PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


 

POLECANE
Komunikat dla mieszkańców Katowic z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Katowic

We wtorek – 4 listopada 2025 r. – rozpocznie się remont ul. Hadyny – poinformował Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach.

Niemcy zawracają migrantów. Podano liczbę z ostatniej chwili
Niemcy zawracają migrantów. Podano liczbę

Bundespolizei od 8 maja do 31 października 2025 r. odmówiła wjazdu lub zawróciła ponad 18 tys. osób. Łącznie odnotowano 25,3 tys. nielegalnych przekroczeń.

Nowa twarz w M jak miłość Wiadomości
Nowa twarz w "M jak miłość"

W „M jak miłość” już wkrótce pojawi się nowa postać, która może sporo namieszać. W 1887. odcinku widzowie poznają Klaudię, graną przez Magdalenę Dwurzyńską - młodą aktorkę, która w serialu zadebiutuje w wyjątkowo zaskakujących okolicznościach.

Dożynki. Dziś przypada rocznica drugiej, po Rzezi Woli, największej masakry ludności cywilnej przez Niemców podczas II WŚ tylko u nas
"Dożynki". Dziś przypada rocznica drugiej, po Rzezi Woli, największej masakry ludności cywilnej przez Niemców podczas II WŚ

Dziś, z 3 na 4 listopada przypada rocznica największej jednorazowej egzekucji dokonanej przez Niemców podczas II wojny światowej w ramach Holokaustu. Była to zarazem druga - po Rzezi Woli w sierpniu 1944 - jednostkowa masakra ludności cywilnej przez III Rzeszę.

Na Maderze zaginął 31-letni Polak. Trwają intensywne poszukiwania Wiadomości
Na Maderze zaginął 31-letni Polak. Trwają intensywne poszukiwania

Na portugalskiej Maderze trwają intensywne poszukiwania 31-letniego Igora Holewińskiego. Mężczyzna z Polski zaginął w niedzielę, 2 listopada. Według relacji jego rodziny, wybrał się samotnie w góry i od tego czasu nie nawiązał kontaktu z bliskimi.

Kolumbijscy żołnierze walczą na Ukrainie. Ujawniono, ile zarabiają z ostatniej chwili
Kolumbijscy żołnierze walczą na Ukrainie. Ujawniono, ile zarabiają

Od lutego 2022 roku około 2 tys. najemników z Kolumbii podpisało kontrakty z ukraińskim wojskiem – informuje w poniedziałek "Die Welt". W większości przypadków pełnią oni służbę jako piechota, co ma stanowić istotne wzmocnienie dla armii zmagającej się z niedoborem kadr.

GIS ostrzega: w popularnych chrupkach wykryto gluten Wiadomości
GIS ostrzega: w popularnych chrupkach wykryto gluten

Główny Inspektorat Sanitarny ostrzega przed obecnością glutenu w partii chrupek kukurydzianych oznakowanych jako bezglutenowe. Spożycie produktu przez osoby z alergią bądź nietolerancją na gluten może wywołać wystąpienie reakcji alergicznej.

Pilny komunikat NFZ z ostatniej chwili
Pilny komunikat NFZ

Oszuści znów podszywają się pod Narodowy Fundusz Zdrowia. Tym razem chodzi o zwrot kosztu zakupu leków – informuje w komunikacie NFZ.

Poseł KO zmaga się z chorobą. Opublikował poruszający wpis z ostatniej chwili
Poseł KO zmaga się z chorobą. Opublikował poruszający wpis

Paweł Bliźniuk, poseł Koalicji Obywatelskiej, podzielił się w mediach społecznościowych szczerym i emocjonalnym wpisem. W poruszających słowach ujawnił, że zmaga się z nowotworem. Jego wiadomość to nie tylko osobiste wyznanie, ale też ważny apel do wszystkich o regularne badania i troskę o zdrowie.

Sąd uchylił wyrok pedofilowi, bo orzekał neosędzia. Mocne słowa prezesa PiS z ostatniej chwili
Sąd uchylił wyrok pedofilowi, bo orzekał "neosędzia". Mocne słowa prezesa PiS

Sąd Apelacyjny w Poznaniu uchylił wyrok pedofilowi, bo orzekał "neosędzia". "To, co dzieje się w sądach, wygląda na spłacanie politycznych długów za poparcie Platformy w wyborach parlamentarnych" – oświadczył prezes PiS Jarosław Kaczyński.

REKLAMA

PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe