To koniec. Porażka projektu właściciela TVN Warner Bros. Discovery
Nie będzie wspólnej platformy Venu Sports
Firmy wyjaśniły, że decyzja została podjęta po wnikliwej analizie rynku. "Doszliśmy do wniosku, że na stale zmieniającym się rynku najlepiej będzie sprostać ewoluującym wymaganiom fanów sportu, koncentrując się na istniejących produktach i kanałach dystrybucji" – przekazano.
Mimo porażki z Venu Sports, koncerny zobowiązały się do wspierania pracowników zaangażowanych w projekt w okresie przejściowym. Nie ujawniono jednak, ile osób pracowało nad platformą oraz jaka część współpracy zostanie zakończona. Zapewniono, że pracownicy będą otrzymywać wsparcie w związku z rezygnacją z projektu.
- Gwiazda znanego programu w żałobie. "Proszę was o modlitwę"
- Wirus pryszczycy tuż przy granicy z Polską. Będą kontrole na drogach
- Pałac Buckingham. Król Karol III podjął decyzję
- Zakaz korzystania z telefonów. Nowe przepisy weszły w życie
- Najbardziej futurystyczna technologia na Ziemi
- "Ostrzegam wszystkich". Znany aktor trafił do szpitala
- Rząd Tuska się cofa. "Edukacja zdrowotna" nieobowiązkowa
- IMGW wydał ostrzeżenie. Oto co nas czeka
- Burza w Pałacu Buckingham. "To już właściwie przesądzone"
- Zakaz korzystania z telefonów. Nowe przepisy weszły w życie
- "Jestem całkowicie uzależniony". Ten serial bije rekordy popularności
Ogromne oczekiwania
Uruchomienie Venu Sports zapowiadano na początku 2024 roku, z planowanym startem w drugiej połowie ubiegłego roku. Platforma miała oferować transmisje z takich lig jak NBA i NFL w USA. Platforma miała ambicję przyciągnięcia młodej widowni.
Dyrektor generalny Fox Lachlan Murdoch wyraził oczekiwanie, iż przedsięwzięcie w ciągu pięciu lat będzie miało 5 mln abonentów, a docelowo od 50 do 60 mln odbiorców.
Nerwowo w TVN
Niedawno prezes TVN Warner Bros. Discovery w Polsce Katarzyna Kieli napisała uspokajający list do pracowników stacji. Odniosła się w nim do potencjalnej sprzedaży Grupy TVN.
WBD rozważa różne opcje i jedną z nich jest potencjalna sprzedaż różnych aktywów. Czy do takiej sprzedaży dojdzie, jeszcze nie wiadomo. Co wiadomo, to że do potencjalnych inwestorów zostanie rozesłana informacja dotycząca naszego biznesu
– napisała w liście Katarzyna Kieli.
Zwróciła ona również uwagę na to, że w przeszłości TVN kilka razy zmieniał swojego właściciela.
Z każdej zmiany wychodziliśmy mocniejsi. Razem przeszliśmy przez ostatnie, bardzo trudne lata i niezależnie od tego, czy do zmiany właściciela dojdzie czy nie, chciałabym żebyście mieli wszyscy pewność, że zarówno ja, jak i cały polski management jesteśmy razem z Wami. I tym razem przejdziemy przez to jeszcze mocniejsi
– stwierdziła prezes TVN Warner Bros. Discovery.
W liście Katarzyna Kieli przekonuje również pracowników, że niezależność dziennikarska jest dla nadawcy kluczowa.
Oprócz tego, że jest to fantastyczna firma, z fantastycznymi pracownikami, to wartości którym wszyscy hołdujemy, na czele z niezależnością dziennikarską, są naszym trwałym fundamentem. I to się nigdy nie zmieni
– zapewniła Kieli.
Sprzedaż TVN
Jak podawała agencja Reutera, cztery osoby zaznajomione ze sprawą sprzedaży Grupy TVN miały potwierdzić rozpoczęcie całego procesu zmiany właściciela. Akcjonariusz Warner Bros. Discovery podjął współpracę z doradcami z JP Morgan, której celem na być sprzedaż TVN.
Bank miał też kontaktować się z potencjalnymi nabywcami aktywów w ostatnich tygodniach, a materiały sprzedażowe mają zostać rozesłane na początku przyszłego roku.
Trwają spekulacje nt. przejęcia TVN przez nowego właściciela, który mógłby wpłynąć na linię redakcyjną stacji.
Mówi się również o zakupie całego Warner Bros. Discovery przez koncern FOX, do którego należy konserwatywna telewizja informacyjna FOX News. A także o ewentualnym zakupie TVN przez imperium medialne rodziny Berlusconich.