przybył na Łotwę; w czwartek w Rydze spotka się z prezydentem tego kraju Edgarsem Rinkeviczsem i premier Eviką Siliną. Nawrocki odwiedzi też polskich żołnierzy stacjonujących w bazie wojskowej Adażi.

Sekielski, Polaszczyk i cisza po fałszywych zeznaniach tylko u nas
Sekielski, Polaszczyk i cisza po fałszywych zeznaniach

Rząd Donalda Tuska nie może pogodzić się z porażką w sprawie ustawy o rynku kryptowalut. Najpierw było weto, potem jego utrzymanie przez posłów w Sejmie, a dziś — próba przegłosowania tego samego projektu jeszcze raz. Z uporem, który nie świadczy o determinacji, lecz o politycznej desperacji.

Merz do Trumpa: Jeśli nie Europa, to niech Niemcy będą twoim partnerem gorące
Merz do Trumpa: "Jeśli nie Europa, to niech Niemcy będą twoim partnerem"

Kanclerz Niemiec Friedrich Merz powiedział we wtorek, że niektóre elementy nowej Strategii Bezpieczeństwa Narodowego administracji USA są "fatalne z punktu widzenia Europy".

Zełenski przyjedzie do Warszawy z ostatniej chwili
Zełenski przyjedzie do Warszawy

Szef Biura Polityki Międzynarodowej Marcin Przydacz przekazał, że w środę rozmawiał ze stroną ukraińską ws. spotkania prezydentów Wołodymyra Zełenskiego i Karola Nawrockiego. Podkreślił, że Polska jest w stałym kontakcie z Ukrainą w tej sprawie, ale nie ma jeszcze ustalonej daty spotkania.

Przydacz: Prezydent nie jest na bieżąco informowany ws. przekazania polskich MiG-ów Ukrainie z ostatniej chwili
Przydacz: Prezydent nie jest na bieżąco informowany ws. przekazania polskich MiG-ów Ukrainie

Prezydent Karol Nawrocki nie jest na bieżąco informowany w sprawie planowanego przekazania Ukrainie polskich samolotów MiG-29 – poinformował w środę szef Biura Polityki Międzynarodowej Marcin Przydacz. Według niego, może to świadczyć o złej woli po stronie rządowej.

Zamach na bliskiego współpracownika Zełenskiego. Ukrywał się w Izraelu z ostatniej chwili
Zamach na bliskiego współpracownika Zełenskiego. Ukrywał się w Izraelu

W Izraelu doszło do nieudanego zamachu na Tymura Mindicza — biznesmena oskarżanego o zorganizowanie gigantycznej siatki korupcyjnej na Ukrainie i byłego współpracownika Wołodymyra Zełenskiego. Zamachowcy, przygotowani do zabójstwa, omyłkowo wtargnęli do niewłaściwego budynku, raniąc pracownicę domu. Zostali zatrzymani.

„Washington Post”: Akcesja Ukrainy do UE w 2027 r. elementem rozmów pokojowych z ostatniej chwili
„Washington Post”: Akcesja Ukrainy do UE w 2027 r. elementem rozmów pokojowych

Wśród omawianych elementów porozumienia kończącego wojnę w Ukrainie jest przystąpienie tego kraju do Unii Europejskiej już w 2027 r. – powiadomił w środę publicysta „Washington Post” David Ignatius. Według tych doniesień USA mają również udzielić Ukrainie gwarancji bezpieczeństwa ratyfikowanych przez Kongres.

Islam wchodzi na europejską scenę polityczną – ostrzega Jacek Saryusz-Wolski z ostatniej chwili
Islam wchodzi na europejską scenę polityczną – ostrzega Jacek Saryusz-Wolski

Demografia robi swoje. Podczas gdy europejskie kobiety ustawiają się w kolejkach do klinik aborcyjnych, muzułmanki ustawiają się w kolejkach po zasiłek na dziecko.

Ogromny pożar na targowisku w St. Petersburgu. Świadkowie słyszeli eksplozję z ostatniej chwili
Ogromny pożar na targowisku w St. Petersburgu. Świadkowie słyszeli eksplozję

Na Prawobrzeżnym Rynku w Petersburgu doszło do groźnego pożaru, który w godzinach szczytu sparaliżował ruch w jednej z najbardziej zatłoczonych części miasta. Ogień rozprzestrzenił się błyskawicznie, a na miejscu pracowały dziesiątki ratowników.

