Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?

Problemy w Boeingu, spotęgowane trwającym od września strajkiem mechaników, doprowadziły do znaczących opóźnień i przestojów produkcyjnych, w efekcie których w październiku producent dostarczył tylko 14 nowych samolotów pozostając daleko w tyle za Airbusem, pogrążając się tym samym w wizerunkowym kryzysie.
samolot wnętrze Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?
samolot wnętrze / pixabay

Z powodu problemów finansowych spółka opóźniła premierę swojego samolotu 777X, a jej wyniki sprzedażowe za trzeci kwartał będą prawdopodobnie dużo niższe, niż zakładają prognozy analityków z Wall Street. Boeing ogłosił więc falę zwolnień, która ma objąć ok. 10 proc. personelu, czyli 17 tys. osób. Osoby, którym teraz wręczane są wypowiedzenia, pozostaną na liście płac do stycznia. Zwolnienia mają przynieść Boeingowi ok. 1,7 mld oszczędności.

Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?

Boeing kolejny etap poważnego kryzysu, tym razem spowodowanego strajkiem mechaników w głównych zakładach firmy. Skutki odczuli nie tylko pracownicy, ale także klienci i cały rynek lotniczy. Kryzys w Boeingu wpłynął bowiem na liczbę wyprodukowanych samolotów, która to diametralnie spadła. W proteście wzięło udział ok. 33 tys. pracowników dwóch kluczowych fabryk z Waszyngtonu, gdzie produkowane są m.in. najlepiej sprzedające się samoloty na świecie boeingi 737, a także 777, 767 oraz realizowanych jest kilka programów wojskowych. Firma zgodziła się ostatecznie na 35-proc. podwyżkę płac rozłożoną na cztery lata. Będzie to kosztować Boeinga ponad miliard dolarów.

Porozumienie z mechanikami

Dojście do porozumienia z tą grupą zawodową pozwoliło na wznowienie pełnej produkcji. Jednak skutki przerwy w pracy odczuwalne są nadal i będą miały swoje konsekwencje w nadchodzących miesiącach.

Kryzys wywołany strajkiem mechaników ma bowiem potężny wpływ na postrzeganie Boeinga w oczach klientów. Wielu z nich, zwłaszcza w branży lotniczej, ceni sobie z oczywistych względów terminowość dostaw i stałą współpracę. Opóźnienia mogą skutkować przesunięciami w harmonogramach linii lotniczych, które oczekują nowych maszyn.

Airbus wygrywa wizerunkowo

W takich sytuacjach wzrasta ryzyko utraty lojalności klientów na rzecz konkurencyjnego Airbusa który w tym okresie nie odnotował takich opóźnień produkcyjnych.

Łączna liczba dostaw Boeinga w całym roku wzrosła do 305 sztuk, jednak producent nadal pozostaje daleko w tyle za Airbusem, który dostarczył o 254 samoloty więcej. Dla Boeinga oznacza to nie tylko problemy z realizacją zamówień, ale także spadek pozycji konkurencyjnej na rynku.

Kluczowym elementem strategii Boeinga musi stać się zwiększenie efektywności produkcji i nadrobienie opóźnień w dostawach, konieczne jest odzyskanie zaufania klientów.


 

POLECANE
Burza w Pałacu Buckingham. Gwiazdor filmowy znieważył króla Karola z ostatniej chwili
Burza w Pałacu Buckingham. Gwiazdor filmowy znieważył króla Karola

Paul Mescal – gwiazdor filmowy i odtwórca głównej roli w mającym niedawno premierę filmie Ridleya Scotta "Gladiator 2" – lekceważąco wypowiedział się nt. króla Karola III, którego spotkał na premierze produkcji. 

Ekspert: Adam Bodnar uderza w swojego zastępcę gorące
Ekspert: Adam Bodnar uderza w swojego zastępcę

”O obrazie majestatu Adama Bodnara”, czyli jak obecny Prokurator Generalny - Minister Sprawiedliwości doprowadził do przedstawienia zarzutów dyscyplinarnych swojemu zastępcy prokuratorowi Robertowi Hernandowi.

Spłacanie zobowiązań coraz trudniejsze. Co trzeci Polak jest zadłużony pilne
Spłacanie zobowiązań coraz trudniejsze. Co trzeci Polak jest zadłużony

Ponad jedna trzecia Polaków ma zobowiązania finansowe. Ich zaciągnięcie motywują chęcią podniesienia standardu życia, rzadziej brakiem środków na życie. Większość zadłużonych ma raty, które pochłaniają do 20 proc. ich dochodów.

Nieoficjalnie: Chiński statek może mieć związek z zerwaniem bałtyckich kabli z ostatniej chwili
Nieoficjalnie: Chiński statek może mieć związek z zerwaniem bałtyckich kabli

Chiński statek towarowy, za którym podąża marynarka wojenna Danii, może mieć związek z przerwaniem kabli na dnie Morza Bałtyckiego - podały we wtorek media w Sztokholmie. Szwedzka policja wszczęła śledztwo w sprawie możliwego sabotażu.

Marine Le Pen z zakazem kandydowania? Tego chcą jej oponenci polityka
Marine Le Pen z zakazem kandydowania? Tego chcą jej oponenci

Już w lutym sędzia Bénédicte de Perthuis zdecyduje, czy Marine Le Pen będzie mogła kandydować w 2027 roku w wyborach prezydenckich. Liderka Zjednoczenia Narodowego (ZN) należy do głównych faworytów we wszystkich sondażach politycznych prowadzonych w ostatnich miesiącach.

