Zakupy przez internet w social media – jak robić je z głową?
Opinie na portalach społecznościowych – czy mają wpływ na nasze decyzje?
Na podstawie opinii, które znaleźć można na portalach społecznościowych, serwisy internetowe wybiera 11% Polaków1. Największy wpływ mają one na młodych ludzi z przedziału wiekowego 15–24 – po przeczytaniu opinii na wybór danego sklepu decyduje się 15% osób. Jeszcze więcej, bo 17% e-konsumentów kierujących się opiniami w mediach społecznościowych, to osoby, które w ciągu ostatnich 2 lat w ogóle nie robiły zakupów przez internet2.
Warto również dodać, że spora część polskich internautów korzysta z mediów społecznościowych, gdzie nie tylko można poznać opinie czy produkty, ale także zamówić konkretny towar3. Aby uniknąć błędnych decyzji, warto robić zakupy w social mediach z głową.
Robisz zakupy w social media? Skorzystaj z 4 wskazówek!
Jeżeli regularnie robimy zakupy w internecie i chcemy wybierać odpowiednie oferty, warto skorzystać z 4 sprawdzonych wskazówek.
- Porównanie ofert. Szybkość zakupów w social media i wiele pozytywnych opinii może powodować decyzję bez porównania oferty do innych, również tych poza mediami społecznościowymi. To z kolei może narazić nas na zapłacenie wyższej ceny albo niewłaściwy wybór. Dlatego zawsze porównujmy oferty z tymi, które znajdują się w sklepach online i innych miejscach4.
- Przemyślenie decyzji. Spontaniczne podejmowanie decyzji nie jest niczym złym, jednak nie zawsze przekłada się na odpowiedni zakup. Badania w Wielkiej Brytanii wykazały, że co druga osoba nie jest zadowolona ze swojego wyboru. Dlatego warto wstrzymać się z decyzją i dokładnie zastanowić nad tym, czy dany produkt lub usługa rzeczywiście spełni oczekiwania4.
- Dokładna weryfikacja oferty. Podczas zakupów przez internet można trafić na produkty i usługi niskiej jakości. Dlatego warto dokładnie zapoznać się z parametrami oferowanego rozwiązania, a także poczytać komentarze innych konsumentów. Dodatkowo, podawać swoje dane wyłącznie na zaszyfrowanych stronach („https://”)4.
- Korzystanie z bezpiecznych form płatności. Aby uniknąć oszustwa, warto płacić za zakupy w internecie bezpiecznie. Np. za pomocą aplikacji mobilnej Visa Mobile, służącej do potwierdzania płatności online, dzięki której nie musimy w każdym sklepie podawać danych osobowych czy karty płatniczej4. Aplikację w każdej chwili mogą sprawdzić użytkownicy telefonów z różnymi systemami, dlatego warto pobrać Visa Mobile i zacząć korzystać z bezpiecznych płatności online.
Bezpieczne zakupy w social media z Visa Mobile
Zakupy w social media mogą być przyjemne, efektywne i bezpieczne, a dodatkowo dzięki Visa Mobile dokonywanie płatności przebiegnie sprawnie i bezpiecznie, a my zyskujemy więcej czasu dla siebie. Dane karty wpisujemy w aplikacji tylko raz – po rejestracji są przechowywane w bezpiecznych systemach Visa. Aktualną listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html. Kiedy już posiadamy aplikację, możemy korzystać z niej bez ograniczeń, wystarczy podczas zakupów online wybrać odpowiednią opcję w sklepie, wpisać numer telefonu i potwierdzić transakcję w smartfonie5.
Artykuł powstał przy współpracy z Visa.
Bibliografia:
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 129-130.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 134-136.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 73.
- VISA, Zakupy w mediach społecznościowych - 5 porad jak robić to z głową 23.11.2020, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2020/11/23/zakupy-media-spolecznosciowe-1606141081436.html, dostęp: 13.03.2022.
- VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 13.03.2022.