REKLAMA

PKP CARGOTABOR likwiduje Sekcję napraw taboru w Olsztynie. Solidarność i WRDS protestują

Na wniosek Przewodniczącego Warmińsko-Mazurskiej Solidarności Józefa Dzikiego 26 września Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego podjęła stanowisko w sprawie likwidacji CARGOTABOR Sp. z. o. o. Sekcji Olsztyn.
Protest pracowników PKP Cargo
Protest pracowników PKP Cargo / fot. tysol.pl

Zarząd Regionu Warmińsko-Mazurskiego NSZZ "Solidarność" już 28 czerwca 2024 podjął stanowisko w sprawie PKP Cargo, które zostało wysłane do Posłów z okręgu olsztyńskiego ze wszystkich partii oraz do Wojewody i Spółki PKP Cargo. "Dopiero w dniu 11 września Posłanka Iwona Arent z Prawa i Sprawiedliwości złożyła interpelację poselską w tej sprawie. W dniu 16 września miało się odbyć spotkanie załogi z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim. Dzięki staraniom Solidarności na spotkanie przybyły media. Byli też przedstawiciele Solidarności - przewodniczący Józef Dziki oraz zastępca przewodniczącego Krzysztof Krzyżaniak. Wypowiedzieli się przedstawiciele załogi, przewodniczący "S" Józef Dziki, a także przedstawiciel Wojewody, który stwierdził, że Wojewoda nie ma wpływu na tę Spółkę"

- relacjonują związkowcy z Warmińsko-Mazurskiej Solidarności.

WRDS zaniepokojona planami likwidacji

17 września w trybie pilnym odbyło się posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie sytuacji pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru w związku z wnioskiem z 9 września z prośbą o interwencję w sprawie "niepokojących informacji o likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie" złożonym przez pracowników zakładu oraz pismem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z prośbą o podjęcie działań w tej sprawie.

W efekcie, Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego wyraziła zaniepokojenie planami likwidacji oraz przyszłością pracowników PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru - Sekcja napraw taboru w Olsztynie i przyjęła stanowisko w tej sprawie.

"Likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie i strategicznie"

Jak przekonują, sekcja w Olsztynie i w Braniewie zatrudnia ponad 100 osób, z których większość stanowią wykwalifikowani pracownicy z wieloletnim (często ponad 30-letnim) stażem pracy na kolei, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem gwarantują profesjonalne wykonywanie napraw taboru kolejowego na najwyższym poziomie w kraju.

"Uważamy, że likwidacja sekcji w Olsztynie jest nieuzasadniona logistycznie, jak i strategicznie, zarówno dla województwa warmińsko-mazurskiego, jak i dla naszego kraju. Sekcja w Olsztynie obsługuje w zakresie napraw taboru kolejowego i reklamacji na naprawy wukonywane przez spółkę PKP CARGOTABOR sp. z o.o. (w tym inne zakłady spółki) całą północno-wschodnią Polskę: wliczając w to całość województwa warmińsko-mazurskiego, województwo podlaskie, część wojeówdztwa kujawsko-pomorskiego, wojeództwa mazowieckiego, a także realizuje naprawy taboru w województwie lubelskim"

- piszą w stanowisku.

W ich ocenie likwidacja sekcji w Olsztynie jest zagrożeniem nie tylko dla ewentualnej realizacji napraw taboru kolejowego w północno-wschodniej części Polski, ale przede wszystkim z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na ewentualne potrzeby naszego państwa w zakresie transportu sprzętu wojskowego w rejon północno-wschodni. "Bulwersujące są tego typu plany w sytuacji toczącego się konfliktu zbrojnego na Ukrainie" - przekonują.

"Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, mając na uwadze rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu, bezpieczeństwo kraju, utrzymanie miejsc pracy oraz zachowanie pokoju społecznego, apeluje o podjęcie działań zapobiegających likwidacji Sekcji napraw taboru w Olsztynie. Oczekujemy przeanalizowania sytuacji w PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Północny Zakład Napraw Taboru oraz podjęcia ewentualnych działań naprawczych w ramach dialogu społecznego"

- kończą członkowie WRDS Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

CZYTAJ TAKŻE: "Ekspert od zwalniania". Rafał Woś odpowiada prezesowi PKP Cargo



 

Polecane