Pociąg potrącił człowieka. Na tej trasie warszawskiej SKM poważne utrudnienia z ostatniej chwili
Pociąg potrącił człowieka. Na tej trasie warszawskiej SKM poważne utrudnienia

Na linii kolejowej Warszawa – Otwock – Dęblin są duże utrudnienia w ruchu. Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich mają kilkudziesięciominutowe opóźnienia.

Zmiana rosyjskiej doktryny nuklearnej. Dosadny komentarz Andrzeja Dudy z ostatniej chwili
Zmiana rosyjskiej doktryny nuklearnej. Dosadny komentarz Andrzeja Dudy

Rosja straszy nie pierwszy i nie ostatni raz; papier zniesie wszystko - tak prezydent Andrzej Duda skomentował zatwierdzenie we wtorek przez Władimira Putina znowelizowanej rosyjskiej doktryny nuklearnej.

Jeśli nie ma akademików, to nie mogą być za złotówkę. Min. Wieczorek odkrywa problem pilne
Jeśli nie ma akademików, to nie mogą być za złotówkę. Min. Wieczorek odkrywa problem

Minister nauki Dariusz Wieczorek, który jeszcze w zeszłym tygodniu pytanie o akademiki za złotówkę w Radiu Zet skwitował wybuchem śmiechu i przyznaniem, że była to wyborcza „ściema”, dokonuje kolejnej odsłony nośnego tematu.

Ukraina zaatakowała Rosję rakietami ATACMS. Jest komentarz rosyjskiego MON z ostatniej chwili
Ukraina zaatakowała Rosję rakietami ATACMS. Jest komentarz rosyjskiego MON

Ukraińskie media poinformowały we wtorek rano, że Ukraina zaatakowała Rosję pociskami ATACMS. Rosyjski MON opublikował komunikat w tej sprawie.

Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie? z ostatniej chwili
Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?

Problemy w Boeingu, spotęgowane trwającym od września strajkiem mechaników, doprowadziły do znaczących opóźnień i przestojów produkcyjnych, w efekcie których w październiku producent dostarczył tylko 14 nowych samolotów pozostając daleko w tyle za Airbusem, pogrążając się tym samym w wizerunkowym kryzysie.

REKLAMA

Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?

Problemy w Boeingu, spotęgowane trwającym od września strajkiem mechaników, doprowadziły do znaczących opóźnień i przestojów produkcyjnych, w efekcie których w październiku producent dostarczył tylko 14 nowych samolotów pozostając daleko w tyle za Airbusem, pogrążając się tym samym w wizerunkowym kryzysie.
samolot wnętrze Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?
samolot wnętrze / pixabay

Z powodu problemów finansowych spółka opóźniła premierę swojego samolotu 777X, a jej wyniki sprzedażowe za trzeci kwartał będą prawdopodobnie dużo niższe, niż zakładają prognozy analityków z Wall Street. Boeing ogłosił więc falę zwolnień, która ma objąć ok. 10 proc. personelu, czyli 17 tys. osób. Osoby, którym teraz wręczane są wypowiedzenia, pozostaną na liście płac do stycznia. Zwolnienia mają przynieść Boeingowi ok. 1,7 mld oszczędności.

Boeinga lot w dół. Czy lotniczy gigant się podniesie?

Boeing kolejny etap poważnego kryzysu, tym razem spowodowanego strajkiem mechaników w głównych zakładach firmy. Skutki odczuli nie tylko pracownicy, ale także klienci i cały rynek lotniczy. Kryzys w Boeingu wpłynął bowiem na liczbę wyprodukowanych samolotów, która to diametralnie spadła. W proteście wzięło udział ok. 33 tys. pracowników dwóch kluczowych fabryk z Waszyngtonu, gdzie produkowane są m.in. najlepiej sprzedające się samoloty na świecie boeingi 737, a także 777, 767 oraz realizowanych jest kilka programów wojskowych. Firma zgodziła się ostatecznie na 35-proc. podwyżkę płac rozłożoną na cztery lata. Będzie to kosztować Boeinga ponad miliard dolarów.

Porozumienie z mechanikami

Dojście do porozumienia z tą grupą zawodową pozwoliło na wznowienie pełnej produkcji. Jednak skutki przerwy w pracy odczuwalne są nadal i będą miały swoje konsekwencje w nadchodzących miesiącach.

Kryzys wywołany strajkiem mechaników ma bowiem potężny wpływ na postrzeganie Boeinga w oczach klientów. Wielu z nich, zwłaszcza w branży lotniczej, ceni sobie z oczywistych względów terminowość dostaw i stałą współpracę. Opóźnienia mogą skutkować przesunięciami w harmonogramach linii lotniczych, które oczekują nowych maszyn.

Airbus wygrywa wizerunkowo

W takich sytuacjach wzrasta ryzyko utraty lojalności klientów na rzecz konkurencyjnego Airbusa który w tym okresie nie odnotował takich opóźnień produkcyjnych.

Łączna liczba dostaw Boeinga w całym roku wzrosła do 305 sztuk, jednak producent nadal pozostaje daleko w tyle za Airbusem, który dostarczył o 254 samoloty więcej. Dla Boeinga oznacza to nie tylko problemy z realizacją zamówień, ale także spadek pozycji konkurencyjnej na rynku.

Kluczowym elementem strategii Boeinga musi stać się zwiększenie efektywności produkcji i nadrobienie opóźnień w dostawach, konieczne jest odzyskanie zaufania klientów.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe