Komunikat dla mieszkańców woj. kujawsko-pomorskiego
Co musisz wiedzieć?
- Rusza przetarg GDDKiA na S10 Nakło nad Notecią – Bydgoszcz Zachód o długości 19,5 km.
- Na trasie zaplanowano m.in. dwa węzły oraz parę MOP w Strzelewie.
- Oferty wykonawców mają wpłynąć do 23 stycznia 2026 r.
- GDDKiA wskazuje, że prace budowlane są planowane na lata 2028–2031.
Przetarg na S10 Nakło nad Notecią – Bydgoszcz Zachód
GDDKiA w komunikacie z 17 grudnia 2025 r. informuje: "Rusza przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S10 na odcinku Nakło nad Notecią - Bydgoszcz Zachód o długości 19,5 km. Tym samym kolejny odcinek S10 w stronę Szczecina czeka na oferty od wykonawców".
W tym samym materiale drogowcy przypominają, że 9 grudnia, informując o postępowaniu dla S10 Wyrzysk - Nakło nad Notecią, zapowiedziano, że jeszcze w grudniu zostanie ogłoszony przetarg na drugi odcinek S10 w stronę Szczecina.
Gdzie pobiegnie nowa S10 i co obejmuje zadanie?
Jak podaje GDDKiA, przetarg "obejmuje niemal 20-kilometrowy odcinek od okolic obwodnicy Nakła nad Notecią do węzła Bydgoszcz Zachód na drodze ekspresowej S5". Trasa ma iść "na północ, równolegle do obecnej DK10, która docelowo stanie się drogą wojewódzką".
W tekście wskazano także kluczowe elementy inwestycji: "W ramach odcinka powstaną dwa węzły: Ślesin, Kruszyn (Sicienko), a łącznice węzła Bydgoszcz Zachód zostaną przebudowane. Dodatkowo odcinek uwzględnia parę Miejsc Obsługi Podróżnych w Strzelewie (ze stacją paliw) oraz w sumie 22 obiekty inżynierskie".
Zgodnie z komunikatem powstaną węzły Ślesin oraz Kruszyn (Sicienko), przebudowane mają zostać łącznice węzła Bydgoszcz Zachód, a na trasie zaplanowano parę MOP w Strzelewie (ze stacją paliw) i łącznie 22 obiekty inżynierskie.
Dlaczego ten odcinek S10 jest tak ważny?
W komunikacie podkreślono efekt komunikacyjny – po budowie skróci się czas przejazdu na trasie Szczecin – Bydgoszcz. "Poprawi się też połączenie całego regionu z północną Wielkopolską i woj. zachodniopomorskim" – dodano.
Termin składania ofert i harmonogram realizacji
GDDKiA informuje, że na oferty czeka do 23 stycznia 2026 r. Z kolei zawarcie umowy z wykonawcą jest zaplanowane na trzeci kwartał 2026 r., po czym nastąpi etap opracowania projektu budowlanego i procedury związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę.
"Prace budowlane planowane są na lata 2028-2031" – zaznaczono.
40 km w przetargu i przygotowania od 2018 r.
GDDKiA opisuje wcześniejsze etapy: "Przygotowania do budowy S10 rozpoczęły się jeszcze w 2018 r. od zawarcia umowy na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ etap I)."
Dalej wskazano: "W 2021 r. złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, którą Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał ją w listopadzie 2022 r. W 2023 r. ogłosiliśmy przetarg na badania podłoża pod S10 wraz z elementami Koncepcji programowej. W latach 2024-2025, w ramach umowy z biurem projektów Transprojekt Gdański, wykonaliśmy badania podłoża pod inwestycję."
W tekście pojawia się też ciekawostka techniczna: "Jako ciekawostkę należy wskazać, że badania wykonywane były m.in. przy użyciu sondy Boxed Crawler 100 kN, po raz pierwszy zastosowanej w Polsce".
- Komunikat Straży Granicznej. Pilne doniesienia z granicy
- Komunikat dla mieszkańców woj. małopolskiego
- Polska w pierwszej dwudziestce świata, miliony w nędzy. Druga strona gospodarczego sukcesu
- Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa
- ZUS wydał pilny komunikat
- Krakowskie sądy mają kłopot ze sprawą byłej pary prawników
- NFZ wydał pilny komunikat
- Ważny komunikat dla mieszkańców Poznania
- Spotkanie Nawrocki-Zełenski. Ujawniono najważniejsze tematy rozmów
S10 – część TEN-T
Droga ekspresowa S10 będzie częścią Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), zapewniającej połączenia o strategicznym znaczeniu dla Europy. S10 połączy porty w Szczecinie (od autostrady A6) i Świnoujściu (przez drogę ekspresową S3), przez Bydgoszcz i Toruń, z planowaną Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Łączna długość drogi wyniesie ponad 400 km.




